Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Jakub Vosáhlo: Cvičení pro mamky i podnikatele aneb jak zhubnout a dostat se do kondice

23.06.2017
Jakub Vosáhlo
Známý český mentalista Jakub Vosáhlo vážil kdysi přes 90 kg. Potřeboval zhubnout, proto radikálně změnil svůj život. Už po dvou týdnech viděl velké výsledky. V dnešním rozhovoru si s ním povídám o cvičení, které Jakub vytvořil i proto, aby mohla spolu s ním na dálku cvičit jeho máma, a které je k dispozici na internetu zdarma. Probereme též pitný režim a nutné změny ve stravě.

Sám jsem u výroku, že je něco „zdarma“ v dnešní době marketingových triků velmi obezřetný, ale Jakuba Vosáhla živí úplně něco jiného – jako kouzelníka si ho zvou velké firmy, vystupuje v Česku i v zahraničí, má spoustu jiných podnikatelských aktivit. Jeho cvičební program na 94 dní byl vytvořen opravdu charitativně a pro radost.

Zde si můžete ještě připomenout naše minulé povídání s Jakubem Vosáhlem o tom, jak být v pohodě a dělat, co nás baví.


Jakube, pojďme začít tvým příběhem. Může být inspirací pro ty, kdo se zrovna necítí v kondici nebo by potřebovali zhubnout…

„Velký zlom pro mě byl, když jsem měl už delší dobu přes 90 kg. Ne, že by váha byla pro mě všechno, ale začaly mi vadit takové ty drobné, běžné věci – že jdeme s klukama na hory a já se potím jako dobytek. Že už nemám sílu a kluci pořád šlapou a všechny mouchy z lesa jsou kolem mě. Že se nadechuji, abych si zavázal tkaničku. Bylo mi asi 28 let. Z minuty na minuty jsem si řekl: „A dost!“


Stěžejní bylo skončit radikálně s alkoholem. Přestal jsem chodit na pivo, nedal jsem si už vínko, ani panáčka na rodinných oslavách. A k tomu jsem začal cvičit čtyři až pět dní v týdnu. Změna byla neuvěřitelná. Během 14 dní jsem shodil asi deset kilo. Přitom jsem cvičil maximálně deset minut denně.“

 

Podělíš se o to, v čem spočívá princip toho cvičení? Jak ses k němu vlastně dostal?

„Máma a táta měli pupík a já zprvu usoudil, že ho mám geneticky taky. Genetika! Fajn výmluva pro spoustu z nás. Pak jsem si ale řekl „Hele, třeba ho nemám daný, podívám se po možných řešeních a prostě si to vydřu.“ Začal jsem hledat napřed sám na internetu, protože já vždy hledám nízkorozpočtové cesty. Na cvičení jsem měl několik požadavků: Aby to nebylo drahé, abych nemusel někam chodit a ztrácet tím čas. Chtěl jsem, aby to bylo proveditelné kdekoliv a fakt rychle. Chtěl jsem podnikatelská cvičení. Jako podnikatel jsem chtěl být fit, a ne že se budu každý den hodinu, dvě mořit a ještě pojedu do posilky. Začal jsem proto studovat spoustu profesionálů. A když jsem uviděl na sobě výsledky, napadlo mě, že by se mnou mohla cvičit i moje mamka.“

 

Ano, to mě zajímá, tvůj program se právě jmenuje „Cvičení po mámu“. Vytvořil jsi to pro svou mámu a ona to pak odcvičila?

„Většina videí na internetu je v angličtině. Chtěl jsem, aby máma, která nerozumí anglicky, mohla cvičit taky a dělat všechny cviky bezpečně.

Tak jsem mámě řekl: „Dobře mami, já ti videa natočím v češtině, já ti je odcvičím, ale budeš už s nimi cvičit. Ne že já to odmakám a ty nebudeš dělat nic.“

Spustil jsem prvních 10-14 dní vyloženě pro mamku, ale dal jsem to na svůj veřejný odkaz. A najednou jsem zjistil, že mamka cvičila, začala se spravovat a vypadat ve svých cca 60 letech daleko lépe. A pak se s tím svezli ostatní – rozšířilo se to dál.“

 

Je to vlastně cvičení pro začátečníky, ale některá videa ke konci 94-denního programu vypadají už naopak hodně pokročile…

„Máma odcvičila základ. Ale ten projekt od té doby samozřejmě vyrostl. A stal se pro různé cílové skupiny zajímavým. Tzn., že některá videa jsou ke konci vyloženě pro chlapy, jsou daleko těžší.

Chtěl jsem, když už to tvořím sám, aby to bylo rychlé, dynamické a aby to byla i sranda. Aby lidi motivovalo i to, že u toho bude sranda, nebo že probereme i něco z osobního rozvoje.“

 

Pokud by někdo ze čtenářů chtěl cvičit úplně od začátku a je začátečník, může se spolehnout na to, že jsou cvičení bezpečná?

„Je to fakt bezpečné. Nemohu to garantovat jako doktor, protože doktor nejsem. Ale každý ví, co zvládne, nezvládne, jaké měl a má omezení. Z praxe vím, že to odcvičí šedesáti sedmi letí lidé, odcvičí to desetileté děti, odcvičí to mamky – první měsíc, měsíc a půl, úplně v klidu. A pak to stačí buď točit, anebo člověk pokračuje v náročnosti dál. Je možno si vybrat lehčí i těžší variantu.“

 

Co ještě doporučuješ, kromě cvičení, změnit?

„Přestat pít cokoliv, co je sladké. Myslím si, že přes to nejede vlak. Kdo si kupuje bublinkové pití, má problém, aniž by si ho uvědomoval. Dnes se to už ví: Naše tělo není stavěno na to, aby přijímalo tolik sladkého, tolik cukru, jak v dnešní době konzumujeme. Když přijímáme sladké věci a ještě tekuté, tak tím, že tam není vláknina, která je normálně ve stravě – například v ovoci, tak tělo cukr nerozebírá, ale rovnou ukládá do tukových zásob. To znamená, vyřadit jakékoliv sladké nápoje a vyřadit alkohol. A to je velmi jednoduchý start.“

 

Které nápoje tedy pít?

„Vodu, neslazený čaj. Voda je nejlepší kohoutková, nemusíme kupovat balenou. Mám takový ranní rituál, který mi doporučil Brendon, velmi úspěšný podnikatel: Na lačno každé ráno hned po probuzení vypiji půl litru vody. Krásně to zavodní celé tělo. Je to úžasný start, jak začít den. Když si to někdo rozfázuje, aby vypil během dne tři až čtyři litry vody, je to ideální.“

 

Co se ti ještě osvědčilo ve stravě?

„Důležitá je snídaně, měla by se sníst do 20-30 minut po probuzení, protože pak si tělo začne brát energii správně tak, jak má.

Doporučuji nad tím, co sníme přemýšlet úplně laicky, selským rozumem. Doporučuji jíst co nejvíce potravin, které nejsou zabalené člověkem: „Banán - šlupka, dobré. Jablko - šlupka, dobré. Mandarinka – super. Konzerva – na hovno. Sáček – na hovno. Flaška – na hovno!

Takže uvažovat nad tím lidsky: Co nezabalil člověk, zabalila to příroda, je pro nás většinou dobré.

 

Takže žádné speciální doplňky ke cvičení nejsou potřeba?

„Vůbec! Když už se lidé snaží být fit, tak se je snažím k tomu dovést co nejpřírodnější a nejpřirozenější cestou. Pro nás v přírodě je všechno, co potřebujeme. Samozřejmě, že už málokdo z nás něco pěstuje, ale chodíme do obchodu – jen nejsou potřeba žádné speciální proteiny, žádné podpůrné věci. Tělo samo si poradí. Potřebuje mít jen pravidelný pohyb, dobré jídlo, úsměv na tváři.“

Díky moc za rozhovor!


Zde najdete Jakubův cvičební program na 94 dní: http://www.jakubvosahlo.com/cviky-cviceni-doma-sport-sportovat-video/

 

Upozornění: Začínáte-li s jakýmkoliv cvičebním programem, je dobré napřed svůj zdravotní stav konzultovat s lékařem! Autor ani redakce nenesou odpovědnost za praktikování těchto cviků, ani za důsledky z toho vzniklé.

 

Celková nabídka sportovních pomůcek.


Související články:
„Kdo pravidelně běhá, tomu se výrazně sníží klidová tepová frekvence,“ říká maratónský běžec Petr Gogolín – 1. část tipů pro zdravé běhání
Petr Gogolín: „Esence běhu? Člověk je sám se sebou, odpočine si, vyčistí hlavu. Běh je zážitek sám o sobě,“ – 2. část tipů pro zdravé běhání
„Štěstí se dá naučit. Dělání toho, co nás baví, nás udržuje svěží, zdravé nadšené,“ říká mentalista a kouzelník Jakub Vosáhlo


23.06.2017
autor: Mgr. Jiří Hamerský
zdroj: Foto: Kateřina Onderková
další články v rubrice: Psychologie


 
Etikoterapie – 7 pocitů, které nám poškozují zdraví
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Priessnitzův obklad
Vytváření domněnek nás předurčuje k utrpení. Jak je nevytvářet?
5 prospěšných látek pro duši - kde je najít
Hořčík - symbol klidu a míru v těle
Jak to udělat, abyste zvýšili pravděpodobnost, že druzí vyhoví vaší žádosti
Otoky nohou
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS