Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


5 zásad zdravého pitného režimu podle MUDr. Cajthamlové

24.11.2009
Pitný režim Co je vedle zdravých potravin, ovoce, zeleniny a častého pohybu důležité pro člověka, který chce být šťíhlý, fit a plný energie? Je to správné dodržování pitného režimu! A právě v České Republice s tím máme trochu problém. Tak pro začátek, člověk by měl vypít minimálně dva litry vody denně. Přesněji, na každých (i načatých) 15 kg hmotnosti je to 0,5 až 0,7 litru vody. Tzn. 70kilový člověk by měl za normálních podmínek vypít 70:15 = 4,7 x 0,5 = 2,3 litru denně.

Avšak u nás, kde nejoblíbenějším nápojem je pivo (které mimochodem skoro ve všech restauracích stojí méně než voda), je to s pitným režimem na štíru. Všichni o tomto limitu víme, ale opravdu vypít takové množství máme problém. Pouze asi jen 20 procent Čechů tento denní dvoulitrový limit dodržuje. A zde jsme u dalšího, velmi důležitého faktoru. A tím je výběr nápojů. Zdaleka totiž nezáleží jen na množství!

Odbornice na zdravou výživu MUDr. Kateřina Cajthamlová doporučuje pít co nejméně umělých slazených nápojů (limonád), aby tělo nezískávalo „prázdné“ cukry, které způsobují obezitu a kazivost zubů. Zcela bychom se měli vyvarovat nápojů s konzervanty, umělými barvivy, aromaty a jinými syntetickými přísadami: „Pokud si chceme dopřát kvalitní sladký nápoj, pak přírodní 100% džus ředěný vodou nebo nektar. 100% džusy a nektary obsahují vitamíny, minerály a přírodní cukry, a není u nich riziko nežádoucích reakcí na syntetické přísady.“ Přírodní, čerstvá šťáva vymačkaná z ovoce nejen výborně chutná ale také pomáhá tělu odvádět škodlivé látky a v ústech se po její konzumaci nehromadí cukry, které pak napadají zubní sklovinu.

Co je tedy podle dietoložky MUDr. Kateřiny Cajthamlové nejdůležitější při dodržování pitného režimu?

  • Pít co nejvíce neslazených nápojů.
  • Pokud sladký nápoj, pak kvalitní a přírodní 100% džus, nebo nektar ředěný vodou.
  • Nenavykejte své děti na sladkou chuť nápojů!!
  • Nejbohatšími zdroji na přírodní vitamín C jsou právě 100% džusy a nektary.
  • Kupujte si nápoje BEZ KONZERVANTŮ, syntetických barviv, aromat a jiných přísad!!

Související články:
Pitný režim
Pozor na úžeh a úpal! Hlídejme si pitný režim.


24.11.2009
zdroj: www.bezkonzervantu.cz
další články v rubrice: Prevence


 
Etikoterapie – 7 pocitů, které nám poškozují zdraví
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Priessnitzův obklad
Vytváření domněnek nás předurčuje k utrpení. Jak je nevytvářet?
5 prospěšných látek pro duši - kde je najít
Hořčík - symbol klidu a míru v těle
Jak to udělat, abyste zvýšili pravděpodobnost, že druzí vyhoví vaší žádosti
Otoky nohou
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení

249,- Kč
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS