Olej z mořského krilu – zdroj omega-3 mastných kyselin

Mnoho lidí považuje „tuk“ za synonymum obezity a zdravotních problémů. Špatné tuky, především ty, které obsahují syntetické trans-mastné kyseliny, můžou vaše zdraví ohrozit.
Existují ale také dobré tuky, jako například tuky obsahující omega-3. Proto byste měli konzumovat pouze dobré tuky obsahující esenciální mastné kyseliny, jako například omega 3. Dodají vám energii, celkově vám pomohou zlepšit vaše zdraví a vyhnout se nemocem.

Výběr kvalitního omega-3 doplňku stravy

Pokud jste nemocní, vyberte si omega-3 mastné kyseliny živočišného původu. Omega-3 mastné kyseliny rostlinného původu jako ALA (alfa-linolenová kyselina), která se nachází v ořeších a lněných semíncích, nemusí být pro nemocné lidi tak účinná jako EPA (eikosapentaenová kyselina) a DHA (dokosahexaenová kyselina), které lze najít v mořských živočiších. K tomu, aby se kyselina alfa-linolenová proměnila na kyselinu eikosapentaenovou a kyselinu dokosahexaonovou, je nutný dostatek příslušných enzymů. U nemocných lidí se může stát, že si jejich tělo samo připraví EPA i DHA pouze v malých množstvích, pokud z důvodů špatné zdravotní kondice nemá potřebné enzymy právě k dispozici.

Kril olej: Nejlepší zdroj omega 3 mastných kyselin

Kril olej je v současnosti nejlepší omega 3 výživový doplněk. Je získáván z krilu (neboli z krunýřovky krilové), což je korýš, kterému se nejlépe daří v antarktických vodách. Vysoce kvalitní kril olej obsahuje značné množství omega 3 mastných kyselin živočišného původu EPA a DHA. Má schopnost být lehce absorbován a ve srovnání s ostatními zdroji omega 3 mastných kyselin je účinnější.

Ryby a rybí tuk jsou oblíbenými, ale ne moc doporučovanými, zdroji omega 3 mastných kyselin, jelikož většina ryb je kontaminována toxiny, rtutí, polychlorovanými bifenyly, průmyslovými polutanty a těžkými kovy. Rybí tuk má velice nízký obsah antioxidantů, které jsou nutné k boji s volnými radikály. Kril olej má 48krát vyšší obsah antioxidantů než rybí tuk. Obsahuje také astaxanthin, jedinečný flavonoid, u kterého se dnes tvrdí, že má antioxidační účinek nejsilnější.

Pozn. red: v rámci objektivity si dovolujeme upozornit, že některé jiné zdroje na internetu upozorňují, že některá tvrzení kolem důležitosti olejů z mořských živočichů nejsou dostatečně objektivní. Například, že s konverzí kyseliny alfa-linolenové (ALA) na DHA a EPA to není vůbec tak špatné a že tělo tuto konverzi provádí v dostatečné míře. Což znamená, že příjem i samotné ALA z rostlinných zdrojů je plnohodnotný. Naopak konzumace mořských ryb ve snaze zajistit si dostatečný příjem životně důležitých omega-3 mastných kyselin může být riziková – viz článek: Ryby pro zdraví?

 

Zpět nahoru