Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Super česnek

Olej z mořského krilu – zdroj omega-3 mastných kyselin

15.01.2013

Mnoho lidí považuje „tuk“ za synonymum obezity a zdravotních problémů. Špatné tuky, především ty, které obsahují syntetické transmastné kyseliny, můžou vaše zdraví ohrozit.
Existují ale také dobré tuky, jako například tuky obsahující omega-3. Proto byste měli konzumovat pouze dobré tuky obsahující esenciální mastné kyseliny, jako například omega 3. Dodají vám energii, celkově vám pomohou zlepšit vaše zdraví a vyhnout se nemocem.

 

Výběr kvalitního omega-3 doplňku stravy

Pokud jste nemocní, vyberte si omega-3 mastné kyseliny živočišného původu. Omega-3 mastné kyseliny rostlinného původu jako ALA (alfa-linolenová kyselina), která se nachází v ořeších a lněných semíncích, nemusí být pro nemocné lidi tak účinná jako EPA (eikosapentaenová kyselina) a DHA (dokosahexaenová kyselina), které lze najít v mořských živočiších. K tomu, aby se kyselina alfa-linolenová proměnila na kyselinu eikosapentaenovou a kyselinu dokosahexaonovou, je nutný dostatek příslušných enzymů. U nemocných lidí se může stát, že si jejich tělo samo připraví EPA i DHA pouze v malých množstvích, pokud z důvodů špatné zdravotní kondice nemá potřebné enzymy právě k dispozici.

 

Kril olej: Nejlepší zdroj omega 3 mastných kyselin

Kril olej je v současnosti nejlepší omega 3 výživový doplněk. Je získáván z krilu (neboli z krunýřovky krilové), což je korýš, kterému se nejlépe daří v antarktických vodách. Vysoce kvalitní kril olej obsahuje značné množství omega 3 mastných kyselin živočišného původu EPA a DHA. Má schopnost být lehce absorbován a ve srovnání s ostatními zdroji omega 3 mastných kyselin je účinnější.

 

Ryby a rybí tuk jsou oblíbenými, ale ne moc doporučovanými, zdroji omega 3 mastných kyselin, jelikož většina ryb je kontaminována toxiny, rtutí, polychlorovanými bifenyly, průmyslovými polutanty a těžkými kovy. Rybí tuk má velice nízký obsah antioxidantů, které jsou nutné k boji s volnými radikály. Kril olej má 48krát vyšší obsah antioxidantů než rybí tuk. Obsahuje také astaxanthin, jedinečný flavonoid, u kterého se dnes tvrdí, že má antioxidační účinek nejsilnější.

 

 

Pozn. red: v rámci objektivity si dovolujeme upozornit, že některé jiné zdroje na internetu upozorňují, že některá tvrzení kolem důležitosti olejů z mořských živočichů nejsou dostatečně objektivní. Například, že s konverzí kyseliny alfa-linolenové (ALA) na DHA a EPA to není vůbec tak špatné a že tělo tuto konverzi provádí v dostatečné míře. Což znamená, že příjem i samotné ALA z rostlinných zdrojů je plnohodnotný. Naopak konzumace mořských ryb ve snaze zajistit si dostatečný příjem životně důležitých omega-3 mastných kyselin může být riziková – viz článek: Ryby pro zdraví?

 

Celková nabídka omega-3.


Související články:
Omega-3 pro zdravé těhotenství
Omega-3 mastné kyseliny
Děti s autismem potřebují více rybího tuku
Nové rostlinné oleje


15.01.2013
zdroj: www.naturalnews.com
další články v rubrice: Výživa


 
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Priessnitzův obklad
Mozkové vlny: Která hladina vědomí je pro zdraví nejlepší?
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
5 tipů pro každodenní detoxikaci
Nízký krevní tlak
Hroznové víno – zásobárna přírodních látek
Očista tlustého střeva pomocí přírodních látek
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS