prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Joalis


Jak si udržet stálou kondici, aktivitu a vitalitu

17.10.2005
Jak si udržet stálou kondici, aktivitu a vitalitu To je otázka dnešního dne. Je hodně knížek o tělesných a vnitřních cvicích, způsobu dýchání a meditaci, ale tělo mám chátrá a jsme pořád nervózní a nemocní. Snažíme se žít zdravě a přejít na nový životni styl, nejde nám to. Kde je to tajemství, když víme, že všechny problémy a nemoci jsou odrazem našeho vnitřního stavu, neustálého nespokojení s naším rozhodnutím a emoční nestálosti. Pořád se nemůžeme zbavit strachu, deprese, úzkosti a i duševní bolesti. Všichni víme a sami cítíme, že existuje něco, co na nás neustále působí, je to vesmírná energie.

Některé věci se v životě stále opakují, a neumíme je využít. Máme pořád nové a nové problémy a nevíme jak je odstranit. Jak se dostat se do klidu a pohody. Jak to řešíme, schováváme se před reálnými problémy, které nám život přináší. Často utíkáme k televizi, k časopisům a knihám, ne abychom se pobavili, vzdělávali a uvolnili, ale proto abychom zapomněli na své problémy a zdravotní a duševní bolesti.



Jak najit klid, pohodu a aktivně přistupovat k řešení problému a naučit se podívat pravdě do očí. Hlavně je nutno se zaměřit na své zdraví a tělesnou kondici. Nejdůležitější je zdraví to se nedá ošálit ani koupit. Jednou s cest je naučit se dýchat tak, aby nám vědomé dýchaní pomáhalo stabilizovat naši vitalitu a aktivitu. Správné okysličení naší krev, rozhoduje o našem trvalém zdraví a duševní pohodě. Nabízí se nám hodně způsobů dýchání a kyslíkové terapie, které nám přinášejí částečnou pomoc a řešení dílčích problémů. Největší přínos pro nás se je naučit se řídit své dýchání sami, tak abychom nikoho nepotřebovali a nebyli na ničem a nikom závislí.



Jeden ze způsobu správného dýchání je, naučit se hlubokému nádechu a dlouhému plynulému výdechu formou vibrační meditace manter. Plně se nadechnout a při dlouhém výdechu zpívat mantry OM, MANY, PEGI a HUM. Vibrace jednotlivých manter nám uvolňuje a posiluje jednotlivé části těla. OM - hlavu, MANY - ramena a hrudník PEGI - břicho a celé trávicí ustrojí, HUM - celé tělo. Při pravidelném provádění vibrační meditace manter, jednou denně, jde o vědomě dýchání, které působí to na naše podvědomí, se mám přirozenou cestou dech prodlužuje. Tato vibrace má i účinné léčebné účinky na uvedené části těla.



Další ze způsobu, jak se naučit správně dýchat, je naučit se lámský dech tj. plný nádech do plic a pozvolný dlouhý výdech, kde dojde velkému okysličení naši krve. To napomáhá a vytváří základ pro harmonizaci všech vnitřních orgánů. Vnitrní cviky, které v jednotlivých pozicích umožňují regulaci dlouhého výdechu ve kterém je vesmírná energie, která prostřednictvím zvýšeného napětí, posiluje svalstvo, vnitřní orgány a žlázy. Tato energie stabilizuje zdraví a duševní pohodu. Dává nám stálou aktivitu a vitalitu a to v každém věku. Vědomé řízené dýchání významně zlepší celkový oběh krve, zkvalitňuje přísun výživy buňkám a vylučovaní odpadových látek.



Tělesné cviky nás posilují, dávají nám okamžitou krásu a svěžest, ale často nám poškozují jemnou činnost vnitřních orgánů. Vnitřní cviky pozitivně ovlivňují a stabilizují naše zdraví, činnost mozku, psychiku, emoce, vitalitu a zajišťují dlouhověkost. Nejlepší je, když se tyto cviky doplňují.


Vnitřní cviky:

1. cvik

1. fáze - Stojíme vzpřímeně, dáme pravou nohu tak, aby se opírala o druhou nohu pátou nad kolenem. Plně se nadechneme a upažíme obě ruce na pravou stranu těla, pří dlouhém výdechu (minimálně 15 s) prsty rukou pevně sevřeme. V této pozici, provedeme tento cvik 3x. Pak zůstaneme stát ve stejné pozici a ruce dáme na druhou stranu doleva a znovu opakujeme 3x.


2. fáze - Postavíme na levou nohu, patu druhé nohy dáme nad koleno, stejně jako u minulého cviku a zase 3x opakujeme, ruce střídáme při výdechu na pravé a na levé stane. Pozornost věnujeme plnému nádechu a dlouhému pozvolnému výdechu.



Posilujeme přímo svaly rukou a vyvoláme napětí, aktivizujeme srdeční činnost a energie působí i tenké střevo a svalstvo nohy, na které stojíme. Zvyšuje naší stabilitu, činnost mozku, psychiku, napomáhá mám to k uvolnění a překonáni úzkosti, hněvu a strachu.


2. cvik

Stoupneme si na špičky nohou, nohy pokrčíme v kolenou, obě ruce natáhneme dopředu, nahrbíme se jako kočka připravená skočit na kořist. V této pozici se plně nadechneme a při dlouhém výdechu sevřeme ruce v pěsti. Opakujeme 3x. Napne se nám svalstvo rukou, břišní svalstvo a znovu se posiluje stabilitu obou nohou. Posilujeme funkci jater a žlučníku. Uvolňujeme nervovou soustavu a dochází k detoxikaci buněk v celém organizmu. Tento cvik napomáhá překonat negativní duševní rozpoložení, odstraňuje strach a posiluje mám aktivitu a vitalitu.


3. cvik

Stojíme vzpřímeně, mírně vypneme břicho vpřed, postavíme se na paty. Plně se nadechneme a při výdechu jdeme po patách dopředu. Jdeme tak dlouho dokud vydechujeme. Energie působí na tvorbu enzymu sleziny, slinivky břišní a funkci žaludečního svalu, upevňuje klouby a pánev. Stimuluje myšlení a naší reakce na vnitřní vlivy.


4. cvik

1. fáze - Stoupneme si na špičky nohou, ruce dáme mimo od těla, jako pták křídla při letu. Plně se nadechneme a při dlouhém výdechu běžíme po špičkách po dobu výdechu. Opakujeme 3x.

 

2. fáze - Dáme ruce dozadu jako pták při letu dolů. Znovu se plně nadechneme a při dlouhém výdechu běžíme po špičkách dopředu a ruce tlačíme dozadu. Posilujeme si podpažní svalstvo, plíce a kůži i celkovou stabilitu těla. Odstraňujeme depresi a chaotické rozpoložení mysli.


5. cvik

Postavíme se vzpřímeně, uvolníme celé tělo a z hluboka se nadechneme a při dlouhém výdechu poskakujeme na obou nohou na místě. Opakujeme 3x. Uvolní se svalstvo celého těla, posiluje se činnost srdce, ledvin, močového měchýře a močových cest. Cviky zvyšujeme aktivitu a vitalitu všech vnitrních orgánů. Uvolňuje naši psychiku a dává nám pocit svobody.


6. cvik

Postavíme se vzpřímeně, z hluboka se nadechneme do plných plic. Volně zakloníme hlavu dozadu a při dlouhém výdechu tlačíme ramena k uším. Opakujeme 3x. Posiluje ramenní svaly všechny nervy, energie směřuje směrem k mozku a dolním končetinám. Povzbuzujeme krevní oběh, celý metabolismus, stimulujeme štítnou žlázu. Zahání únavu, harmonizuje vnitřní orgány a dává nám to pocit osobní vnitřní pohody a klidu.


7. cvik

Postavíme se vzpřímeně, nohy pokrčíme v kolenou, nahrbíme se a ruce dáme na stehna. Soustředíme svou pozornost na pohlavní orgány a hlavně na řitní svalstvo (rektu). Plně se nadechněte a při dlouhém výdechu stahujte řitní svalstvo dovnitř těla, tak dlouho pokud trvá výdech. Opakujte 3x.



Nastává rovnováha v nadledvinkách a v pohlavních žlázách. Posilujeme řitní svalstvo, které mám pozvolna ochabuje a ztrácí citlivost nervů ovládajících řitní otvor. Zabráníme vytváření hemeroidů a problémů s prostatou a dělohou. Posilujeme psychiku, vytváří nám pocit vnitřní pohody.


8. cvik

1. fáze - Postavíme se zpříma, zhluboka se nadechneme a pravou nohu pokrčíme a opřeme o horní přední stranu stehna druhé nohy. Při dlouhém výdechu, táhneme opačnou rukou šlapu nohy nahoru a druhou rukou tlačíme opřenou nohu u kolena dolu, po celou dobu výdechu. V této pozici, provedeme tento cvik 3x. Pak se postavíme na pravou nohu a levou nohu pokrčíme a opřeme o horní přední stranu stehna pravé nohy a cvik opakujeme znovu 3x.



Posiluje naši stabilitu těla a vytváří pocit lehkosti a jistoty. Stimuluje se střeva, žaludek, zvyšuje se ohebnost v kolenou, kotnících a kyčelních kloubech. Aktivizuje se krevní oběh v dolních končetinách a zabraňuje tvoření křečových žil.

 

2. fáze - Stoupneme si pevně na obě nohy, nohy pokrčíme v kolenou, nahrbíme se a ruce dáme na stehna. Z hluboka se nadechneme a při výdechu zatahujeme břicho dovnitř po celou dobu výdechu. Opakujeme 3x.



Aktivizuje krevní oběh břišních orgánů a břišní svalstvo, působí pozitivně na plíce.

 

3. fáze - Postavíme se zpříma, dáme obě ruce pod žebra a mírně je přitlačíme na horní část žaludku. Zhluboka se nadechneme ruce zatlačíme do žaludku a pomalu se při dlouhém výdechu otáčíme na pravou stranu. Po výdechu se vrátíme do zpřímené polohy a opakujeme celý cvik na druhou stranu. Na obě strany 3x. Posiluje všechny žlázy trávicího ústrojí.



Výše uvedené vnitřní cviky, mám dávají možnost vědomého řízení energie do míst, kde se tato energie dostává, bez našeho vědomí pomoci podvědomí, které řídí nepřetržitě činnost vnitřních orgánů. Tím, že si můžeme sami posilovat a udržovat stabilitu a vitalitu našich vnitřních orgánů. Udržujeme si naší kondici a pružnosti našeho těla v každém věku. To nám dává jistotu, vyšší sebevědomí a sebedůvěru. Posiluje naši psychiku a emoce, které mám dávají pocit klidu a pohody, kterou potřebujeme pro všechny oblasti našeho života a činnosti. Pocit svěžesti, elánu a vždy dobrou náladu v našem každodenním životě.

 

Celková nabídka sportovní výživy.


Související články:
Myšlenková dieta a naše tělo


17.10.2005
autor: Ing. Angel Buna
zdroj: www.cassiophea.50megs.com
další články v rubrice: Filosofie zdraví


 
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Zdravé vánoční cukroví
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Jak zajistit adekvátní příjem zinku
Priessnitzův obklad
Proč je ve většině případů dobré nedělat kompromis (psychologie vyjednávání podle FBI)
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Hemeroidy - léčba, která zabírá
VIDEO: Kolikrát denně máme jíst?
(c) 2004-2016 www.celostnimedicina.cz
O násRSS