Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Evolution festival


Hořčík (Magnesium)

11.03.2017
Hořčík

Hořčík patří k nejdůležitějším minerálním prvkům v našem těle. Průměrná doporučení denní dávka hořčíku se pohybuje kolem 300 miligramů denně. Z této dávky se ovšem do krevního oběhu vstřebá asi třetina.

Zdroj a využití hořčíku

Z potravin obsahují větší množství hořčíku ananas, banány, datle, mandle, ořechy, tmavá listová zelenina, obilí, celozrnné pečivo nebo také čokoláda.

 

Hořčík hraje důležitou roli v řádově stovkách nejrůznějších reakcí v metabolismu lidského těla. Je součástí mnoha enzymů podílejících se na metabolismu energie, syntézy proteinů a DNA. Proto lze v tomto článku zmínit jenom ty nejdůležitější. Jeho dostatečné množství je třeba, aby správně fungovaly svaly a nervový systém. Pomáhá mírnit nervozitu a podrážděnost. Je důležitý pro uvolňování energie z glukózy, ale také pro dobrou stavbu kostí. Hraje důležitou roli v udržování optimálního stavu kardiovaskulárního (reguluje srdeční činnost a rozšiřuje srdeční cévy) a imunitního systému. U žen pomáhá mírnit zdravotní potíže související s premenstruálním syndromem. Přispívá ke zdravému stavu zubů. V neposlední řadě se také podílí na regulaci hladiny cholesterolu v krvi.

 

Nedostatek hořčíku v těle

Nedostatek hořčíku je spojován s celou řadou nemocí. Z nich je třeba zejména zmínit vysoký krevní tlak, cukrovku nebo jaterní cirhózou. U diabetiků hraje důležitou roli to, že hořčík se podílí na regulaci energie získávané z cukrů a uplatňuje se v metabolickém působení insulinu. Nedostatek hořčíku se velmi často objevuje u starších lidí (horší vstřebávání hořčíku do krevního oběhu a interakce s užívanými léky). Specifickou skupinou s nedostatečným příjmem hořčíku jsou alkoholici. Nedostatek hořčíku mohou také pociťovat sportovci, kojící či těhotné ženy. Pravidelné užívání hořčíku je dobré při ohrožení stresem či jako prevence bolestí hlavy.

 

Snížené množství hořčíku v organismu se projevuje příznaky, jako jsou podrážděnost a náladovost, nespavost, únava, bolesti hlavy, svalové křeče, padání vlasů, lámavé nehty a vlasy, zhoršeným trávením, bušením srdce (palpitace) nebo arytmiemi. Ve vážnějších případech se může nedostatek hořčíku podílet i na vzniku depresí či záchvatu astmatu.

 

Nedostatek hořčíku rovněž zhoršuje metabolismus některých dalších minerálů, zejména draslíku, fosfátů, vápníku, ale i sodíku.

 

Důležité je zmínit, že některé látky objevující se v doplňcích stravy, mohou zhoršit vstřebávání hořčíku - zejména se jedná o vlákninu. Vstřebávání zhoršuje i zvýšený podíl tuků ve stravě, protože dochází ke vzniku nerozpustných hořečnatých solí.

 

Jako zajímavost na závěr lze zmínit, že latinské jméno hořčíku, magnesium, je odvozeno od řecké oblasti Magnesia v Thesally, kde hořčík k léčbě využívali, již staří Řekové.

 

Celková nabídka přípravků obsahujících hořčík.


Související články a videa:
Hořčík - symbol klidu a míru v těle
Následky nedostatku hořčíku mohou být překvapivě hořké
VIDEO: 6.díl: Jak přežít dobu Jedovou? Téma hořčík.
Jak je možné, že 30 % lidí trpí nedostatkem hořčíku?


11.03.2017
autor: PharmDr.Tomáš Arndt
další články v rubrice: Výživové doplňky


 
Etikoterapie – 7 pocitů, které nám poškozují zdraví
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Priessnitzův obklad
Vytváření domněnek nás předurčuje k utrpení. Jak je nevytvářet?
5 prospěšných látek pro duši - kde je najít
Hořčík - symbol klidu a míru v těle
Jak to udělat, abyste zvýšili pravděpodobnost, že druzí vyhoví vaší žádosti
Otoky nohou
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení

469,- Kč

545,- Kč
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS