Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Bezlepkově II: Startujeme!

12.03.2017
Potraviny bez lepku
Den co den experimentujeme. Toužíme zažívat nové věci, poznávat nepoznané, prahneme po tom cítit se lépe, zvládnout více, zvýšit výkon... Proč to tedy pro jednou nezkusit touto cestou? Bezlepkovou stravu můžete nasadit prakticky kdykoli. Zkusíte ji držet alespoň čtyři až osm týdnů – jedině tak budete mít šanci pozorovat, jak se reakce vašeho těla mění.

Dobré „bezlepkové“ rady:

  1. Pozor na sacharidy! Výrobky, které běžně seženete už i v supermarketech (pečivo, sušenky, hotové směsi,...) bývají plné jednoduchých cukrů. Při výběru proto buďte pozorní a pozorně čtěte složení. Ne všechny bezlepkové potraviny musíte mít doma... I ze základních surovin, jako jsou pohanka, pytlík bezlepkové mouky, hraška, rýžové nudle a dalších, se dá vykouzlit vynikající jídlo!
  2. Inspirujte se! Internet je plný úžasných blogů a webů, věnovaných bezlepkové stravě. Právě teď máte ideální příležitost lépe pochopit své zdraví. Využijte k tomu chytré knihy, k nimž se můžete kdykoli vrátit. Výborným zdrojem informací a inspirace jsou například knihy: Život bez pšenice, Jonášova kuchařka pro zdraví nebo Tvoje strava je tvůj osud.
  3. Buďte připraveni! Lákadla na nás číhají doslova na každém rohu: party, rodinné sešlosti, pracovní meetingy, ale i obyčejný stres a s ním i nezvladatelná chuť hřešit... Na každou takovou situaci se předem vyzbrojte vlastním jídlem: křupavými saláty, šťavnatým masem, lahodným ovocem... Experimentujte a zkoušejte vlastní recepty!
  4. Dělejte to pro sebe – nesnažte se bezlepkovou stravu chápat jako dietu s cílem zhubnout. Vnímejte to jako krok ke zdraví, k celkové změně životního stylu, jako jedinečnou šanci udělat něco pro svůj organismus, který denně dělá tisíce věcí pro to, abychom vůbec mohli existovat...

 

Kde všude se skrývá lepek?

  • pšenice, žito, ječmen, oves a všechny výrobky z nich
  • těstoviny, vločky, kroupy, krupky, lámanka, krupice
  • sojová a jiná rostlinná masa
  • sladkosti, zmrzliny, pudinky, uzeniny
  • dochucovadla, omáčky, dresinky, kečupy, tatarky, hořčice
  • konzervované výrobky, polotovary, tvrdý alkohol, pivo

 

Vždy si všímejte etiket! Je-li na nich známka o absenci lepku, můžete si je dopřát. Takových potravin je čím dál více a seženete je v každém dobrém obchodě i supermarketu (např. i sojová omáčka, piva, kečupy, ...).

 

Do svého jídelníčku zařaďte:

  • tvrdé sýry, tvaroh, jogurty, kysané mléčné výrobky
  • libové maso, kvalitní šunku
  • vejce
  • ovoce, zeleninu
  • rýži, brambory, jáhly, pohanku, luštěniny

 

TIP na závěr!

Veďte si deník! Dejte si záležet a do svého diáře zaznamenávejte vše, co vás v souvislosti s bezlepkovou stravou napadne: své recepty, zlepšováky, nálady, pocity, změny, jídelníček... Deníček vás bude motivovat a zároveň bude nejlepším společníkem a „vrbou“ ve slabých chvilkách, které – tak jako u každé změny životního stylu – občas přijdou na každého...

 

Celková nabídka Joalis.

Celková nabídka potravin bez lepku.


Související články:
Tajemství sluneční pleteně
Harmonická strava podle JIN a JANG
Bezlepkově I: Proč to vyzkoušet?


12.03.2017
zdroj: www.ceff.info
další články v rubrice: Bylinky


 
Etikoterapie – 7 pocitů, které nám poškozují zdraví
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Priessnitzův obklad
Vytváření domněnek nás předurčuje k utrpení. Jak je nevytvářet?
5 prospěšných látek pro duši - kde je najít
Hořčík - symbol klidu a míru v těle
Jak to udělat, abyste zvýšili pravděpodobnost, že druzí vyhoví vaší žádosti
Otoky nohou
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení

363,- Kč

325,- Kč
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS