Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví
Zdravá výživa


Ryze ženská přitažlivost

Antioxidanty pomáhají v péči o pokožku i v létě

08.07.2015
Opalování

Co jsou antioxidanty?

Velmi často se v přírodních přípravcích setkáváme s označením některých jejich jednotlivých složek jako antioxidantů. Jsou to látky, které omezují aktivitu kyslíkových radikálů, tím že buď zabraňují jejich vzniku, nebo je mění do méně či vůbec reaktivní podoby. Kyslíkový (někdy se setkáme s označením volný) radikál je vysoce reaktivní částice. Vynecháme-li odbornou chemickou terminologii, můžeme říci, že řada z těchto částic může poškodit naše zdraví (některé z nich naopak působí pozitivně). To, co mohou způsobit, stále vědci zkoumají, ale lze říci, že jejich nadměrné množství v těle se může podílet na vzniku nádorových onemocnění, Alzheimerovy nemoci či aterosklerózy. Antioxidanty omezují procesy oxidace v organismu a tím i aktivitu těchto radikálů.

V našem těle se antioxidanty vyskytují velmi často v podobě látek přijímaných z potravy, jako jsou vitamíny CEB3 (niacin), betakaroten (provitamin A), selenzineklykopen (spolu s betakarotenem řazen mezi karotenoidy), koenzym Q10měď, flavonoidy (resveratrol a kvercetin), třísloviny, glutathion a další. Co se týče beta karotenu, je lepší dávat přednost přírodní směsi karotenoidů před samotnou syntetickou látkou v doplňcích stravy.

 

Antioxidanty v potravinách

Potrava je nepřeberným zdrojem antioxidantů. Obecně se dá říci, že nejlepšími zdroji jsou ovoce, zelenina, ořechy, luštěniny, ale také i léčivé rostliny, koření či semínka. Dá se říci, že jednoduchým kritériem pro výběr je barva, zejména ovoce a zeleniny. Například červená cibule, zelí a víno jich mají více než bílá cibule, zelí a víno. Z ovoce můžeme dále uvést jablka, citrusy, třešně, kiwi, broskve, rozinky či rajčata. Ze zeleniny kapustu, listovou zeleninu, špenát, sladké brambory, česnek, cibuli, hrášek a další. Antioxidanty obsahují i lesní plody - můžeme je najít v jahodách, malinách, ostružinách, brusinkách či borůvkách. Jak už bylo zmíněno, můžeme je najít i v rostlinách. Bohatá na ně je šalvěj, máta, tymián, oregano, kopr či hřebíček nebo kurkuma.

 

Antioxidanty a opalování

V létě věnujeme zvýšenou pozornost péči o pleť. Používáme vhodné kosmetické přípravky s vysokým faktorem před opalováním, přípravky na ošetření opálené kůže i na urychlení opalování. Pomocníkem jsou i přírodní přípravky obsahující různé antioxidanty. Jejich význam spočívá v tom, že brání volným radikálům, aby poškodili některé vrstvy kůže a případně, pokud již k poškození došlo, pomáhají zmírňovat následky. Dochází k tomu tak, že se na ně navážou a tím jim zabrání škodit. Tím zabraňují poškození buněk pokožky vystavené působení UV záření. Svým působením vytvářejí určitý filtr, který brání poškození spodních vrstev kůže paprsky ultrafialového zbarvení (zejména karotenoidy). Vytvořením tohoto filtru umožňují vznik tolik žádaného bronzového zabarvení bez rizik spojených s nadměrným opalováním. Některé z nich dodávají pokožce pružnost a je i možné, že mohou do jisté míry podpořit tvorbu melaninu.

 

Na závěr je důležité upozornit, že samotný beta karoten a jeho užívání rozhodně neovlivní rychlost a kvalitu opálení. Jeho nadměrnou konzumací dosáhneme pouze toho, že se bude ukládat v kůži, která dostane oranžové, nikoliv krásně bronzové zabarvení.

 

Celková nabídka antioxidantů.


Související články:
Opalování a antioxidanty
Volné radikály a antioxidanty u sportovní zátěže
Volné radikály a antioxidanty
Slzovka obecná (Coix lacryma-jobi)
Astaxanthin – přírodní zázrak
Astaxanthin
Účinky astaxanthinu na organismus
Příčiny zánětu zdánlivě nenápadné


08.07.2015
autor: PharmDr.Tomáš Arndt
další články v rubrice: Výživové doplňky


 
Priessnitzův obklad
Správně dávkovaný chlad může snížit nemocnost o více jak 90 % (rozhovor s Liborem Mattušem)
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Nejčastější příčiny bolestí na hrudníku
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Jak vyčistit ucpané cévy?
Zdravé nepečené vánoční cukroví
Hemofilové nákazy
Proč je dobré vystavovat se nepohodlí a diskomfortu
Zdravé vánoční cukroví
Warfarin - co vám u lékaře neřeknou
Štítná žláza – jak se přestat „léčit“ a raději se svépomocně uzdravovat - 1. část
Červený čaj neboli Pu-Erh
Serotonin - osm přirozených způsobů, jak posílit jeho produkci a tím i dobrou náladu
Přetrhejte mentální vazby s nemocí. A uzdravte se…

154,- Kč

495,- Kč
(c) 2004-2019 www.celostnimedicina.cz
O násRSS