Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Super česnek

4 důvody, proč posilovat pánevní dno

21.01.2018
Cvičení
Cvičíme proto, abychom neztratili elán a jako bonus získali pružné a pevné tělo, na které je pak radost pohledět. Existují však také svaly, které vidět nejsou. Ani na ty bychom však v rámci cvičení neměli zapomínat. Respektive neměly – my ženy…

Každá uvědomělá žena by měla každý den věnovat alespoň pár minut posilování těchto excelentně ukrytých svalů. Právě ty totiž zajišťují správnou polohu pohlavních orgánů a střev. A to zdaleka není vše! Přinášíme vám několik stručných a pádných důvodů, proč posilování pánevního dna zařadit do své každodenní rutiny. Nebojte se, při tomto cvičení z vás pot nepoteče. Je natolik diskrétní, že jej lze provádět prakticky kdekoli a kdykoli, třeba i v zaměstnání nebo během dlouhé cesty MHD.

 

1. Připravena na početí

Ochablé, nebo naopak příliš stažené svaly pánevního dna dokáží mnohé: například i pořádně zatopit spermiím, které jsou na cestě za oplodněním vajíčka. Ochablé pánevní svaly mnohdy zodpovídají za nepříjemnou bolest zad v křížové oblasti, ale také se spoluúčastní na nejrůznějších blokacích, které pak brání přirozenému početí.

 

2. K porodu i po něm

Během těhotenství prochází ženské tělo obrovským množstvím změn. Rostoucí děloha a miminko tlačí na okolní orgány a obrovskou měrou také na pánev. Pevné a pružné svaly pánevního dna pomohou dělohu pevně držet a zabránit také nechtěnému úniku moči: nepříjemnosti, která před i po porodu trápí každou druhou maminku. A zcela zbytečně.

 

TIP: Ženy, které pravidelně posilují pánevní dno během těhotenství, lépe snáší porod, zejména druhou dobu porodní, během níž se miminko dere porodními cestami ven na svět. Dokáží svalstvo ovládat, lépe reagovat na kontrakce a pracovat s nimi. Po porodu se pak svalstvo rychle vrací do formy a rizika inkontinence a dalších potíží jsou minimální.

 

3. Smát se z plných plic

Inkontinence však nepostihuje pouze těhotné a ženy po porodu. Nejohroženější skupinou jsou ženy během a po menopauze – s věkem totiž svalstvo přirozeně ochabuje. Další významnou skupinou jsou ženy po gynekologických zákrocích, u nichž je posilování pánevního dna opravdu nutností. V opačném případě hrozí, kromě bolestí a inkontinence, i mnohem závažnější potíže, například výhřez pochvy nebo dělohy. Pravidelné cvičení tyto svaly posílí a ty jsou pak schopny aktivovat se přesně ve chvílích, kdy je to potřeba: během smíchu, při zvedání těžkých věcí, při předklánění,…

 

4. Cesta k vlastní sexualitě

Objevit svaly pánevního dna dá zabrat, snaha se ovšem vyplácí. Většina žen, které do tajů tohoto cvičení proklouzla, si nyní nemůže vynachválit svůj sexuální život. Zapojení svalů pánevního dna během intimních chvil dokáže výrazně zesílit sexuální prožitky, což bývá příjemné nejen pro ženu, ale i pro jejího partnera.

 

Co dává nejvíce zabrat svalům pánevního dna:

  • těhotenství (zejména 3. trimestr) a porod
  • boty na vysokých podpatcích, respektive nepřirozená chůze, kterou způsobují
  • dlouhé stání a sedavé zaměstnání
  • nadváha
  • časté zvedání těžkých předmětů
  • snižování hladiny estrogenu (zejména v období přechodu)

 

Jdeme posilovat!

Nejnáročnější fází cvičení je úvod, tedy svalstvo objevit, jelikož se jedná o hluboko uložené svaly. Tři vrstvy svalů pánevního dna jsou umístěné a přímo uchycené na kostrči, stydké sponě a sedacích kostech. Najdeme v nich hned několik otvorů: na konečník, močovou trubici a u žen i pro pochvu.

  • Cviky je možné provádět vsedě, vleže i vestoje, začátečníkům obvykle nejvíce vyhovuje poloha vleže na zádech, s mírně pokrčenýma nohama.
  • Svaly pánevního dna jednoduše stáhneme – podobně, jako když zadržujeme moč nebo stolici. Tyto stahy nesmí být vidět: nezapojujeme tedy svaly stehen ani hýždí!
  • Svaly stahujeme v prvních dnech po dobu pěti vteřin (následuje uvolnění po stejnou dobu), postupně navyšujeme interval na deset až dvacet vteřin.
  • Po celou dobu cvičení volně a hluboce dýcháme.
  • Denně stačí cvičit 2x až 3x série po deseti cvicích, již pan Kegel, zakladatel a propagátor těchto cviků, doporučoval až 300 cviků denně, tudíž prakticky bez omezení.

 

Podpořte svou ženskost detoxikací!

V rámci péče o své intimní partie a vše, co k nim náleží, mohou ženy sáhnout také po šetrné detoxikaci. Ta pomůže pročistit gynekologické i urologické ústrojí, odblokovat stresované tkáně a vrátit harmonii i do hormonálního systému, který hraje prim nejen v rámci menstruačního cyklu, ale ovlivňuje prakticky celý život ženy.

 

Celková nabídka přípravků Joalis.

Doporučujeme produkt MediLady - pro posílení svalů pánevního dna.


Související články:
Kontryhel: ženám na míru
Než přiletí čáp…
Jak zvládnout klimakterium
Když „to“ nejde aneb tak trochu jiná alergie


21.01.2018
zdroj: www.ceff.info
další články v rubrice: Bylinky


 
Celer – léčivá potravina
Priessnitzův obklad
Melatonin - hormon tmy a spánku
Collesova zlomenina
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
„Hodný“ HDL cholesterol a „zlý“ LDL cholesterol
5 tipů, jak posilovat mozek!
Účinky alkoholu na lidské tělo z hlediska ajurvédy
Jak ulevit nemocným orgánům, rozpustit bolest a pochopit strach – 1. část rozhovoru s Terezou Kramerovou
Psychosomatika: zdánlivě triviální věda

373,- Kč
(c) 2004-2018 www.celostnimedicina.cz
O násRSS