prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
forliving.cz
Nábytek, bytové doplňky
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku


FitMe Slim & Sun

Předejděte nemocem způsobeným stárnutím - s pomocí vitamínů a minerálů

07.02.2012

Většina lidí žijících v rozvinutých zemích, jako například USA, předpokládá, že jejich běžná strava obsahuje dostatek potřebných vitamínů a minerálů, tudíž nepotřebují brát žádné vitamínové doplňky. Ale nová studie publikovaná online v magazínu FASEB Journal tvrdí opak. Vysvětluje, že dokonce pouze lehký nedostatek některých látek ve výživě, o kterém dotyčný ani neví, vede k nemocem způsobeným stárnutím - rakovinu a srdeční onemocnění nevyjímaje.

 

Dr. Joyce C. McCann, spoluautorka z Centra výživy a metabolismu při dětské nemocnici v Oaklandu, společně se svým týmem za účelem této studie studovala proteiny závislé na příjmu esenciálních aminokyselin z potravy, aby zjistila, jak tělo zvládá nedostatek těchto látek. Po provedení testů sledujících hladinu selenu, bylo odhaleno, že lidské tělo je již od narození schopno chránit proteiny závislé na živinách a to jako prioritu číslo jedna, přičemž ostatní proteiny (které si tělo umí vytvořit nezávisle na složení potravy) jsou na druhém místě.

 

Nicméně, tým také zjistil, že dokonce i malý nedostatek selenu, ovlivnil jak proteiny závislé na živinách i ty, které jsou na živinách nezávislé. Nízká hladina selenu vedla k mutacím bílkovin příznačným pro nemoci jako rakovina, snížená imunita, ztráta mozkových funkcí a srdeční onemocnění. I z toho je zřejmé, proč je nutné dostatečně zásobovat tělo vitamíny a minerály, aby nedošlo k rozvoji těchto nemocí.

 

“Pochopení toho, jak nejlépe definovat a měřit optimální výživu, nám v budoucnu přinese aplikace nových technologií, díky kterým bude moci každý optimalizovat svoji vlastní výživu mnohem lépe než je tomu dnes,“ řekla McCann. „To by bylo možné, jestliže by principy sledování, které byly v této studii uplatněny na selenu, mohly být zevšeobecněny a aplikovány i pro ostatní vitamíny a minerály.“

 

Tyto výsledky samozřejmě nejsou žádným překvapením pro lidi patřící do komunity zabývající se přírodní medicínou. Mohou ale přispět k uvědomění si potřeby vitamínových a minerálních doplňků u ostatní široké veřejnosti, která byla léta „krmena“ protikladnými názory na tyto doplňky. Díky této nové studii může být i průměrný člověk uklidněn, že užívání vysoce kvalitních vitamínů vyrobených z organických potravin, je prospěšné pro udržení zdraví a má svůj smysl jako prevence proti nemocem.

 

“Tato studie by měla odstranit jakékoliv pochybnosti týkající se důležitosti každodenního užívání vitamínů a minerálů“ řekl Dr. Gerald Weissmann, šéfredaktor časopisu FASEB Journal. “Dle této studie je užívání multivitamínů obsahujících i selen účinným způsobem, jak se vyhnout jeho nedostatku, který by časem mohl způsobit takové zdravotní škody, kterým teprve teď začínáme rozumět.“


Související články:
Minerální látky jsou pro tělo nezbytné
Minerální látky - jejich zdroje a význam pro organismus
Co nezpůsobuje smrt: vitamíny, minerály, aminokyseliny ani byliny


07.02.2012
autor: přeložila Viktoria Kopecká
zdroj: naturalnews.com
další články v rubrice: Výživové doplňky
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
Cukrovka
Dna a dieta
Zatočte s plísněmi nohou. Navždy!
Játra a jejich detoxikace
Jak ozdravit játra?
Streptokok – angína, zánět mandlí, spála..
BMI (Index tělesné hmotnosti)
Hubnutí na směny
Otoky nohou

390,- Kč

88,- Kč
(c) 2004 VIVANTIS a.s.www.celostnimedicina.cz
O násNáš týmPomáhámeRSS