prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Omega-3 pro zdravé těhotenství

13.06.2012

Existuje spousta důkazů o prospěšnosti omega-3 nenasycených mastných kyselin (například ve formě rybího tuku) v průběhu těhotenství – pro dítě i pro matku.

Proč je rybí tuk v těhotenství potřebný

Jestliže konzumujete v průběhu těhotenství hodně rybího tuku, zjistíte, že máte pod kontrolou krevní tlak a také hladinu cholesterolu. Studie dále prokázala méně případů poporodní deprese u matek, které rybí tuk konzumovaly. Navíc ženy, které měly dostatek rybího tuku, netrpěly tolik bolestmi zad a bolestmi kloubů, které jsou pro těhotenství tak příznačné.

 

Největší prospěch z rybího tuku v průběhu těhotenství má však dítě. Děti narozené ženám, které v průběhu těhotenství konzumovaly hodně rybího tuku, mají statisticky vyšší IQ. Také mají lepší koordinaci rukou a očí a jejich vyjadřovací schopnosti jsou lepší. Bylo totiž prokázáno, že dostatek omega-3 mastných kyselin je nezbytný pro zdravý vývoj mozku dítěte před jeho narozením. Omega-3 mastné kyseliny jsou totiž významnou součástí mozkové tkáně.

 

Zdroje rybího tuku v průběhu těhotenství

Otázka konzumace různých druhů ryb v průběhu těhotenství je hodně sporná, a to kvůli obsahu rtuti v těchto rybách. Ty samé ryby jsou ale nejlepším zdrojem rybího tuku.

 

Naštěstí v dnešní době již nemusíte vůbec jíst ryby a přesto z nich můžete profitovat. Rybí tuk se teď totiž prodává v kapsulách, které můžete v průběhu těhotenství bezpečně užívat. Dalším významným zdrojem omega-3 je čerstvě rozmixované lněné semínko.

 

 

Celková nabídka přípravků obsahující omegu-3.


Související články:
Výživa v těhotenství
Zdravé těhotenství
Cvičení v těhotenství
Jak zvýšit inteligenci vašeho dítěte před narozením
Olej z mořského krilu – zdroj omega-3 mastných kyselin
Jak zvýšit příjem omega 3 a 6 NMK ve stravě


13.06.2012
autor: přeložila Viktoria Kopecká
zdroj: http://www.methodsofhealing.com
další články v rubrice: Prevence


 
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Jak zajistit adekvátní příjem zinku
Zdravé vánoční cukroví
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Proč je ve většině případů dobré nedělat kompromis (psychologie vyjednávání podle FBI)
Priessnitzův obklad
Umění emocí: rady a tipy na závěr
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
(c) 2004-2016 www.celostnimedicina.cz
O násRSS