Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Express Diet - 7 proteinových jídel

Leností k chorobě!

16.11.2009
Taky za celý den neuděláte ani o krok navíc? A víte, že si pěkně koledujete? Už čtrnáct dní "pohodlného" života bez pravidelného pohybu se na vás projeví. Výzkumníci z University of Missouri objevili přímý důkaz na podporu tvrzení Centra pro kontrolu chorob, že redukce každodenní fyzické aktivity je vlastní příčinou vzniku mnoha rizikových faktorů chronických chorob, a to včetně cukrovky a kardiovaskulárních chorob. Výzkumný tým také objevil, že stačí pouze dva týdny snížené fyzické aktivity, aby člověk začal zaznamenávat negativní působení na své zdraví.

Leností k chorobě
"Nízká úroveň každodenní fyzické aktivity neprospívá nejenom vašemu současnému zdravotnímu stavu, ale mohla by být především příčinou vedoucí k vašemu onemocnění," řekl Frank Booth, profesor biomedicíny na MU College of Veterinary Medicine. "Naše studie se zaměřila na to, co se stane, když omezíte svou každodenní fyzickou aktivitu. Naše závěry ukazují, že pokud dojde k nedostatečné fyzické zátěži, zvyšuje se riziko vzniku chronického onemocnění.



Jak probíhal pokus
Booth a jeho kolegové z univerzity v Kodani studovali dvě skupiny osob. V první byli účastníci požádáni, aby na tři týdny snížili počet kroků, které udělali za den, a to ze 6 tisíc na 1 400. Místo toho, aby chodili pěšky nebo po schodech, byli účastníci instruováni, aby používali "motorizovaný" transport, například auto nebo výtah, vždy, když to jen bude možné. Ve druhé skupině, aktivnějších účastníků, kteří dělali v průměru 10 tisíc kroků za den, byli rovněž požádáni, aby na dva týdny snížili svou aktivitu na 1 400 kroků za den. Jen pro představu uvádíme, že počet kroků, které udělá průměrný dospělý Američan za den je asi 7 473, zatím co neaktivní Američané udělají jen asi 2 100 kroků za den. Na konci pokusu byli účastníci obou skupin podrobeni testu glukózové tolerance nebo testu tukové tolerance, případně oběma. Tyto testy měřily, jak rychle je tělo schopné odstranit glukózu nebo tuk z krevního oběhu. Výzkumníci zjistili, že po dvou týdnech bez cvičení, tedy při jakékoliv příliš malé fyzické aktivitě, měli účastníci mnohem vyšší hladinu glukózy a tuku a trvalo jim mnohem delší dobu odstranit tyto látky z krevního oběhu než před tím.



Zase ty schody?! Použití výtahu by mohlo být horší volbou pro vaše tělo. Výzkumníci objevili, že snížení běžné každodenní fyzické aktivity je vlastní příčinou vzniku mnoha rizikových faktorů chronických chorob, včetně cukrovky a kardiovaskulárních problémů. Čím déle trvá tělu odstranit tyto látky z krevního oběhu tím vyšší je pravděpodobnost, že se u osoby vyvine cukrovka nebo další chronická choroba.



"Vždycky jsme si mysleli, že je zdraví prospěšné věnovat se fyzické aktivitě, ale tato studie ukazuje, jak je nebezpečné být neaktivní i jenom pár týdnů," řekl Bente Klarlund Pedersen, spoluautor, vedoucí studie, profesor interního lékařství a ředitel Center of Inflammation and Metabolism na univerzitě v Kodani. "Po čtrnácti dnech s nižším počtem kroků se u testovaných osob projevilo hromadění tuku v oblasti břicha, zvýšená hladina krevních tuků, což jsou známky předcházející cukrovce a kardiovaskulárním chorobám.



Pokud si vyberete pasivní způsob přepravy a zdržíte se cvičení, pak riziko rozvoje chronického onemocnění u vás výrazně stoupá." "Když doktor říká: choďte a cvičte, neříká pacientům pouze to, že to mají dělat, aby zlepšili své zdraví. Zvýšení počtu kroků za den by mohlo vlastně odvrátit příčiny vzniku chronické choroby," řekl Booth. "Když není z krevního oběhu odstraňován nadbytek tuků a cukrů, dostávají se tam, kde je nechceme mít, a způsobí problémy v běžných metabolických dráhách."



Výzkumníci dále potvrdili i další známou věc, že totiž celková kosterní a svalová hmota v těle s poklesem fyzické aktivity, klesá. Booth říká, že jsou potřeba další studie, které by pomohly odpovědět na více otázek o škodlivém vlivu dlouhodobější fyzické neaktivity.




Celková nabídka přípravků na prevenci cukrovky a kardiovaskulárních onemocnění.


Související články:
Konec kardiovaskulárních onemocnění?
Cholesterol a výživová doporučení
Může pomoci bylinný prostředek při cukrovce?
Největším zdravotním rizikem není rakovina nebo srdeční onemocnění, ale nedostatek pohybu
Vyžeňte obezitu z těla pohybem
Volné radikály a antioxidanty u sportovní zátěže
Nudíte se často? Dejte pozor, abyste se neunudili k smrti!
Zívání
Buďte aktivní a fit bez závislostí


16.11.2009
zdroj: www.diochi.cz
další články v rubrice: Prevence


 
Přírodní prostředky proti migréně
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Priessnitzův obklad
Nízký krevní tlak
Chceme zdraví a hezkou postavu, ale chováme se tak? 6 tipů, jak to změnit
Začněte s detoxikací: právě teď!

154,- Kč
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS