Aktivní ochrana moderního člověka

Popisovaná zdravotní témata nemohou být náhradou za odborné zdravotní vyšetření. Pro stanovení zdravotních závěrů je vždy třeba obrátit se na lékaře.

Každou minutu zanikají milióny našich tělesných buněk. Pokud existuje dostatečné množství minerálních látek, vitaminů a stopových prvků, mohou se buňky obnovovat stejnou rychlostí, jakou zanikají. Avšak při nedostatku minerálních látek, např. během procesu stárnutí, při nemoci, nebo běžně při chybném stravování, se buňky obnovují pomalu, přestože míra odumírání buněk zůstává stejná. Minerální látky jsou nezbytné pro „nastartování“, řízení a zachovávání buněčného dělení a regenerace.

Volné radikály

Významnou kapitolou, kterou je nutno brát velmi vážně, je existence hrozby působení volných radikálů, číhajících na každém kroku. Hektický způsob života vyčerpává schopnost těla tvořit si antioxidanty a velmi často nejsou buňky těla kvůli výše zmíněnému nepoměru dostatečně chráněny, což se projeví únavou i poruchami různých funkcí. Je to vlastně podstata stárnutí, progrese chronických nemocí, ba i rakoviny.

Homocystein

V poslední době konečně vyšla najevo hrozba přeměny homocysteinu v jeho toxickou formu, jež patologicky mění metabolické procesy v těle. Včasným přísunem dostatečné dávky příslušných vitaminů skupiny B lze však tuto civilizační zkázu zpomalit, dokonce i zastavit.

Posílení organizmu

Mít k dispozici produkt přírody k posílení organizmu, především v jarním a podzimním období, je výhra. Ten, kdo myslí na prevenci, přijímá minerály a stopové prvky ve formě, která je biologicky dostupná. Zde uvedu obecný příklad.

Vitamíny:

Vitamín A (beta-karoten), vitamín C (kyselina L-askorbová), vitamín D, vitamín E, vitamíny skupiny B

Minerály a stopové prvky:

vápník (uhličitan vápenatý), železo (glukonan železnatý), jód (jodid sodný), hořčík (oxid hořečnatý), zinek (oxid zinečnatý), selen (L-selenometionin), měď (glukonan měďnatý), mangan (glukonan manganatý), chrom (pilikolinát chromitý), draslík (glukonan draselný)…

Bioflavonoidy z kůry citronů, L-glutathion, kyselina alfa-lipoová, výtažky z hroznových jadérek, z hroznových slupek…

Variant na recept produktu, jenž by posiloval organizmus, je velké množství…

Aby uvedené látky mohly v každém věku působit preventivně a mohly také provádět nezbytné „opravy“, musí splňovat přísná kritéria: Obsažené látky musí být skutečně přírodní, musí držet své vlastnosti, nesmí obsahovat syntetické konzervanty, nesmí mít vedlejší efekty a musí vyhovět pravidlům hygieny, normám, které stanoví zákon.

A pokud tyto podmínky dokáže výrobce produktu uskutečnit, pak taková formule umožní, aby produkt působil na výživu každé buňky v těle. A jde také o energii nezbytnou pro veškerou biochemickou aktivitu. A tehdy člověk dokáže úspěšně odolávat volným radikálům, stresům, stavům vyčerpanosti a chronickým nemocem.

Čtenář možná očekává, že budu nyní jmenovat konkrétní produkty, jež lze najít v nabídce e-shopu, ale to neudělám.  Každý člověk má vlastní pohled na svou výživu. Někdo dává přednost jen produktům, které si sám pěstuje nebo nakupuje u bio-farmáře, ale takových lidí je málo. Většina lidí v proudu velkoměsta nemá jinou šanci než hledat žádané produkty v hypermarketech. Ty však nemají potřebnou a požadovanou kvalitu. Hodně lidí volí cestu užívání potravních doplňků a obrací se na takového výrobce, který uvedená opatření kvality udělá za něj. Je zde ovšem také otázka, jak má občan poznat, která firma je ta pravá. Žel, mnohé firmy přistupují k výrobě produktů pouze z pohledu obchodu, okopírují recept z široké nabídky internetu, objednají ingredience u dodavatelů, o kterých nic nevědí, ingredience smíchají do tobolek, vymyslí know-how, etiketu a produkt umístí do e-shopu. Žádné vlastní zkušenosti, žádné reference, jen byznys.

Na druhé straně jsou firmy, jež cíleně pracují na tom, aby podmínky splnily. Přísně vybírají dodavatele, mají účast na výrobním procesu, kontrolují kvalitu, mají za sebou období zkoušek a testů, sledují vývoj, účinky, jsou v kontaktu s odběrateli produktu. A je také zajímavé, že se prodej jejich produktů neděje přes e-shop, ba dokonce ani ne skrze pultový obchod. Jejich preferencí je osobní kontakt s odběratelem, dokážou reagovat na jeho požadavek, přijmou od něj reference o účinku. Tedy vidíte, že jsou různé postupy.

Ideální je ten, který spojuje zájem žadatele o produkt a zájem o uspokojení uživatele ze strany výrobce. Od obou stran se vyžaduje aktivní přístup. Ovoce tohoto postupu se jistě časem projeví.