Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví
Zdravá výživa


Ryze ženská přitažlivost

Zlatý len

23.11.2014
Lněné semínko

Možná jste se už někdy setkali s výrazem - zlatý len, který se prodává jako semínka ke konzumaci a řada z nás jistě přemýšlela o tom, jak se liší od obyčejného lnu a jak je užitečný pro naše zdraví.

Mezi tzv. obyčejnou, tedy hnědou a zlatavou variantou lněného semínka není, z hlediska výživového a obsahu prospěšných látek, žádný velký rozdíl. Lidem spíše vyhovují semínka zlatého lnu kvůli jeho jemnější oříškovo-máslové příchuti (hnědá semínka mají pouze oříškovou chuť). Jaké jsou tedy jeho přínosy pro naše zdraví? Představuje zdroj nenasycených mastných kyselin (omega 3, které snižují hladinu LDL cholesterolu), vláknin, vitamínů, minerálů či ligninů. Z vitamínů obsahuje thiamin, riboflavin, niacin, pyridoxin, či vitamin E. Z minerálů obsahuje vápník, železo, mangan, hořčík, fosfor či draslík.

 

Co se týče zmíněných lignanů, jedná se o fytosteroly, což jsou přírodní látky, podobné svým působením klasickým ženským hormonům, estrogenům. Z toho vyplývá, že konzumaci lněných semínek by se měly vyhnout těhotné a kojící ženy. Důležité je také, že zakoupená semínka vydrží, pokud je ponecháme v chladničce, až 9 měsíců vhodné ke konzumaci.

 

Jinak je dobré vždy konzumovat zasyrova, je ovšem možné je drtit, mlít či namáčet. Pokud je ovšem takto upravíme, měli bychom je sníst co nejdříve (dochází k rychlému žluknutí).

 

Pokud je takto neupravíme, je třeba je důkladně rozkousat. Nesmí se ovšem mnoho tepelně upravovat, kromě ztráty cenných živin by mohlo dojít také ke vzniku jedovatých látek.

 

Jaké jsou přínosy užívání lněných semínek pro naše zdraví?

Uvádí se, že lněná semínka mají protivirové, protizánětlivé, antibakteriální a protiplísňové účinky, dále se doporučují jako doplněk léčby u astmatu a artritidy.

 

Jak již bylo zmíněno, jejich konzumace přispívá ke snižování cholesterolu v krvi, dále by se měly podílet na harmonizaci krevního tlaku či hladiny cukru v krvi. Také díky obsahu fytosterolů, lignanů pomáhají při stavech hormonální nerovnováhy. Díky obsahu vlákniny přispívají pro lepší pohyb střev a proti zácpě. Jako zajímavost je možné uvést, že jejich konzumace přispívá k udržení mladistvé pleti, což bude zajímat zejména dámy.

 

Výtažek ze zlatého lnu je třeba možno najít v přípravku Obezin, Bio Snídaňová směs nebo Lněná vláknina.


Související články:
Len setý (Linum usitatissimum)
Zázračný len - zdraví
Lněná semínka bohatá na omega-3 jsou zdrojem nejpotřebnějších živin pro zajištění optimálního psychického zdraví


23.11.2014
autor: PharmDr.Tomáš Arndt
další články v rubrice: Výživa


 
Priessnitzův obklad
Správně dávkovaný chlad může snížit nemocnost o více jak 90 % (rozhovor s Liborem Mattušem)
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Nejčastější příčiny bolestí na hrudníku
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Jak vyčistit ucpané cévy?
Zdravé nepečené vánoční cukroví
Hemofilové nákazy
Proč je dobré vystavovat se nepohodlí a diskomfortu
Zdravé vánoční cukroví
Warfarin - co vám u lékaře neřeknou
Štítná žláza – jak se přestat „léčit“ a raději se svépomocně uzdravovat - 1. část
Červený čaj neboli Pu-Erh
Serotonin - osm přirozených způsobů, jak posílit jeho produkci a tím i dobrou náladu
Přetrhejte mentální vazby s nemocí. A uzdravte se…

31,- Kč

89,- Kč
(c) 2004-2019 www.celostnimedicina.cz
O násRSS