prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Joalis


Zdraví v dospívání

30.07.2008
Dospívání je období, kdy u dětí dochází k rychlému růstu a tedy správná výživa, dostatek účinných látek jsou zde také nesmírně důležité. Jak vzrůstá nezávislost mladého člověk, výběr jídel je značně deformován módními produkty, reklamami a vlivem vrstevníků. V dnešní době spousta mladých lidí trpí nadváhou nebo zase drží drastické diety. Některé diety v tomto věku ohrožují celkové zdraví zvláště u dívek. Ohrožují sílu a vývoj jejich kostí i hormonální sféry. Touha po zhubnutí může zavinit závažné fyzické, ale i psychické problémy. Naopak obezita je také závažným problémem, zapříčiňuje například diabetes, ohrožuje srdce a cévy, hormonální systém.

Některé přírodní prostředky mohou starostlivým rodičům pomoci k získání nadhledu nad tímto životním obdobím a maminky si nemusí dělat starosti s tím, čeho má jejich dítě nedostatek. U dívek dochází k rychlému růstu mezi 10 až 13 rokem, u chlapců je to mezi 12 až 15 lety. Tato když krátká, za to velmi intenzivní růstová období kladou značné nároky na výživu a mohou vést k nedostatku hořčíku, vápníku, železa, zinku a vitaminů skupiny B, C, A, E. Požadavky dospívajících na tyto látky jsou o něco vyšší než u dospělých.

 

Nedostatek vápníku, hořčíku mezi 9 až 17 rokem života mají zcela jistě v pozdějším věku za příčinu velmi vážné onemocnění – roztroušenou sklerózu. Mezi další onemocnění, které mohou zapříčinit je osteoporóza. Nedostatek zinku může zapříčit různé druhy rakovinového bujení, alergie, neplodnost a kožní onemocnění. Železo chrání zase před infekčními chorobami a je důležité pro krvetvorbu.

 

Nedostatek vitaminů skupiny B způsobují únavu, ztrátu chuti k jídlu, podrážděnost, deprese, sníženou paměť, anémie, kožní choroby. Vitaminy C, A, E jsou důležité pro imunitní systém těla, pomáhají proti únavě, proti kožním neduhům, alergiím, celkově posilují. Vitamin E je důležitý pro pohlavní dozrávání u dívek i chlapců. Jeho nedostatek může vést k poruchám hormonální sféry.

 

VÁPNÍK, HOŘČÍK, ŽELEZO, VIT. SKUPINY B – obsahuje ve velkém množství a v dobře do organismu vstřebatelné formě TŘTINOVÁ MELASA – nejlépe v bio kvalitě. K dostání v obchodech se zdravou výživou i lékárnách. Melasa je velmi hodnotná, chrání klouby, posiluje organismus, zlepšuje stav pokožky, vlasů i nehtů a další. Nemá příliš dobrou chuť, ale dá se na ni zvyknout. Nejsnesitelnější forma užívání je 1x denně 1 čajovou lžičku zapít vodou. Užívat pravidelně, nelze se předávkovat.

 

ZINEK, ŽELEZO a VIT. SKUPINY B – obsahuje dýňový olej. Je to za studena lisovaný olej z dýňových semen. Pomáhá při léčbě alergií, astmatu, kožních problémů, prevence rakovinového bujení. Zlepšuje stav pokožky, vlasů, nehtů a celkově posiluje imunitní systém. U chlapců je důležitý kvůli dozrání pohlavních orgánů. Měl by se užívat 1x za 2 dny 1 čajovou lžičku oleje.

 

VITAMINY C, E, A obsahuje v přírodní podobě rakytník řešetlákový. Dá se běžně koupit ve formě čaje, sirupu či šťávy. Měl by se užívat od října do června v dávce 1 čajové lžičky denně. přes léto je dostatečná nabídka ovoce, tak není nutný další příjem.

 

OMEGA 3 a 9 MASTNÉ KYSELINY – obsahuje například mandlový či lněný olej. Tyto kyseliny účinkují v celé těle jako ochrana buněčné membrány, zevní blanky, která je jakým si strážcem všech buněk, propouští do nich potřebné živiny a brání vstupu škodlivin. Mají i další velmi léčivé a chránící účinky, proto je důležitý jejich dostatek. Kromě nich obsahují tyto oleje ještě spoustu minerálních látek. Měly by se užívat 2x týdně po 1 čajové lžičce, nejlépe oba.

 

Velmi důležitá je i výživa. Omezení konzumace přepálených tuků (řízky, sekaná, hranolky), uzenin, jídel s fast-foodu, cukru a bílé mouky. Jelikož dnešní doba fandí hlavně této rychlé stravě, je těžké přemlouvat své potomky na zdravou stravu. Ale věřte, že i tyto připomínky a rady se jim když někdy možná nevědomky ukládají a přijdou časem na řadu. Období dospívání je velmi náročné jak pro děti, tak i jejich rodiče. Jestliže jim zajistíte přísun účinných látek, uděláte pro své potomky opravdu záslužný čin, který ale ocení až s odstupem věku. Zároveň je naučíte pečovat o své zdraví, což je velmi důležité.


30.07.2008
autor: Simona Grygárková, Dis.
zdroj: www.prodamy.cz
další články v rubrice: Prevence


 
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Zdravé vánoční cukroví
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Jak zajistit adekvátní příjem zinku
Proč je ve většině případů dobré nedělat kompromis (psychologie vyjednávání podle FBI)
Priessnitzův obklad
Umění emocí: rady a tipy na závěr
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Hemeroidy - léčba, která zabírá
(c) 2004-2016 www.celostnimedicina.cz
O násRSS