prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Zdravé jídlo nemusí být vždy drahé

28.12.2009
Většina lidí žije v přesvědčení, že zdravé jídlo je sice fajn, ale vzhledem k ceně si ho nemohou dovolit. Podle odborníků se dá ale i za malé peníze najíst vydatně a přitom zdravě. Pro zdraví je výhodnější koupit dva plátky kvalitního masa než kilogram zlevněného bůčku, stejně jako je lepší koupit ovoce z tuzemských zdrojů než drahé dovozové. Češi hodně zapomínají na klasiku. Brambory, zelí, cibule, kořenová zelenina, to vše je levné a přitom zdravé.

Asi nejvíce se dá ušetřit, pokud máme maximální množství surovin z vlastních zdrojů. Podle odborníků se stále vyplatí pěstovat zeleninu na zahrádce a místo v supermarketu ji nakupovat u pěstitelů na venkově. Lidé by neměli ani podceňovat přípravu jídla doma. Obědy v restauracích většinou nepatří mezi nejdietnější a je mnohem výhodnější si jídlo připravit doma a poté si ho v práci jen ohřát.



"Češi hodně zapomínají na klasiku. Brambory, zelí, cibule, kořenová zelenina, to vše je levné a může být základem mnoha jídel," tvrdí nutriční terapeutka z pražského endokrinologického ústavu Karolína Hlavatá. Podle ní se dá nakupovat levně a přitom neublížit zdraví. Například chléb, tvaroh, zakysané mléčné výrobky jsou cenově dostupné a přitom znamenají zdravou alternativu k bílému pečivu, sušenkám a uzeninám.

 


Upřednostňujte kvalitu před kvantitou
Pokud chcete ušetřit, pak přemýšlejte i při nákupu masa a masných výrobků. "Vyplácí se sázet na kvalitu před kvantitou. Lépe dva plátky libového masa než kilo bůčku. Stejně tak je lepší koupit menší množství kvalitní šunky než hodně špekáčků," poznamenala Hlavatá. V měkkých salámech totiž moc masa není, tvoří je hlavně mouka, sója a masný separát, tedy rozemletá kůže a šlachy. Pro štíhlou linii jsou rizikové i konzervy a hotová jídla.



"Obecně platí, že podezřele levné jídlo bývá nekvalitní. Pomocí přídatných látek se nahradí suroviny, které jsou pro zdraví důležité. Potravina je ochuzena o minerální látky, vitamíny, bílkoviny i sacharidy. Když se uměle nahradí, výrobek má podstatně nižší nutriční hodnotu," varovala Dana Winklerová ze Státního zdravotního ústavu. I takové kečupy a rajčatové protlaky jsou často nastavovány moukou, vodou a zahušťovadly, tak jako levné džemy a jogurty. I v čokoládových cukrovinkách je minimum kakaa, i když by tomu mělo být naopak.




Celková nabídka přípravků zdravé výživy.


Související články:
Zdravá výživa je pro nás opět aktuálnější
Osvěta o Bio výrobcích
Vyvážená strava
Jídlo, pití a naše zdraví
Makrobiotika
Bio svědčí vašemu srdci


28.12.2009
zdroj: ČTK
další články v rubrice: Výživa


 
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Zdravé vánoční cukroví
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Jak zajistit adekvátní příjem zinku
Priessnitzův obklad
Proč je ve většině případů dobré nedělat kompromis (psychologie vyjednávání podle FBI)
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Hemeroidy - léčba, která zabírá
VIDEO: Kolikrát denně máme jíst?

296,- Kč
(c) 2004-2016 www.celostnimedicina.cz
O násRSS