Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví
Zdravá výživa


Ryze ženská přitažlivost

Z čeho všeho připravit kaše?

12.01.2019
Kaše Pšenice, špalda a žito se při výrobě vloček už nijak neloupou an nebrousí, vločky vyrobené z těchto plodin jsou tedy celozrnné. Podobně je to s quinoou, amarantem a teffem. Oves je pouze zbaven své nepoživatelné slupky. Zařadit vločky do jídelníčku je tedy výborný způsob, jak obohatit stravu o tolik potřebnou vlákninu.

CELÉ ZRNO

Jde to vlastně z jakéhokoliv celého zrna, naši favoriti pro kaše jsou jsou tito. Některé z nich jsou tzv. pseudobiloviny, přirozeně bezlepkové, použití je téměř stejné, přesto každý z nich má svá specifika.

 

POHANKA je výjimečná hlavně obsahem rutinu (vitaminu P), ten posiluje pružnost a odolnost cév. Má téměř kompletní bílkoviny, v optimálním poměru pro člověka a navíc jejich vysoký podíl, až 12 %. Také vysoký obsah rozpustné i nerozpustné vlákniny je velmi významný.

 

QUINOA, neboli merlík chilský, je na našem trhu nejkratší dobu, přestože ve světě, zejména v Jižní Americe se pěstuje tisíce let. Nutričně je nesmírně hodnotná, jde o potravinu, která má nejblíže k poskytnutí všech potřebných živin pro člověka, obsahuje kompletní bílkoviny, dokonce 14 %!

 

RÝŽI netřeba představovat, v našich jídelníčcích se zabydlela dávno. Jde o nejdůležitější plodinu světa, je to hlavní příjem potravy pro ¼ obyvatelstva Země.

 

Rýže natural je zrno zbavené jen nejsvrchnější nepoživatelné slupky, naopak plně čištěná bílá rýže je zbavena všech obalových vrstev. JÁHLY jsou dobře stravitelné, uvádí se, že jsou zcela nealergizující, hodí se tedy i do prvních příkrmů pro miminka.

 

ZPRACOVANÉ OBILOVINY

Jde o semeno zbavené nejsvrchnější slupky, v případě lámanky ještě nalámané na menší kousky. Kroupy jsou k dispozici pohankové a ječné, lámanka pohanková.

  • KRUPICE

Krupicová kaše je klasika. Krupice je nahrubo namleté zrno, nejčastěji je k dispozici pšeničná a špaldová, ale dostupná je i pohanková nebo kukuřičná. Doporučujeme u kaše z pšeničné nebo špaldové krupice část nahradit pohankovou.

  • INSTANTNÍ KAŠE

Je připravena z jednoho druhu nebo směsi různých obilovin. Při výrobě se zrno tepelně upraví, takže při  přípravě kaše tento krok odpadá, stačí smíchat s horkým mlékem nebo rostlinným nápojem. To, že je kaše instantní, neznamená, že je méně kvalitní. Tepelně upravovat obiloviny musíte tak jako tak.

Používat obiloviny ve formě vloček je nejsnadnější způsob, jak rozmanité druhy zařadit do jídelníčku. Na trhu jsou k dispozici vločky ze všech druhů obilovin. Příprava je super rychlá, použití široké, a to nejen na kaše. Pojďme se na možnosti použití vloček podívat detailněji, určitě si to zaslouží...

 

Vločky

 

...JAK JEŠTĚ POUŽÍT VLOČKY?

VLOČKY JAKO ZÁKLADNÍ INGREDIENCE

  • Kaše
  • Granola nasladko – smíchejte vločky s oblíbeným sirupem a olejem (výborný je olivový nebo kokosový), podle chuti můžete přidat sušené ovoce, oříšky, semínka, sušený kokos, kakaové boby, skořici, karobový prášek; za občasného promíchávání pečte 60 minut při 110 °C Ř
  • Granola naslano neboli krutonky – vločky smíchejte se semínky, kořením a olejem, rozprostřete na plech vyložený pečicím papírem a pečte 15 minut při 160 °C (můžete jimi posypat zeleninový salát nebo polévku)
  • Flapjack – vydatná svačinka z vloček, ořechů, sušeného ovoce, semínek, rostlinného tuku nebo biomásla a sirupu

 

NA ZAHUŠTĚNÍ POLÉVEK

  • hodí se všechny druhy vloček, s množstvím raději opatrně, vločky hodně nabydou
  • pokud chcete, aby se vločky rozvařily, použijte ty drobnější druhy
  • jednoduše do jakékoliv polévky přidejte na začátku vaření vločky – maximálně jednu lžíci vloček na jedny porci polévky
  • krémové – do zeleninové polévky přidejte vločky, chvilku povařte, rozmixujte

 

PRO OBOHACENÍ POKRMŮ

  • Placičky, burgery, sekaná – hodí se všechny druhy vloček, vločky lehce rozmixujte s dušenou nebo orestovanou zeleninou, uvařenými luštěninami, přidejte vejce nebo hrašku, osmahnutou cibulku, bylinky, česnek, sůl a podle potřeby vodu, tvarujete, smažte nebo pečte v troubě

 

JAKO POJIVO

  • Pečivo slané i sladké, bábovky, sušenky, dalamánky i chléb - 1/4 mouky nahraďte vločkami
  • Smoothie - přidejte lžíci povařených nebo namočených vloček L
  • ívance
  • Muffiny nebo nádivka
  • Pomazánky

Související články a videa:
Semínka, ořechy a máslíčka z nich
VIDEO: Zdravé kaše do skleničky domů i na cesty
Ovesné vločky, energie sbalená na cesty


12.01.2019
zdroj: www.countrylife.cz
další články v rubrice: Zdravé recepty


 
Priessnitzův obklad
Správně dávkovaný chlad může snížit nemocnost o více jak 90 % (rozhovor s Liborem Mattušem)
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Nejčastější příčiny bolestí na hrudníku
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Jak vyčistit ucpané cévy?
Zdravé nepečené vánoční cukroví
Hemofilové nákazy
Proč je dobré vystavovat se nepohodlí a diskomfortu
Zdravé vánoční cukroví
Warfarin - co vám u lékaře neřeknou
Štítná žláza – jak se přestat „léčit“ a raději se svépomocně uzdravovat - 1. část
Červený čaj neboli Pu-Erh
Serotonin - osm přirozených způsobů, jak posílit jeho produkci a tím i dobrou náladu
Přetrhejte mentální vazby s nemocí. A uzdravte se…

109,- Kč

145,- Kč
(c) 2004-2019 www.celostnimedicina.cz
O násRSS