prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Super česnek

Rubrika: Výživa

Šalvěj lékařská – bojovník za naše zdraví i krásu
24.05.2018
Šalvěj

Kdo si vybaví film „Dívka na koštěti“, v hlavní roli s mladou čarodějnicí Saxanou, zajisté si nemůže nevzpomenout i na hon za lektvarem z „babského ucha“. Lidově se spojuje název „babské ucho“ s bylinkou šalvějí, v tomto případě šalvějí přeslenitou, kdy se ve středověku věřilo, že je to bylina, která zabraňuje stárnutí či snad zajišťuje dlouhověkost. Je známo několik druhů šalvějí, v souvislosti s velkým dopadem na zdraví si v tomto směru ale nastíníme účinky šalvěje lékařské.

Chuť k jídlu - je lepší malá nebo velká?
22.05.2018
Chuť k jídlu
Jaký je vztah chuti k jídlu k našemu zdraví a metabolismu, jaké přírodní látky ji pomáhají snížit a jaké naopak zvýšit? Chuť k jídlu zdánlivě nesouvisí přímo se zdravotním stavem člověka, ale pokud se nad tím jen trochu zamyslíme, vidíme, že se jedná o velmi důležitou věc. Lidské tělo potřebuje ke svému optimálnímu fungování nezbytný příjem základních živin - bílkovin, sacharidů, tuků, vitamínů, minerálů, stopových prvků, vlákniny a celé řady dalších.
Tipy na dětské svačinky
21.05.2018
Dětská výživa

Ze své praxe vím, že dětská svačinka je pro mnohé maminky něco, co je u dětí třeba, ale tak trochu navíc. Mnohem více pozornosti však zasluhují snídaně, obědy, večeře. Na přípravu svačinky pak mnohým maminkám nezbývá čas, takže je řeší tím nejsnazším, co je právě po ruce. Rohlík, sušenka, ovocná či mléčná kapsa, křupky, džus, čokoláda, kobliha…

Příčinou častých bolestí břicha a zvýšené plynatosti a nadýmání může být laktózová intolerance!
17.05.2018
Sklenice mléka

Často Vás bolí břicho, trpíte nadýmáním? Tyto příznaky mohou nastat jen po příjmu některého druhu potravy, často po mléčných produktech obsahujících laktózu.

Zahrady a louky jsou plné bylin, sbírejme!
14.05.2018
Chrpa

Byliny jsou kouzelné, svým hlubokým terapeutickým účinkem mohou napravit to, co běžná lékařská věda ne. Mnohdy ji dokonce skvěle doplní, předčí. Vždyť v dřívějších dobách nebylo moderní medicíny a lidé za pomocí bylin dovedli léčit i těžké neduhy. Bylinky platily za přirozené léky Boží apatyky, mnohé z nich byly užívány preventivně, denně, k posílení imunity, očistě, povzbuzení, zklidnění.

Výživa podle krevních skupin
10.05.2018
Výživa podle krevních skupin
Tento způsob stravování staví na faktu, že každý jsme geneticky a metabolicky trochu odlišný. Máme jiný základ po předcích, jiné trávení a jinak umíme využívat jednotlivé zdroje energie. Propagátorem metody byl naturopat Dr. Peter J. D‘Adamo, který navázal na výzkumy svého otce. Vycházely ze zjištění, že každá krevní skupina vznikala v jiném období vývoje lidstva. Krev tedy v sobě nese genetické informace o životním stylu a podmínkách v tom kterém období.
Není margarín jako margarín II
08.05.2018
Margarín

Nedávno jsem napsal článek, v němž jsem uvedl, jaký je rozdíl mezi složením másla, margarínu a roztíratelného tuku. K tomuto tématu, které čtenáře zaujalo, bych rád ještě uvedl několik poznámek.

Vezmi si, vždyť to není sladké
07.05.2018
Diabetes

Tak tohle úsměvné souvětí slyšel snad každý diabetik. Cukrovku totiž mnozí z nás „léčí“ tím, že omezí pouze rafinovaný cukr. Tak tomu, bohužel, opravdu není. Důkazem jsou nejenom vysoké glykémie, ale také ukazatel dlouhodobějšího rázu, glykovaný hemoglobin, který výrazně překračuje přirozenou mez. Při diabetu je třeba počítat se všemi sacharidovými přílohami, ale také mléčnými výrobky, ovocem, některou zeleninou. Řepa totiž zvedá glykémii stejně rychle, jako pečený brambor, podobně se však chová například i kukuřice.

Nebojte se tuků!
06.05.2018
Máslo

Tuk, to nejsou jenom řízky, sádlo a faldy. Bez tuků bychom ve zdraví žili jen stěží. Kvalitní tuky totiž představují nenahraditelný zdroj energie, a dokonce tvoří základ buněčných membrán. Proto bychom je do jídelníčku měli rozhodně zahrnout, a to každý den. Otázkou je, jaké tuky by se nám měly dostat na talíř…

Výhody pomalého hrnce a tajemství dobrých polévek
30.04.2018
Polévka z česneku
V průběhu letošní zimy mne zlákala nabídka pomalého hrnce, jehož kouzlu jsem téměř okamžitě podlehla. A nejen já, se mnou celá rodina, která si zamilovala dlouze vařené vývary, nejrůznější omáčky, ale také marmelády, na jejichž přípravu se v létě velmi těším.
Článků: 845   1 2 3 4 5 ... 85
Toxoplazmóza umí měnit psychiku
Nic nepředpokládej. Domněnky tě zbytečně omezují
Přírodní látky pro pevné kosti
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Nízká kvalita imunity
Semínka, ořechy a máslíčka z nich
Acidobazická rovnováha
Jak ulevit nemocným orgánům, rozpustit bolest a pochopit strach – 1. část rozhovoru s Terezou Kramerovou
Štítná žláza – jak se přestat „léčit“ a raději se svépomocně uzdravovat - 1. část
Zahrady a louky jsou plné bylin, sbírejme!
Lactobacillus rhamnosus
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Výživa podle krevních skupin
Priessnitzův obklad
Zapomenutý objev německého držitele Nobelovy ceny
Pivovarské kvasnice
Jak na podrážděné oči: Tipy na bylinky, které pomohou při zánětech, alergiích či únavě ze sledování monitoru
Příčinou častých bolestí břicha a zvýšené plynatosti a nadýmání může být laktózová intolerance!
Kuzu - novinka ve zdravé výživě
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
(c) 2004-2018 www.celostnimedicina.cz
O násRSS