Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Joalis


Usilovní sportovci a lidé závislí na heroinu nejsou příliš odlišní, tvrdí výzkumníci

04.12.2009
Podle výzkumníků z The Tufts University - soukromé univerzity poblíž Bostonu - se pocity euforie, které lidé zažívají během náročného cvičení, vztahují k hormonům podobným těm, které se tvoří u lidí závislých na opiátech. Cvičení i opiáty vyvolávají produkci obdobných neurotransmiterů v mozku – obojí se podílí na pocitech rozkoše a vděčnosti.

I když to možná zní nezvykle, závislost na cvičení je něco, čím trpí milióny lidí. Jedná se o pokřivený způsob myšlení, nazývaný hypertělocvik (hypergymnasia) a má velmi často spojitost s anorexií. Pro lidi s touto poruchou neexistuje žádná věc, jako je úprava cvičebního režimu; nic takového, jako je odpočinek. Neustále potřebují mít „plně napnuté plachty“.



Přitom se jedná o přirozenou věc: odpočinek je stejně důležitý jako cvičení. Podobně jako tělo potřebuje pravidelné cvičení, stejně tak potřebuje i pravidelný odpočinek, aby se mohlo zregenerovat z napětí, která v něm přetrvávají po cvičení. Pokud neposkytneme tělu dostatek času k uzdravení a zotavení, svaly se poškodí, zvýší se riziko poranění a celková výkonnost poklesne. (Neuzvednete tak těžkou činku kvůli vyčerpaným svalům, vytrvalost poklesne kvůli únavě...).



Pokud vám cokoliv z výše uvedeného připadá povědomé s ohledem na vaše jednání nebo u někoho vašeho blízkého, je důležité si o tom promluvit s profesionálním poradcem. Hypertělocvik bývá často vyústěním množství faktorů, které působí na lidský život (patří sem např. samolibost, zvýšená stresová zátěž doma nebo v práci) a pohovor s profesionálem může velmi pomoci překonat takovou závislost na cvičení.



Pamatujte si tedy, že cvičení je důležité a napomáhá ke zlepšení kvality života, ale není tím nejzákladnějším pro život a naše všeobecné štěstí. To lze najít hlavně tak, že se naučíte přijímat své vnitřní já. Podrobnější výsledky biochemického výzkumu o tom, jak konkrétně dochází k poškozování zdraví v těle sportovce se dočtete v článku Volné radikály a antioxidanty u sportovní zátěže.




Celková nabídka přípravků sportovní výživy.


Související články:
Adrenalinový sport = u hlavy vybuchla bomba
Tělo potřebuje být v pohybu
Pro sportovce - "oxidativní stres"


04.12.2009
autor: Frank Mangano
zdroj: Volně přeloženo z www.naturalnews.com
další články v rubrice: Prevence


 
Emocionální kolotoč
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Hemoroidy - léčba, která zabírá
VIDEO: Proč nízkokalorické diety nefungují?
Hořčík - symbol klidu a míru v těle
5 tipů, jak zatočit s letními obtížemi přírodní cestou: Proti pocení šalvěj, na štípance olše
Priessnitzův obklad
4+2 způsoby, jak rozproudit lymfu!
Skořice – cinsulin
TAJEMSTVÍ RELAXACE A JÓGA NA HORÁCH - Třídenní workshop
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS