Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Super česnek

Třtinový cukr

24.06.2017
Třtinový cukr
Třtinový cukr představuje v našem jídelníčku zdravější variantu bílého rafinovaného cukru. Bílý cukr, na rozdíl od přírodního třtinového cukru, byl během výroby ochuzen o melasu a vybělen.

Třtinový cukr

Třtinový cukr se od jiných cukrů, které jsou uváděny jako alternativa bílého cukru, liší tím, že do něj není melasa přidávána dodatečně, ale obsahuje ji od samého počátku jeho zpracování.

 

V obchodě se můžeme někdy setkat s bílým rafinovaným cukrem, který je obohacen melasou. Melasa pak neprostupuje celým krystalkem cukru, ale zůstává na jeho povrchu, takže vitamíny a minerály z ní nemají mnoho šancí dostat se do našeho těla. Ačkoliv je tato varianta samozřejmě lepší než pouhý bílý rafinovaný cukr.

 

Ale vraťme se k opravdovému třtinovému cukru. Ten bývá dražší - často je dovážen ze zemí, kde se cukrová třtina tradičně zpracovává v širokém měřítku. Můžete ho rozeznat podle zlatavé barvy, může být ale i čokoládově hnědý - záleží na množství v něm obsažené melasy.

 

Co je melasa?

Jedná se vlastně o odpadní produkt, který vznikne při zpracování třtiny na cukr. Je také výchozí surovinou pro výrobu rumu. Má příjemnou chuť (karamelovou), takže se dá dobře použít i k oslazení čaje nebo kávy.

 

Melasa je důležitá pro své vitamíny a minerály - vápník, železo, sodík, draslík, ale i chrom, zinek, selen, mangan, molybden, měď, hořčík, fosfor a další. Obsahuje rovněž i některé aminokyseliny. Otázkou u melasy zůstává, kolik vitamínů, minerálů a dalších látek přesně obsahuje a v jakém množství. Proto bychom měli při jeho používání vždy dodržovat střídmost a nepřehánět to s jeho konzumací. Není vhodný do dietního jídelníčku - i po něm se dá ztloustnout. Zde je dobré ho nahradit přírodním sladidlem stévií, která má prakticky nulovou energetickou hodnotu a mnohem větší sladivost než řepný cukr.

 

Jak již bylo uvedeno, je třeba si dát pozor při výběru třtinového cukru v obchodě, nesmíme se dát zmýlit hnědými kostkami cukru na obalu výrobku. Může se jednat o hnědý řepný cukr, který je dobarvený karamelovým sirupem. Neobsahuje zdravou melasu a kvalitou se rovná bílému řepnému cukru. Hnědý cukr může vzniknout i tak, že se surový řepný bílý cukr nedočistí a stává se nerafinovaným řepným cukrem hnědé barvy, který vypadá atraktivně, ale zdraví nepomůže. Spíše uškodí, protože obsahuje draselné a sodné soli.

 

Třtinový cukr naleznete v naší nabídce.


Související články:
Fruktóza - ovocný cukr
Melasa
Yacon (Smallanthus sonchifolius)


24.06.2017
autor: PharmDr.Tomáš Arndt
další články v rubrice: Bylinky


 
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Priessnitzův obklad
Mozkové vlny: Která hladina vědomí je pro zdraví nejlepší?
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
5 tipů pro každodenní detoxikaci
Nízký krevní tlak
Hroznové víno – zásobárna přírodních látek
Očista tlustého střeva pomocí přírodních látek
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS