Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Super česnek

Tři porce ovoce a zeleniny snižují riziko nemocí srdce

30.01.2007
Vídeň - Tři porce ovoce a zeleniny ochrání člověka před onemocněním srdce. Vyplývá to ze studie, kterou řečtí lékaři představili na kardiologickém kongresu ve Vídni. Řecký profesor Demosthenes Panagiotakos uskutečnil průzkum, do něhož zařadil 84 lidí se srdečními problémy a 1078 zdravých dobrovolníků. Všichni dostali stejnou otázku, kolik ovoce a zeleniny jedí.

Z odpovědi vyplynulo, že pravidelně jí ovoce a zeleninu 43 procent pacientů se srdečními nemocemi a 67 procent zdravých lidí. Z nich většina jí méně než dvě porce denně. Sedm procent z lidí nemocných na srdce a deset procent zdravých dobrovolníků přitom uvedlo, že jedí více než 2,5 porce denně.


Řečtí kardiologové z porovnání těchto výpovědí a zdravotního stavu dotazovaných osob vyvodili, že lidé, kteří jedí každý den 2-3 porce ovoce a zeleniny, jsou vystaveni výrazně nižšímu riziku srdečních onemocnění ve srovnání s těmi, kteří se ovoci a zelenině zásadně vyhýbají.


Jednou porcí se např. myslí jedno jablko či pomeranč nebo větší rajče, čemuž pak odpovídá 100 g salátu či 200 g dušené zeleniny.


U lidí, kteří jedí 2,5 porce denně, se riziko srdečních onemocnění snižuje až o 70 procent. Jíst více než tři porce denně už nemá vliv na výrazné snižování rizika srdečních onemocnění," tvrdí profesor Panagiotakos.


Celková nabídka přípravků pro zdravé srdce.


Související články a videa:
Jak by měla vypadat strava v létě?
Ovocné a zeleninové šťávy
Není zelenina jako zelenina
VIDEO: Vím, co jím - ovoce a zelenina


30.01.2007
zdroj: ČTK
další články v rubrice: Výživa


 
Minerální látky - jejich zdroje a význam pro organismus
Perila křovitá (Perilla frutescens)
Lysin – životně důležitá aminokyselina
Proč je krevní skupina 0 více méně masožravá a proč A preferuje spíše vegetariánský způsob života?
Tipy, jak ulevit slinivce
Priessnitzův obklad
Dělejte věci úplně jinak, než se očekává a jste zvyklí
Co pomáhá na vyčerpanost a jak pomoci sám sobě při chronické nemoci – 2. část rozhovoru s Terezou Kramerovou
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Jak ulevit nemocným orgánům, rozpustit bolest a pochopit strach – 1. část rozhovoru s Terezou Kramerovou

154,- Kč
(c) 2004-2018 www.celostnimedicina.cz
O násRSS