Stres

Vysoký mozkový výkon vede k velké spotřebě kyslíku a živin v mozku. Člověka v tu chvíli nic nenutí dýchat a tak samým soustředěním ani nedýchá. Přidušený nervový systém je plný svých vlastních odpadků. Tento odpad mají za úkol z krve vyčistit játra. Když nemají kyslík, nemohou a odpad se hromadí a zaplňuje tělo. Všechny buňky tím trpí, ale nejvíc neurony, které mají největší spotřebu kyslíku ze všech.

Neurony potom spustí produkci stresových hormonů, jejichž úkolem je zajistit organizmu přežití za ztížených podmínek. Nejdříve vám nabudí v mysli program preventivní agresivity pro vítězná soupeření, který při prohře přechází v podřízený depresivní stav se zvýšenou pamětí a ten zase postupně do formátu mrtvého brouka a zimního spánku. Agresivní výbušností se snaží mozek zbavit nutnosti řešení problematických situací zvyšujících spotřebu kyslíku a živin zastrašením. Když to nevyjde, přechází na plačtivý a vyčítající systém vazala a podřízeného v podstatě vymlouvajícího se z řešení problémů za účelem nezvyšování látkové výměny a odpadů. Když je dosažena hranice maxima odpadů v neuronech, při které končí funkční pozornost i paměť, přechází mozek na volnoběh skoro-mrtvoly a čeká téměř bez funkce, až se organizmus nějak sám vyčistí a on bude moci zbavit své neurony odpadků do žilní krve k likvidaci játrům.

Stresové situace neuropřetížení určitě znáte a většinou jste zaznamenali i první znamení – nezřízenou chuť na něco sladkého. Je to tím, že cukr má v sobě poměrně hodně kyslíku, který nervový systém umí z části využít. Bohužel při tom z té druhé části dělá mnohem více kyselých odpadků než při aerobním režimu, takže vás zbaví části cukru a přidá kyselost, která neurony blokuje. Nedostatek cukru vyřešíte nutkavou čokoládou nebo zákuskem. Cukr se ale do naplněných jater nevejde a rychle přechází do krve. Nadbytku cukru si všimne slinivka a dodá inzulín. Nervy si zatím vezmou, co potřebují, a inzulín přebytek cukru natlačí do tukových buněk, protože všude jinde je ho dostatek. Pro tukovou buňku je to povel k množení…

Řešení má první kapitolu v dýchání a zadýchání – k tomu je ideální pohyb, kdy je tělo donuceno k dýchání nepřetěžujícím pohybem vlastních svalů. Zajistí tak dostatek kyslíku pro svaly, nervy i játra. Náhradou může být dýchací sifon 6 (vlastní zlepšovák).

Druhou kapitolou je podpora detoxikace játry, kde doporučuji jako nápoj ostropestřecovou směs s rychlou dynamikou účinku a vysokým antioxidačním předpokladem a případně jako chuťově neutrální přídavek do potravy ostropestřecovou kaši s pomalou, ale dlouhodobou dynamikou a mnoha dalšími příznivými vlastnostmi pro zbytečně zanášené neduživé tělo.

Třetí kapitolou je snížení výkonu uklidněním, meditacemi a bylinkami. Uklidnění spočívá v nepřetěžování mozku zbytečnými daty a vzruchy hlavně z optické a akustické oblasti. Meditace spočívají v zastavení svého zběsile přelétavě a zbytečně rozptýleného vědomí zpracováváním velkého množství neřešitelných myšlenek. Z bylinek se nám osvědčuje dobromyslová směs po rozředění k pití jako čaj. Ideální je k použití na noc, kdy bez tlumení urychlí nástup klidu a spánku a výborně se doplňuje s B komplexem, jehož hlavní regenerační efekt na nervy probíhá ve spánku. Samozřejmě lze dobromyslovou směs použít kdykoliv je náhlá potřeba, například při kontaktu s blbcem. Bohužel všechny bylinky na nervy i blbost jsou návykové a doporučuji to aplikovat s rozumem.

 

Zpět nahoru