Snídaně zajistí ideální start dne

Pokud chceme náš den nastartovat, je potřeba, abychom hned po probuzení doplnili energii. A je to právě strava, ze které si ji naše enzymy vytvoří. Ostatně bez energie by naše tělo v průběhu dne ani nemohlo fungovat. Ranní rozcvičkou si sice vyplavíme pozitivní hormony, ale bez potravy by se naše tělo za okamžik cítilo vyčerpané.

Naporcujme si den

Úkolem snídaně i svačin je nastartovat tělo v průběhu dne, a to tím, že mu dodají potřebnou dávku energie a živin. Zdravé a zároveň moderní je dnes rozdělovat potravu do několika menších porcí během celého dne. Jedině tak bude tělo stále a „rovnoměrně“ zásobováno a nedojde k výkyvům či k nerovnováze mezi přijímanou a vydávanou energií. Představte si opačnou situaci, kdy po delším hladovění tělu naráz dodáme energicky velmi bohaté jídlo. Často v podobě různých pamlsků, které máme rychle po ruce k zahnání hladu. Tělo však tak velký příjem energie nevyužije a uloží si ji. Zde můžete vidět jeden z hlavních klíčů k řešení problémů s nadváhou či jinými trávicími potížemi.

Nakopněte ráno

Stačí, když budete vycházet z potřeb vašeho těla a dodávat energii a živiny ve chvílích, kdy je nejvíce potřebujete. Snídaně by měla poskytnout čtvrtinu denního přídělu energie, proto by měla být velmi energeticky vydatná. Nezapomeňte na vitamíny, minerály, složené sacharidy a bílkoviny. Sacharidy můžete doplnit skrze vločky nebo celozrnné pečivo, bílkoviny najdete v mléčných výrobcích a uzenině, no a vitamíny s minerály vám dodá pohanka, jáhly, ovoce a zelenina. S postupujícím dnem aktivita většiny z nás klesá a tomu by měl být uzpůsobený i příjem a skladba potravy.

Pestrobarevný jídelníček

Ráno i v průběhu dne bychom měli doplňovat všechny důležité prvky stravy, proto si vyzkoušejte některé rychle a kvalitní svačinky, které toto pravidlo splní. Například jedna porce cereálií zalitá troškou mléka dodá příliš mnoho sacharidů a málo bílkovin, proto uděláte lépe, když si dáte cereálie s jogurtem nebo tvarohem. „Kvalitní a vyváženou alternativou jsou i obilné kaše, které lze snadno a rychle připravit, dochutit si je můžete marmeládou, ořechy, semínky či javorovým sirupem, tím dosáhnete zdravého a chutného pokrmu bohatého na vitaminy, stopové látky i vlákninu,“ tvrdí Ivona Nováková, manažerka české společnosti Nominal, která se zaměřuje na zdravou a bezlepkovou stravu.

Zpět nahoru