Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Express Diet - 7 proteinových jídel

Snídaně zajistí ideální start dne

11.03.2015
Snídaně

Pokud chceme náš den nastartovat, je potřeba, abychom hned po probuzení doplnili energii. A je to právě strava, ze které si ji naše enzymy vytvoří. Ostatně bez energie by naše tělo v průběhu dne ani nemohlo fungovat. Ranní rozcvičkou si sice vyplavíme pozitivní hormony, ale bez potravy by se naše tělo za okamžik cítilo vyčerpané.

Naporcujme si den

Úkolem snídaně i svačin je nastartovat tělo v průběhu dne, a to tím, že mu dodají potřebnou dávku energie a živin. Zdravé a zároveň moderní je dnes rozdělovat potravu do několika menších porcí během celého dne. Jedině tak bude tělo stále a „rovnoměrně“ zásobováno a nedojde k výkyvům či k nerovnováze mezi přijímanou a vydávanou energií. Představte si opačnou situaci, kdy po delším hladovění tělu naráz dodáme energicky velmi bohaté jídlo. Často v podobě různých pamlsků, které máme rychle po ruce k zahnání hladu. Tělo však tak velký příjem energie nevyužije a uloží si ji. Zde můžete vidět jeden z hlavních klíčů k řešení problémů s nadváhou či jinými trávicími potížemi.

 

Nakopněte ráno

Stačí, když budete vycházet z potřeb vašeho těla a dodávat energii a živiny ve chvílích, kdy je nejvíce potřebujete. Snídaně by měla poskytnout čtvrtinu denního přídělu energie, proto by měla být velmi energeticky vydatná. Nezapomeňte na vitamíny, minerály, složené sacharidy a bílkoviny. Sacharidy můžete doplnit skrze vločky nebo celozrnné pečivo, bílkoviny najdete v mléčných výrobcích a uzenině, no a vitamíny s minerály vám dodá pohanka, jáhly, ovoce a zelenina. S postupujícím dnem aktivita většiny z nás klesá a tomu by měl být uzpůsobený i příjem a skladba potravy.

 

Pestrobarevný jídelníček

Ráno i v průběhu dne bychom měli doplňovat všechny důležité prvky stravy, proto si vyzkoušejte některé rychle a kvalitní svačinky, které toto pravidlo splní. Například jedna porce cereálií zalitá troškou mléka dodá příliš mnoho sacharidů a málo bílkovin, proto uděláte lépe, když si dáte cereálie s jogurtem nebo tvarohem. „Kvalitní a vyváženou alternativou jsou i obilné kaše, které lze snadno a rychle připravit, dochutit si je můžete marmeládou, ořechy, semínky či javorovým sirupem, tím dosáhnete zdravého a chutného pokrmu bohatého na vitaminy, stopové látky i vlákninu,“ tvrdí Ivona Nováková, manažerka české společnosti Nominal, která se zaměřuje na zdravou a bezlepkovou stravu.


Související články a videa:
Děti a snídaně
Jak zdravě zhubnout jednou provždy 3 – zdravá snídaně
VIDEO: Vím, co jím - Snídaňové cereálie a kaše
Energetický kopanec od cereálií
Obědová inspirace pro celiaky


11.03.2015
zdroj: www.nominal.cz
další články v rubrice: Výživa


 
Přírodní prostředky proti migréně
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Priessnitzův obklad
Nízký krevní tlak
Chceme zdraví a hezkou postavu, ale chováme se tak? 6 tipů, jak to změnit
Začněte s detoxikací: právě teď!
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS