Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Skořice – cinsulin

04.07.2017
Skořice
Krátké zamyšlení nad účinky skořice, navzdory tomu, že na naší webové stránce najdete již mnohé texty, které se skořici věnují.

Cinsulin

V rámci několika klinických studií byl zkoumán vodní extrakt skořice, aby byla prokázána jeho účinnost a bezpečnost.

 

Požijete-li čistý skořicový prášek, můžete se dočkat i různých nepříjemností v podobě alergické reakce, podráždění sliznice v dutině ústní, či snížení krevní srážlivosti. Proto se pro přípravu doplňků stravy, i pro studium léčebného efektu, používá extrakt vzniklý smícháním skořicovníkové kůry s vodou, následným zahřátím a úpravou speciálními technikami.

 

Během procesu extrakce jsou odstraněny komponenty, jež by mohly vyvolat negativní efekty, a přitom jsou zachovány prospěšné aktivní látky. Takto přizpůsobený extrakt ze skořicové kůry přijal patentovaný název cinsulin (Cinnamon Bark Extract Cinsulin). Prospěšné látky jsou v něm mnohem víc koncentrovány.

 

Pozitivní vlivy cinsulinu

Skořice podporuje funkci zažívacího systému a funkci střevního traktu. Obsahem silic, zvláště cinnamaldehydu, dále slizu a beta-sitosterolu redukuje činnost trávicích šťáv a významně podporuje produkci enzymů, což je důležité nejen pro trávení, ale i pro energetický metabolizmus těla.

 

Ovšem v poslední době se sleduje vliv skořice na metabolizmus cukrů, hlavně proto, zda lze používat skořici ke zlepšení cukrovky II. typuCinsulin udržuje správnou hladinu cukru. Bylo prokázáno, že snižuje množství glukózy vstupující do krevního řečiště po jídle. Zpomaluje vyprazdňování žaludku, čímž brání prudkému nárůstu glykemie. Má také přímý vliv na inzulinové receptory (vazebná místa inzulinu).

 

Lze sledovat spoustu lékařských prací, jež se sice k této otázce nevyjadřují přesvědčivě, nicméně se v závěru každé studie dozvíte, že je možno připustit pomocnou úlohu skořice při stabilizaci cukrovky“. U skupin, jež byly sledovány a jež denně skořici konzumovaly, došlo k téměř 30% poklesu hladiny glukózy. Americká diabetická společnost připouští užívání skořice v těch případech cukrovky II. typu, kde se projevuje inzulinová rezistence. Pravděpodobně se tak děje tím, že sloučeniny skořice působí na buňky principem, jenž napodobuje inzulin, tím se zvyšuje vychytávání glukózy buňkami, i když působí mnohem pomaleji než samotný inzulin.

 

Snižování hladiny glukózy touto cestou má navíc pro diabetiky i vedlejší pozitivní účinky, jimiž jsou pokles krevního tlaku a pokles špatného cholesterolu při zachování účelné hodnoty cholesterolu výhodného.

 

Kromě toho se skořice objevuje v receptech pro zlepšení kožních problémů, při průjmu, při prochlazení, při hubnutí, přidává se do zábalů na celulitidu. Využívá se jí pro antibakteriální účinky, uvolnění napětí a při regeneraci tkání.

 

Výše uvedená látka cinnamaldehyd se zkoumá pro účinek na srážlivost krve, protože působí na krevní destičky. Existují zajímavé informace o účinku cinnamaldehydu a eugenolu na škodlivou bakterii campylobacter pylori, což přináší pro léčení perspektivu, totiž snížení rezistence při léčení antibiotiky.

 

Pravidelné užití skořice při vaření, ve formě kuchyňského koření, či užívání vhodného potravního doplňku ze skořice může diabetikovi přinést vylepšení situace, zejména v kombinaci se zdravou stravou bohatou na zeleninu, na bílkoviny libového masa a na celozrnné výrobky. Samozřejmě nelze ke skořici přistoupit tak, že plně nahradí inzulinovou terapii.

 

Kumarin

Užívání velkého množství skořice se však nedoporučuje, neboť obsahuje kumarin, což je vlastně jed. Nedoporučuje se podávat skořici těhotným ženám a dětem. Podle vyhlášky 447/2004 Sb. o aromatech a potravinách, jak uvádí Informační centrum Ministerstva zemědělství ČR, nesmí být kumarin jako takový do potravin přidáván a množství kumarinu, jež se do potraviny dostalo z aromatizujících přírodních složek, nesmí překročit 2 mg/kg (výjimkou je limit 10 mg/kg pro karamely a alkoholické nápoje a 50 mg/kg pro žvýkačky). Jsou však vedeny spory, zda tyto nízké limity platí i pro výrobky s přídavkem skořice. V SRN platí limit 20 mg/kg.

 

Celková nabídka produktů obsahujících skořici.


Související články:
O skořici…recept na domácí „yogi“ čaj
Skořice – přírodní bojovník s nadváhou i s cukrovkou
Skořice, protiplísňový a zahřívající silák


04.07.2017
autor: MUDr. Pavel ŠÁCHA
další články v rubrice: Bylinky


 
Etikoterapie – 7 pocitů, které nám poškozují zdraví
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Priessnitzův obklad
Vytváření domněnek nás předurčuje k utrpení. Jak je nevytvářet?
5 prospěšných látek pro duši - kde je najít
Hořčík - symbol klidu a míru v těle
Jak to udělat, abyste zvýšili pravděpodobnost, že druzí vyhoví vaší žádosti
Otoky nohou
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS