prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Protizánětlivé působení některých potravin - 1. část

02.12.2010
Téměř u každého závažného zdravotního problému bylo prokázáno, že v postižené tkáni dochází k zánětu. Každý den a každou minutu je naše tělo nepřetržitě atakováno volnými radikály; buňky jsou jimi ničeny a v celém těle jsou produkovány látky spouštějící zánětlivé reakce organismu. Naštěstí nám matka Příroda dala i ohromnou schopnost samoléčení  a proto nás také vybavila možnostmi jak minimalizovat negativní účinky hojivého zánětu.

Z pohledu výživy je jednou z nejjednodušších věcí přidat k naší stravě některé nejvýživnější potraviny, poskytované naším Stvořitelem. Potraviny, které v sobě skrývají neuvěřitelný soubor zdravotních přínosů, převyšujících jejich běžný nutriční význam, jsou dnes také označovány za „superpotraviny“. Zde je několik takových úžasných superpotravin, které patří mezi nejužitečnější pro redukování zánětů, ničení volných radikálů nebo pro detoxikaci organismu:



1. Zázvor
Tato rostlina zaujímá 13. místo na seznamu antioxidantů a má impozantní koeficient ORAC = 28,811 (Oxygen Radical Absorbance Capacity = schopnost absorbovat kyslíkové radikály). V zázvoru se nachází mnoho látek, které mu dávají jeho charakteristickou chuť a vůni: zingeron, shogaols a gingerols. Tyto oleje patří mezi účinné látky působící proti bakteriím, virům, plísním i parazitům. Navíc ještě zázvor tlumí formování nových rakovinných buněk a stimuluje vrozenou schopnost těla ničit rakovinné buňky, které byly už předtím (dříve) přítomné.



Zázvor tradičně býval používán na zlepšení trávení. Je klasifikován jako lék proti nadýmání a pro ztišení střev, zatímco je stimulován jejich pohyb. Je znám tím, že snižuje nevolnosti při horečkách, působí proti nevolnosti při cestování a odstraňuje tzv. ranní nevolnost. Navíc podporuje tvorbu žluči a tím výrazně napomáhá k trávení tuků.



Zázvor je též významnou složkou při léčbě zánětů a je vhodný pro přirozenou úlevu od bolesti. Jedna z jeho složek s názvem 6-gingerol je schopná výrazně potlačovat produkci vysoce reaktivních dusíkatých molekul a kysličníku dusíku, ze kterých jinak bývá rychle vytvářen nebezpečný volný radikál peroxynitrid. Navíc zázvor napomáhá tělu chránit zásoby glutathionu (výborného antioxidantu a ničitele volných radikálů).



2. Petržel
Bývá označována za nejpopulárnější bylinu na světě. Obsahuje v sobě jedinečnou kombinaci nutrientů, které z ní dělají mocnou superpotravinu. Těkavé olejnaté složky myristicin, limonen, eugenol a alpha-thujen se osvědčily proti tvorbě rakovinných buněk. Navíc je petržel bohatá na flavonoidy - včetně apiinu, apigeninu, crisoeriolu a luteolinu, které mají silné antioxidační vlastnosti.



Petržel je rovněž mimořádně bohatá na chlorofyl, který dává bylinám a rostlinám jejich charakteristickou zelenou barvu. Je-li přijímán v potravinách, chlorofyl napomáhá k alkalizaci našeho organismu, k detoxikaci krve a k vytváření nových krevních buněk. Navíc ještě spolu s flavonoidy pomáhá zlepšovat tvorbu glutathionu v buňkách. Vyšší hladiny buněčného glutathionu umožňují tělu efektivně se zbavovat volných radikálů.


Související články a videa:
Přirozená imunita, zánět a probiotika - mikroekologie
Borůvky proti střevním zánětům
Jsme to, co jíme
Brusinka (Vaccinium vitis - idaea)
Co bychom měli vědět o zánětu v těle
Protizánětlivé působení některých potravin - 2. část
Glutathion
Volné radikály a antioxidanty u sportovní zátěže
Tymián
Že kořeněné jídlo je nezdravé?! Význam bylinek a koření pro naše zdraví
VIDEO: Těžké záněty


02.12.2010
autor: Dr. David Jockers
zdroj: Volně přeloženo z www.naturalnews.com.
další články v rubrice: Přírodní léčba


 
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Zdravé vánoční cukroví
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Jak zajistit adekvátní příjem zinku
Priessnitzův obklad
Proč je ve většině případů dobré nedělat kompromis (psychologie vyjednávání podle FBI)
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Hemeroidy - léčba, která zabírá
VIDEO: Kolikrát denně máme jíst?
(c) 2004-2016 www.celostnimedicina.cz
O násRSS