Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Super česnek

„Proč a jak se zbavit tuku v oblasti břicha?“

12.01.2017
Obézní žena
Nejen po Vánocích můžeme zaznamenat zvýšené množství lidí, kteří řeší svůj někdy i celoživotní boj s tukem na břiše. Člověk s tendencí k ukládání tuku do břicha se připodobňuje tvaru jablka – s četnějším ukládáním tuku do oblasti kolem pupíku a obvykle štíhlejšíma nohama. Některým „majitelům“ tuku v oblasti břicha jejich dispozice nevadí, jen jim větší břicho překáží třeba při práci. Naopak jiní by se ho ale zbavili rádi, ale nejde jim to. Za vysoce rizikový obvod v pasu se považuje hodnota vyšší než 88cm u žen a více jak 102cm u mužů. Takže teď všichni honem pro krejčovský metr a měříme… Proč je ale tuk v břiše nebezpečnější než tuk například v oblasti nohou a boků? Jak docílit jeho trvalého zbavení se?

Sepsala jsem pro Vás 4 významné důvody, proč se se „zakulaceným“ břichem rozloučit:


1) Snižujeme si riziko cukrovky, vysokého krevního tlaku a onemocnění srdce a cév

Zmnožení tukové tkáně v oblasti břicha u lidí vadí našim cévám, srdci a dosti se podílí i na vzniku cukrovky II. typu (oproti lidem, kteří si nosí svůj tuk spíš na jiných partiích - stehnech, pažích, bocích…). Pravděpodobnější je i to, že lidem s tendencí ukládání tuku do břicha se více tuku zachycuje i do stěn cév, což víme, že bývá častou příčinou například infarktu myokardu či mozkové mrtvice.

 

2) Zlepší se nám dýchání

Odstraněním velkého břicha si také usnadníme dýchání – při nadechování přeci nemusíme nadzvedávat zátěž. Nehledě na to, že pokud budeme i fyzicky aktivní, zlepší se naše dýchání i při těchto aktivitách.

 

3) Vypadáme lépe, což může pomoct zvýšit naše sebevědomí

Je přeci báječné si obléct menší velikosti oblečení; poslouchat okolí, které nám lichotí a chválí naše pokroky a porovnávat fotky „před“ a „po“.

 

4) Pohybujeme se lehce

Díky úbytku tuku se nám začíná lépe pohybovat, přestávají nás bolet zatížené klouby a kolena, jak již bylo řečeno – lépe se nám dýchá, zvyšuje se kondice, zlepšuje krevní oběh, snižuje tlak a břicho už nám nepřekáží při zavazování si bot a ohýbání se.

 

No a 4 tipy, jak na to:


1) Úpravy stravování

Jíst každé 3 hodiny, nepřejídat se, omezit tučné potraviny (smetanové výrobky, sýry nad 45% tuku, smetanové omáčky, uzeniny, tučná masa, másla, sádla, množství vajec), ale na druhou stranu nejíst pod nutný příjem pro tělo. Správné nastavení množství jídla je trochu alchymie a i právě z tohoto důvodu doporučuji si na toto téma poradit s odborníkem v oblasti výživy.

 

2) Stop alkoholu, cukru a bílé mouce

Vyřadíte-li alkohol, sladkosti, zákusky, slazené nápoje, sladké cereálie, pšeničné pečivo a výrobky z pšeničné mouky (a nahradíte je žitnými, pohankovými, ovesnými, špaldovými, jáhlovými… produkty), uvidíte, jak Vám budou zanedlouho volné kalhoty.

 

3) Psychická vyrovnanost

Při dlouhodobém neřešení problémů, užírání se starostmi, depresemi, uspěchaností a časovým presem naše tělo nebude chtít hubnout. Ba naopak, pravděpodobně bude i reagovat tak, že si začne tuk v břiše shromažďovat, aby se mělo jak bránit, neboť hladina „stresových“ hormonů z nadledvinek bude setrvávat ve vyšší míře, což pro tělo znamená, že je v pohotovosti na útok (poznámka: obrana proti stresu je brána jak útok nebo útěk). Naše tělo zákonitě potřebuje pohodu a relax, kompenzaci práci odpočinkem a umět si nedělat starosti předčasně. Slyšeli jste někdy o tom, že 90% našich obav a strachů se nikdy neuskuteční a jsou vesměs zbytečné?

 

4) Pohyb!

Úplně nejlépe každodenní a hodinu trvající pohybová aktivita, která nás donutí se mírně zadýchat, ale jen do fáze, kdy ještě zvládneme mluvit. To je přibližné optimální pásmo pro spalování tuků. Takovou aktivitou je například svižná chůze, nordic walking, turistika, jízda na kole, inline bruslení, pomalý běh (=jogging), pozvolnější lekce různých cvičení (aerobic, zumba gold, heat…). Tento typ pohybu by měl být doplněn i zpevňovacími cviky na střed těla – jóga, pilates, cviky na balančních pomůckách (bosu…). Ano, pohyb je pro odbourávání tuku zásadní a nelze tento bod nějak obejít. Takže boty na nohy a jde se ven!

 

Pamatujte ale, že i zbavování se břišního (jiným slovem viscerálního) tuku je dlouhodobý proces, takže zapomeňte na rychlá řešení typu hladovka, kruté diety či léky na hubnutí. Nemyslete si, že si vezmete prášek na hubnutí, sednete si k televizi s párky k večeři a zázračně a napořád bez práce zhubnete. Tak to ani omylem, vše, co za něco stojí, stojí i nějaké úsilí. Ale výsledek pak stojí za to! Ještě poslední důležitá věc: když už se Vám podaří zhubnout, snažte se, abyste si Váš nový stav udrželi a snaha tak nepřišla vniveč. Svým klientům radím, pokud by viděli, že se jim situace opět začíná vymykat z rukou, tak aby si řekli stop a neprodleně se vrátili zpět k opatřením, které je dovedly k úbytku tuku, anebo vyhledali odbornou pomoc výživového poradce či nutričního terapeuta.

 

Celková nabídka Moringa MIX.


Související články:
„Braňme se nachlazení jednoduše, ale efektivně“
„Co jsme si to zvykli jíst?“
Rada do nového roku? „Ke štíhlé postavě se člověk musí projíst a prochodit“
„Konzumace alkoholu z několika úhlů pohledu“


12.01.2017
autor: Bc. Martina Korejčková, DiS.
další články v rubrice: Výživa


 
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Priessnitzův obklad
Mozkové vlny: Která hladina vědomí je pro zdraví nejlepší?
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
5 tipů pro každodenní detoxikaci
Nízký krevní tlak
Hroznové víno – zásobárna přírodních látek
Očista tlustého střeva pomocí přírodních látek
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS