Překyselení organismu = poznámky z praxe

Nemá smysl chodit kolem horké kaše – žádné produkty natrvalo nenahradí chyby v jídelníčku – i když samozřejmě mohou být vítanou rychlou pomocí do začátku. Z dosavadní praxe je zřejmé, že většina lidí se bude stále překyselovat – tak dlouho, dokud bude mít v potravě maso, ryby, sladkosti, + dokud se nenaučí pořádně dýchat… Je mi líto, ale ohledně překyselení prostě neexistují žádné jednoduché zázračné návody na zdraví ve stylu „spolkni tu a tu tabletku“ a můžeš hřešit dál.

Některým klientům z naší internetové poradny nepomohla ani samotná změna jídelníčku – překyselovali se dál, i když se snažili jíst od rána do večera jen zásadotvorné potraviny. Pokud pořádným dýcháním (tj. pomalým hlubokým) nedodáte tělu dostatek zásadotvorného kyslíku + současně nevydýcháte kyselý CO2, tak ani vám ani sebelepší jídelníček nebude nic platný.

Navíc nežádoucí změny směrem k překyselení organismu nastupují prakticky okamžitě, jakmile se náš dech stane mělkým či nepravidelným. Máme to s manželkou potvrzené opakovaným vlastním měřením: stačilo, když jsme se při práci až moc zamysleli = tím ztratili nadhled nad svou přítomnou situací včetně toho, že jsme nechali tělo bez dozoru velmi povrchně dýchat – a moč byla i při správném zásadotvorném jídelníčku kyselá. Po následném vědomém hlubokém dýchání byly kontrolní vzorky moči nás obou opět v pořádku – vrátily se k naší obvyklé hodnotě kolem pH 7. Takhle rychle dokáže vnitřní prostředí reagovat na to, jak s ním psychika zachází. U pH krve (a následně u pH moči) se opravdu nelze vymlouvat na nějaké kyselé pozůstatky vlivem špatné životosprávy z dávné minulosti. Neboli – nikdy nepřestane platit, že tělo (i vše co jej obklopuje) je jen a jen obrazem Duše.

Znovu upozorňuji, že tělo dovedou silně překyselovat i sladkosti = je to ověřené. Z druhé strany vzato – pokud se kromě masa včetně ryb vyhýbáte alkoholu a sladkostem – a přesto Vaše moč zůstane překyselená, máte dost dobrý důkaz pro to, že dýcháte mnohem méně, než by vaše tělo potřebovalo. Chybějící kyslík nespálí organické kyseliny, které v těle běžně vznikají. Navíc se nedostatečným dýcháním hromadí v těle kyselinotvorný kysličník uhličitý. Na druhou stranu dost pochybuji, že by někdo dokázal hlubokým dýcháním vydýchat a zneškodnit zcela nevhodný kyselinotvorný jídelníček plný masa, sladkostí a alkoholu. U cukrů a alkoholu by to ještě teoreticky šlo, ale dusíkaté purinové metabolity z masa včetně ryb prostě nerozdýcháte – nedají se totiž spálit na CO2 a vydýchat.

Pokud se budete věnovat hlubokému dýchání v rámci nějakého kurzu jógy, můžete se dodnes setkat s překonanými názory o tom, že jediné správné „jógové dýchání“ lze provozovat jen při dlouhodobém (třeba i hodinovém sezení v lotosovém sedu). Jógu praktikuji po velkou část svého života a dovoluji si tvrdit, že žádný lotosový sed k pomalému hlubokému dýchání není potřeba, nehledě na to že tato poloha z lékařského hlediska, je-li provozována dlouhodobě není nikterak výhodná pro naše kolenní a kyčelní klouby. Tělo nemůže čekat na to, až si vytvoříte nějaké ideální podmínky k jakémusi ideálnímu cvičení. Vaše tělo potřebuje dostatek kyslíku TEĎ HNED!!!

Ve známém výroku „To chce klid a zhluboka dýchat“ je ukryto více lidského zdraví, než si většina lékařů i laické veřejnosti dovede představit.

 

Zpět nahoru