Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví
Zdravá výživa


Ryze ženská přitažlivost

Pomoc bílkovin při hubnutí

15.08.2008
Vztah mezi bílkovinami (proteiny) a hubnutím je mnohem těsnější, než se na první pohled zdá. V jídelníčku člověka, který chce hubnout, by měly bílkoviny zvýšit svůj podíl. U žen – vzhledem k tomu, jak se většina z nich v ČR stravuje – dokonce na dvojnásobek! Myslím tím ovšem proteiny kvalitní – nikoliv uzeniny, prorostlá masa, záplavu vajec a tavených sýrů. Paradoxně platí: kdo chce zhubnout, nesmí se v jídle odbývat! V současné době ženy v ČR konzumují přibližně 14 % bílkovin z celkového energetického příjmu, muži zpravidla o něco více (uvádím výsledky vlastních rozborů). Část z těchto bílkovin je však buď nevhodná (uzeniny), nebo – pro hubnutí – nevhodně upravená (oblíbená česká úprava masa je smažení v trojobalu).

 

Velmi častým jevem je, že pokud chce žena hubnout, drasticky sníží především – podíl masa! Živí se obvykle: jogurty blíže nezkoumané kvality, syrovou zeleninou (v oblibě je syrová mrkev), trochou ovoce, těstovinami, cornflakes s nízkotučným mlékem, tu a tam plátkem šunky. Je pravdou, že váha při takové stravě obvykle jde dolů, svalovina však také. Nohy se začínají podlamovat, nastupuje únava, a co je snad nejhorší – nenápadně se zpomaluje metabolismus. Výsledkem je hladová nevýkonná bytost, která při sebemenším vybočení z obvyklé „diety - polohladovky“ přibírá neúměrné kilogramy. A „žádná dieta nezabírá“, jak samy tyto ženy říkají.

 

Postup při redukci váhy by však měl být zcela jiný. Do jídelníčku je třeba zařadit dostatek bílkoviny, a to 20 – 30 % z celkového denního energetického příjmu! U vegetariánů je řešení o něco složitější – nechť tedy prominou, že v tomto článku se zabývám těmi ostatními. Kdo chce s váhou pohnout směrem dolů, měl by zařadit kvalitní protein minimálně jednou až dvakrát denně: libová masa (kuře, krůta, králík, hovězí maso, ryby – treska, štika, pstruh), nízkotučné jogurty a zakysané mléčné výrobky, nízkotučné sýry, nízkotučný tvaroh, to-fu. 1 - 2x týdně vejce – žloutek je obtížněji tráven. Bílkoviny jsou energeticky výhodné a výborně zasycují. Napomáhají tvorbě svalové hmoty, a ta zajišťuje rychlý metabolismus. A toto všechno při hubnutí potřebujeme!!!

 

Dopřejte si např. k snídani nízkotučný nebo středně tučný jogurt a kousek tmavého pečiva, ke svačině ovoce, k obědu dušená kuřecí prsa s přílohou (kopeček rýže a zbytek vařená zelenina podle chuti). Svačinu může tvořit ovoce a nízkotučný sýr nebo tvarohový dezert a k večeři např. těstoviny, kvalitní tuňák ve vlastní šťávě a zeleninový salát. Pokud vám trávení masitých jídel dělá problémy, neváhejte sáhnout po trávicích enzymech – např. po přírodním Super Bromelin plus Papain. Pomůže vám dokonce minimalizovat chuť na sladké, která se při problematickém trávení bílkovin může objevit.

 

Přidáte-li pohybovou aktivitu (stačí i svižné procházky trvající alespoň 40 minut bez zastávky, 3 - 4x týdně) a zohledníte-li při výběru pečiva a masa svoji krevní skupinu, můžete být opravdu příjemně překvapeni! Výkonností, změnou svých křivek, úbytkem faldíků a pevným tělem.

 

A chuť na sladké? Kromě výše uvedeného - v případě akutní potřeby si ulomte proužek hořké čokolády, která neobsahuje mimo kakaového másla žádný další přidaný tuk, a zajezte jogurtem – třeba i slazeným. Na pomoc proti těmto „sladkým“ chutím vám můžeme nabídnout především trojmocný chróm – konkrétně výrobky Chromium Star, L-Carnitin Chrom Cardio a po odborné konzultaci v naší internetové poradně i mnohé další.

 

Celková nabídka přípravků určených na hubnutí.


Související články:
Přehled potravin a prostředků pro hlídání hmotnosti
Vitamíny řady B a hubnutí
Desatero zdravého hubnutí
Vliv bílkovin na život člověka
VIDEO: Vím, co jím - chci se najíst i po padesátce!


15.08.2008
autor: RNDr. Jana Šmýdová
další články v rubrice: Výživa


 
Priessnitzův obklad
Správně dávkovaný chlad může snížit nemocnost o více jak 90 % (rozhovor s Liborem Mattušem)
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Nejčastější příčiny bolestí na hrudníku
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Jak vyčistit ucpané cévy?
Zdravé nepečené vánoční cukroví
Hemofilové nákazy
Proč je dobré vystavovat se nepohodlí a diskomfortu
Zdravé vánoční cukroví
Warfarin - co vám u lékaře neřeknou
Štítná žláza – jak se přestat „léčit“ a raději se svépomocně uzdravovat - 1. část
Červený čaj neboli Pu-Erh
Serotonin - osm přirozených způsobů, jak posílit jeho produkci a tím i dobrou náladu
Přetrhejte mentální vazby s nemocí. A uzdravte se…
(c) 2004-2019 www.celostnimedicina.cz
O násRSS