Pilíře silné imunity dle MUDr. Radana Gocala

Popisovaná zdravotní témata nemohou být náhradou za odborné zdravotní vyšetření. Pro stanovení zdravotních závěrů je vždy třeba obrátit se na lékaře.

 „V otázce zdraví všechno se vším souvisí.“ Říká  lékař a vizionář MUDr. Radan Gocal. Jak to udělat?

Za svou kariéru v klinické medicíně se Radan Gocal setkal s velkým množstvím pacientů, kteří zápasili s chronickými nemocemi, autoimunitními problémy a oslabenou imunitou. Díky dlouholeté praxi a vlastním zkušenostem ve snaze dosáhnout optimálního zdraví se mohl doktor Gocal s fanoušky zdravého životního stylu podělit o unikátní a fascinující zjištění.

Ve své přednášce jasně a srozumitelně shrnul hlavní pilíře silné imunity, které může každý z nás zahrnout do svého životního stylu.

Stres vs. klidná síla přírody a spánek

Stres může hrát klíčovou roli pro naše přežití. Ocitneme-li se v bezprostředním ohrožení, stresový systém nás nadopuje adrenalinem, díky němuž reagujeme bezprostředně a jsme schopni zvládnout situace, které bychom v běžném režimu sotva zpracovali.

Tato superschopnost však není zadarmo. Aby tělo mohlo takto reagovat, stresový systém vypíná všechny ostatní systémy – trávicí, nervový nebo právě imunitní. Pokud jsme konstantně vystaveni stresu, i když menšímu než život ohrožujícímu, náš imunitní a další systémy nefungují tak, jak by měly. Pokud se však nehodláme odstěhovat na kraj světa, stresu se prostě nevyhneme. Musíme se s ním tedy naučit pracovat a limitovat jeho dopady.

Slovy pana doktora jsou naše těla “elektrické stroje”, ve kterých si každá z miliard buněk udržuje negativní elektrické napětí své buněčné membrány. Stejné napětí najdeme i u zeleně a tekoucí vody, a proto z důvodu souznění dvou stejně nabitých iontů jsou bosá procházka lesem nebo koupání v potoce úžasným způsobem jak doslova dobít baterky a uklidnit mysl.

Dalším přirozeným lékem, který výrazně podporuje funkci imunitního systému, je melatonin, hormon vznikající v podvěsku mozkovém. Melatonin si tedy tvoříme sami, a to během spánku. Podvěsek mozkový je v našich zeměpisných šířkách nejčinnější v úplné tmě, tedy mezi 22 a 2 hodinou ranní, proto je dodržování tzv. cirkadiánního rytmu extrémně prospěšné pro naši imunitu. Choďte spát před půlnocí a vaše tělo vám poděkuje.

Jídlo nás má vyživovat, ne oslabovat

Také vás ve školce nutili zapíjet každé sousto jídla vodou? Tak to přesně nedělejte. Ideálně bychom neměli pít 30 minut před jídlem a 60 minut po jídle. Přijímáním tekutin totiž ředíme trávící enzymy, které si naše tělo pracně vytváří. Výjimku můžeme udělat u polévek a vývarů, které jsou již ze své podstaty většinou plné živin.

Dalším častým mýtem je nutnost jíst minimálně pětkrát denně v pravidelných intervalech. Jenže takto naše tělo nikdy nevystoupí mimo trávící režim a nemůže se plně soustředit na jiné funkce. Dvě až tři nutričně výživná jídla denně opravdu stačí. Samozřejmostí je nejíst aspoň 3 až 4 hodiny před spánkem, aby se během něj mohlo tělo soustředit na regeneraci.

Určitě nemusíme zdůrazňovat negativní dopady, které mají průmyslově zpracované potraviny. V extrémním případě bychom mohli přístup k nim shrnout formulací: Pokud část složení nedokážete přečíst, nejezte to!

Pestrá strava bohatá na makroživiny (tuky, bílkoviny, sacharidy) a mikroživiny (vitamíny, minerály, stopové prvky, fytochemikálie) je prostě nenahraditelná. Obzvláště důležitý je pravidelný příjem vlákniny z čerstvého ovoce a zeleniny. Určitě si také dávejme pozor na správné složení tuků a omega 3 mastných kyselin.

Doplňky stravy jako cesta k silnému imunitnímu systému

Hlavní rolí omega 3 mastných kyselin je udržování negativní elektrického náboje v buněčných membránách. Doktor Gocal upozornil na aktuální vlastní výzkum, který u tisíce testovaných subjektů prokázal dostatečnou hladinu omega 3 kyselin pouze u 2 lidí! Proto bychom je měli doplňovat formou rybího oleje z divokých ryb nebo oleje z mořských řas.

Klíčový pro náš imunitní systém je vitamín D3, nicméně až 75 % populace trpí jeho nedostatkem. Proto doktor Gocal doporučuje nejen vitamín D3 doplňovat, ale také si jeho hladinu nechat změřit praktickým lékařem. Mezi další klíčové látky, jejichž hladinu bychom si měli hlídat a případně doplňovat, patří vitamín C a minerály selen a hlavní virobijec zinek.

Neměli bychom také zapomínat na velké množství bylin, jejichž užívání je prospěšné pro naši imunitu a celkové zdraví. V neposlední řadě doktor Gocal nezapomněl zmínit funkčnost a příznivé účinky nepasterovaného, lyofilizovaného kozího kolostra Betula. Kvalitou bezkompromisní kozí kolostrum funguje jako zdravá výplň zacelující díry v našem imunitním systému. Jeho pravidelným užíváním naší imunitě poskytujeme přístup k desítkám aktivních prospěšných látek, které by muselo hledat jinde.

Imunita je komplexní systém, který ovlivňuje nespočet faktorů. Naučme se však pracovat se stresem a pečovat o svou mysl, živme naše těla zdravou a pestrou stravou a pravidelně užívejme ověřené a funkční doplňky stravy. Takto jsme na správné cestě za optimálně fungující imunitou.

Celou přednášku doktor Gocal zakončil výzvou k solidaritě a udržování pravidelného kontaktu s našimi blízkými. Protože kvalitní mezilidské vztahy, pevná přátelství a pozitivní přístup k životu jsou tou nejlepší prevencí.

Zdroj: www.betula.cz

Zpět nahoru