Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Super česnek

Ořechy

29.12.2016
Ořechy

Ořechy patří mezi výživově velmi hodnotné potraviny. Jsou skvělým zdrojem bílkovin, vitamínů, minerálů a velmi kvalitních tuků. Některé ořechy mají tak výrazné prospěšné vlastnosti, že je lze považovat spíše za doplněk stravy. Proto by v kuchyni rozhodně neměly chybět. Sepsali jsme ke každému z nich to nejdůležitější a přidali pár tipů, co s nimi.

Mandle

Mandle

Mandle jsou nejvíce pěstované ořechy na světě. Obsahují velké množství minerálů /hlavně fosforu, hořčíku a vápníku/, stopových prvků a jsou zdrojem kvalitních bílkovin. Mají také velmi vysoký obsah vitamínu E a patří k ořechům s nejvyšším obsahem antioxidantů. Jsou velmi dobře stravitelné a vhodné i pro děti, např. ve formě mléka.

 

Skutečnou pochoutkou je mandlový krém. Je vyrobený výhradně z loupaných mandlí a výborně chutná namazaný na křupavé bagetě nebo jím zkuste potřít čerstvě usmažené palačinky a uvidíte, jak si pochutnáte. Anebo vyzkoušejte zmíněné mandlové mléko. Poslouží dobře těm, kteří nemohou přijímat kravské mléko a mají problém např. i se sojovými výrobky, nebo může prostě být příjemným zpestřením hlavně při přípravě sladkých pokrmů. Zkuste ho použít do pudingů, těsta na palačinky nebo jej smíchejte s ovocem a připravte si lahodný ovocný shake. Mandlové mléko najdete také v tekuté nebo velmi praktické sušené podobě /obojí samozřejmě bio/.

 

Mandle jsou skvělé nejen k jídlu. Mandlový olej je velmi jemný a tedy vhodný i pro citlivou pleť. Hodí se i k ošetřování pokožky kojenců. Naneste jej do vlhkých rukou /olej se pak mnohem lépe vstřebává/ a vtírejte do pokožky.

Lískové ořechy

Lískové ořechy

Lískové ořechy obsahují mnoho kvalitních živin. Podobně jako jiné ořechy a semínka i ony jsou zdrojem kvalitních tuků. Patří k nejsladším oříškům vůbec. Nejlépe stravitelné budou tehdy, když si je předem namočíte, potom nastrouháte nebo namelete a takto použijete do pokrmů.

 

I z lískových oříšků se vyrábí nápoj, který se hodí např. k přípravě müsli, různých kaší a dalších sladkých pokrmů. Krém z lískových ořechů a pražených mandlí je lahodnou pomazánkou, která nejlépe chutná namazaná na plátku pečiva nebo na křupavém chlebíčku. Protože lískové oříšky výborně chutnají v kombinaci s čokoládou nebo karobem, používají se právě v této kombinaci v Carobelle, kterou si můžete koupit ve formě pomazánky podobné nutele (pozor dětem nebezpečně chutná!) nebo čokolády.

 

Olej lískových oříšků je ceněný hlavně pro svou výraznou a výjimečnou chuť. Výborně potrhne chuť pokrmů, vyzkoušejte ho do salátu nebo při přípravě pečiva. Anebo jej použijte na pleť – dobře se vstřebává a nezanechává mastný film.

Arašídy

Arašídy

Arašídy jsou velmi oblíbené ořechy /byť jde z botanického hlediska vlastně o luštěninu/ a zároveň problematické kvůli možnému obsahu plísní. Abyste se vyhnuli riziku, že budete konzumovat ořechy napadené aflatoxiny, konzumujte jen velmi kvalitní a co nejčerstvější plody.

 

My vám nabízíme arašídy ve formě oblíbené arašídové pomazánky vyrobené z velmi kvalitních ořechů v biokvalitě. Najdete ji ve všech možných variantách – jemnou /máme ji také fair trade/ i s kousky, s rozinkami nebo v kombinaci s dalšími druhy ořechů. Vrstva oleje na povrchu není na závadu, naopak. Je přirozeným projevem toho, že jde o krém, při jehož přípravě nebyly použité emulgátory. Arašídové pomazánky se v kuchyni nejčastěji používají dvěma způsoby – namazané na chlebu /a doplněné nějakým druhem marmelády/ nebo při přípravě arašídových sušenek. Vyzkoušejte náš recept!

Kešu

Kešu Kešu obsahují méně tuku než jiné ořechy. Nasekané kešu se dobře hodí do salátů a do zeleninových směsí a rizot, ale můžete si z něj vyrobit také skvěle chutnající pomazánku – kešu nasucho opražte, spolu s libovolným druhem za studena lisovaného oleje vložte do mixeru a umixujte. Tuto pastu můžete dál ochutit /např. karobem nebo javorovým sirupem/ a máte výbornou a výživově hodnotnou sladkou pomazánku, která bude chutnat nejen dětem.

Piniové oříšky

Jde vlastně o jedlá semínka borovice pinie. Jejich nejznámější použití je ve formě bazalkového pesta. V syrovém stavu mají piniové oříšky jemnou strukturu a nasládlou máslovou chuť. Můžete je ale také zkusit lehce opražit – zvýrazní se jejich chuť a budou jemně křupavé. Piniové oříšky snadno žluknou, sladujte je proto v lednici.

 

Vlašské ořechy

Vlašské ořechy Vlašské ořechy obsahují hodně omega 3 mastných kyselin, které jsou prospěšné pro naše srdce a nervovou soustavu. Hodí se pro přípravu chleba, sušenek a jiných dezertů, opražené budou výborné do salátů. Nebo vyzkoušejte olej z vlašských ořechů – má výraznou chuť a nejlepší je také do salátů.

 

Recept na ovocný chléb

Porce 4 osoby Čas přípravy

90 minut

 

Potřebujeme:

Ovocný chléb

Postup:

  1. Cukr a máslo vyšlehejte, přidejte vejce, mléko, mouku s kypřicím práškem a promíchejte.
  2. Do těsta přidejte rozinky, ořechy, koření a vše důkladně promíchejte.
  3. Pečte ve vymazané nebo pečícím papírem vyložené formě cca 1 hodinu při 180 °C. Během pečení kontrolujte špejlí.
  4. Tip: rozinky a vlašské ořechy můžete nahradit jinou kombinací – zkuste například sušené brusinky a mandle nebo sušené meruňky a kešu ořechy.

 

Para ořechy

Para ořechy jsou plody krásných velkých /až 50 metrů vysokých/ stromů, které rostou divoce v amazonském pralese. Obsahují téměř 70% tuku a svou texturou se podobají kokosu. Jsou příjemně sladké a mohou se jíst syrové nebo opražené na pánvičce.

 

Makadamové ořechy

Makadamové ořechy vypadají jako o trochu větší lístkové ořechy a mají největší obsah tuku ze všech ořechů /65-80%/. Jsou poměrně drahé, a proto si je nejspíš budete chtít dopřát při nějaké speciální příležitosti – zkuste je použít při přípravě křupavých sušenek.

 

Pekanové ořechy

Tyto ořechy s máslovou a jemnou hořkosladkou chutí jsou výborné hlavně opražené. Dobře se hodí pro přípravu různých sušenek a koláčů /vyzkoušejte například v Americe populární pekanový koláč/, jsou dobré taky do salátů, rizot a nádivek.

 

Kompletní sortiment ořechů.


Související články:
Vlašské ořechy jsou potravinou s významným zdravotně-preventivním účinkem
Mandle
Kešu oříšky
Protein granola
Datle, energetická svačinka sbalená na cesty
VÍTEJTE, VELIKONOCE!
RAW Energy Bars
Salát s ořechy a avokádovou zálivkou
Para ořechy
Ořechy a jejich klady i zápory
Semínka nejen v hlavní roli
Přeborníci bez lepku - pohanka


29.12.2016
zdroj: www.countrylife.cz
další články v rubrice: Výživa


 
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Priessnitzův obklad
Mozkové vlny: Která hladina vědomí je pro zdraví nejlepší?
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
5 tipů pro každodenní detoxikaci
Nízký krevní tlak
Hroznové víno – zásobárna přírodních látek
Očista tlustého střeva pomocí přírodních látek
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou

195,- Kč
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS