prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Neplodnost a výživa

15.11.2011

Pro všechny páry plánující početí je zdravá strava zásadním předpokladem zdraví rodičů i budoucího dítěte. Samozřejmě i pro neplodné páry je tou nejlepší dietou strava založená na příjmu přirozených, ideálně organických potravin s maximálním vyloučením polotovarů. Zejména živočišné potraviny je třeba vybírat jen mezi kvalitními lokálními a organickými, důležité je vědět, zda zvířata nebyla přikrmována či léčena chemikáliemi a hormony, z nichž mnohé obsahují syntetické, estrogenům podobné látky nepřirozeně zasahující do organismu vlastních hormonálních systémů.

 

Vedle přednostního příjmu přirozených potravin a čerstvě připravovaných jídel z takovýchto surovin doporučuji i několik zásad obzvláště důležitých při plánování početí:

  • Maximální omezení jednoduchých cukrů a upřednostňování obilovin s nízkým glykemickým indexem, protože opakovaně vysoké hladiny krevního cukru mohou narušovat působení estrogenů, folikulistimulačního hormonu i luteinizačního hormonu, a tak zabraňovat ovulaci. Vysoký krevní cukr velmi často doprovází polycystický  ovariální syndrom a popsaná dieta je proto prvním krokem v jeho řešení.
  • V jídelníčku mít dostatek zdravých mononenasycených mastných kyselin, které se nacházejí především v olivovém a avokádovém oleji.
  • Dbát na pravidelný příjem zelené listové zeleniny s cílem zajištění dostatku kyseliny listové.
  • Vyloučit transmastné kyseliny, které jsou obsaženy především v průmyslově upravovaných jídlech počínaje pečivem, přes všechny balené i mnohé zdánlivě zdravé potraviny (jako jsou některé cornflakes) až po fast food jídla. Na obalech potravin je najdete ukryté pod pojmy jako „ztužené anebo hydrogenované rostliné oleje“. Jsou velmi často i na potravinách hrdě hlásajících 0 % cholesterolu anebo živočišných tuků, ale o to více mají škodlivě zpracovaných rostliných tuků, jimiž se výrobci na obalech nechlubí.
  • Upřednostňovat rostlinné zdroje bílkovin před živočišnými, což prakticky znamená více fazolí, čočky a ořechů na úkor masa.
  • Mléko do jídelníčku zařadit můžeme, ale ideálně jen průmyslově neupravované, tj. nepasterované a neodtučňované.
  • Omezit sojové produkty (zejména ty z nefermentované soji), protože fytoestrogeny obsažené v soje mohou ovlivňovat hormonální rovnováhu
  • Udržovat zdravou hmostnost, tj. ideálně BMI v rozmezí od 20 do 24.

 

Vedle těchto obecně platných pravidel bych párům dlouhodobě řešícím neplodnost, u které nebyla zjištěna žádná příčina, doporučila i několikatýdenní vyzkoušení bezlepkové diety. Už více studií zjistilo statisticky významný vyšší výskyt neplodnosti u partnerů s alergií na lepek. Přesto je tato skutečnost stále málo známá a velká část postižených mnohá leta vůbec netuší, že jejich organismus je na lepek alergický.

 

Doporučujeme přirozenou antikoncepci Lady-Comp.

 

Přípravky na podporu plodnosti naleznete v naší nabídce.


Související články:
Neplodnost a jak ji řešit
Maca podivuhodná potravina proti podvýživě, neplodnosti a mnoha dalších problémech
Potraviny vhodné pro zvýšení plodnosti
Řešení neplodnosti bez stresu
Neplodnost, funkční sterilita ženy
Proč je stále těžší mít miminko?


15.11.2011
autor: Mgr. Margit Slimáková, Ph.D.
zdroj: www.naturalway.eu
další články v rubrice: Výživa


 
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Zdravé vánoční cukroví
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Jak zajistit adekvátní příjem zinku
Proč je ve většině případů dobré nedělat kompromis (psychologie vyjednávání podle FBI)
Priessnitzův obklad
Umění emocí: rady a tipy na závěr
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Hemeroidy - léčba, která zabírá

13500,- Kč
(c) 2004-2016 www.celostnimedicina.cz
O násRSS