prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Joalis


Nelze mlsat zdravě?

27.06.2011
Kdo z nás by neměl občas chuť na něco sladkého. Někteří tuto chuť mají stále, a proto se musí velmi ovládat, aby jejich váha nestoupala závratnou rychlostí. Vědeckými výzkumy bylo potvrzeno, že 80 % nadváhy a obezity je způsobeno nikoliv vysokou konzumací tuků, ale cukrů.

Hůře jsou na tom ti z nás, kteří své chutě na sladké nedovednou ovládnout při pohledu na zákusek či čokoládu. V tomto případě nejde o slabocha, který nedokáže udržet chutě pod kontrolou. Problém hledejme spíše v poruše metabolické rovnováhy. Střídaní vysoké a nízké hladiny krevního cukru v krvi nás vede k právě zmiňovaným neovladatelným chutím.



Základní surovinou pro sladký výrobek je bílý rafinovaný cukr, bílá rafinovaná mouka a ztužený tuk. Tři pro tělo nejhorší potraviny, které jsou původcem všech civilizačních chorob. Proto se nabízí otázka NELZE MLSAT ZDRAVĚ?



Jako expert na výživu a autor projektu Vitální kuchyně do gastronomických zařízení odpovídám ANO. Pozor, samozřejmě i zdravé formy cukrů mohou přispívat k nadváze, takže všeho s mírou!



Jak vypadá zdravé mlsání?
U mlsání musíme mít pod kontrolou z čeho je sladký výrobek, který konzumujeme, vyroben. Jestliže jsou zátěžové potraviny jako bílá mouka, bílý rafinovaný cukr a ztužený tuk vyměněny za nutričně plnohodnotné potraviny, potom nám nemůže takovýto výrobek ublížit. Nezapomínejme, že v průmyslově vyrobených sladkostech je také spousta syntetických dochucovadel, aromátů a konzervantů. Jestliže však naše sladkost obsahuje např. celozrnnou mouku (špaldová, pohanková, žitná), přírodní nerafinovaný třtinový cukr a nejlépe palmový neztužený olej, tak i taková potravina je v podstatě pro tělo přínosem. Ještě jednou opakuji, že vše co obsahuje cukr, vyžaduje střídmou konzumaci. Tedy i takovéto zdravé sladkosti.



Zdravé mlsky si můžeme snadno připravit i doma
Nabídka celozrnných zdravých sušenek bez ztužených tuků, či hořkých čokolád s vysokým obsahem kakaa dokonce to vše i v BIO kvalitě je dnes na trhu běžně k dostání. Samozřejmě cena odpovídá kvalitě. Ale mé přísloví je, raději méně a kvalitněji!



Zdravé mlsky si můžeme připravit i doma. Co takhle jáhlový ovocný nákyp, jáhlový krém s jahodami, vločková kaše s ořechy a borůvkami, restované ořechy a vločky s medem anebo domácí špaldová bábovka s vlašskými ořechy. Právě při zdravém pečení je velmi nutné nahradit bílou mouku za špaldovou celozrnnou či pohankovou. Bílý cukr za třtinový nerafinovaný. A místo ztuženého tuky Hery použít poctivé živočišné máslo nebo omega - 3 olej lisovaný za studena např. řepkový.



Snad mi dáte nyní za pravdu, že není nic snadnějšího než zdravě mlsat.



Celková nabídka produktů zdravé výživy.


Související články:
Bez cukru to jde snadněji
Melasa
Zdravé sladkosti - Jak na cukry
Děti a cukr
Pozor na sladkosti!
Zdravé sladkosti, aneb, mlsejme s úsměvem na rtech


27.06.2011
autor: Mgr. Ivana Stenzlová
další články v rubrice: Výživa


 
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Zdravé vánoční cukroví
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Jak zajistit adekvátní příjem zinku
Proč je ve většině případů dobré nedělat kompromis (psychologie vyjednávání podle FBI)
Priessnitzův obklad
Umění emocí: rady a tipy na závěr
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Hemeroidy - léčba, která zabírá
(c) 2004-2016 www.celostnimedicina.cz
O násRSS