Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Super česnek

Naklíčená semena – ohromující síla klíčků

17.08.2017
Klíčení
S atakami všeho druhu na naše zdraví se lidský organismus setkává neustále a je jen otázkou našeho imunitního systému, jestli dokážeme virům, bakteriím a stresovým faktorům zcela odolat, jak rychle se s nimi vypořádáme a jaké prostředky a způsoby k tomuto účelu volíme. Nehledě na to, jaké probíhá roční období či jaký je měsíc v roce, se s Vámi musím podělit o tip na to, co více jíst, abychom si jednak obohatili naše pokrmy, ale především zocelili svou obranyschopnost, uchovali dostatek energie a snížili únavu.

Jednoduše – nechte vyklíčit, co jde! A to hlavně luštěniny (fazole, čočku, cizrnu, sójové boby…), semena (vojtěšky, ředkviček, řeřichy, sezamu, chia...) či obiloviny (oves, ječmen…). Já si tuhle činnost jednoduše zamilovala a to již před mnoha měsíci, kdy jsem dostala jako formu poděkování za pomoc při redukci hmotnosti od svého klienta klíčící misku, což je perfektní pomůcka, ale zvládnete to i bez ní. Než Vám poskytnu pár rad na to, jak si semena naklíčit, tak nejprve se podívejme, proč si vůbec dát tu práci s klíčením.

 

Představte si to tak, že aby se mohla rostlinka začít vyvíjet, musí ze semínka vyrůst klíček a díky němu pak může vyrůst celá rostlina. Jak to, že z něčeho tak malého může vzejít celá velká plodina? Je to tím, že ten malý klíček skrývá neuvěřitelný zdroj vitamínů, nerostných látek, enzymů, zdravých tuků a aminokyselin. Samotné semínko má již tak dost těchto živin, ale necháte-li je naklíčit, tak jejich obsah ještě zintenzivníte (o 50-200%!), i proto jich stačí sníst malé množství. Je to jedna z mála nejčistších a nejvýživnějších potravin, které můžete na naší planetě najít. Výhodou je, že si naklíčené plodiny můžete už koupit, ale já mám větší radost z toho, když si je klíčím sama a každé ráno se tak těším z dalšího přírůstku. Navíc klíčit doma můžete ve kteroukoliv roční dobu a nejvhodnější je jíst klíčky syrové (či například  namixované ve smoothie s ovocem a zeleninou).

  • Klíčící rostlinky se doporučují pro osoby s oslabenou imunitou, hojně by měli konzumovat i lidé bojující s rakovinou.
  • Naklíčená semena pomáhají při chronickém únavovém syndromu, dále by si je měli dopřávat osoby s cukrovkou, srdečně-cévními nemoci, vysokým krevním tlakem, nadváhou či obezitou, ale i sportovci a vlastně nejlépe všichni…

 

Co více k postupu, jak si semena naklíčit?

Můžete použít jak klíčící misku, ale vystačíte si i se zavařovací sklenicí, do které nasypte 2-3 lžíce přebraných semen (můžete i smíchat – luštěniny, semínka, obiloviny), namočte do většího množství vody na 8-12 hodin a poté zceďte. Semena proplachujte 2-3x denně, vodu vylijte, ale semena by neměla vyschnout, ani plavat ve vodě, zkrátka aby byla neustále ve vlhku. Zavařovací sklenici přikryjte kusem látky či utěrkou a můžete pozorovat, jak den po dni klíčky povyrůstají. Naklíčená semena se dají konzumovat již po několika dnech (4-6) a já si je nejraději dávám do pomazánek, do salátů, na pečivo například k sýru nebo je přidávám do ovocno-zeleninových koktejlů, přičemž na jeden z nich Vám přináším recept.

 

Ovocné smoothie s naklíčenými semínky

  • 1-2 lžíce naklíčených chia a sezamových semínek
  • zelené jablko
  • hruška
  • 2 sušené datle

Datle a naklíčená semínka rozmixujeme, poté přidáme oloupané jablko, hrušku a popřípadě doředíme vodou. Doporučuji vypít jako dopolední svačinu nebo před pohybovou aktivitou či sportem. A závěrem? Kdo chce spoustu síly a vitality mít, luštěniny si nechá naklíčit!

 

Celková nabídka Moringa MIX.

Celková nabídka semínek.


Související články:
„Co jsme si to zvykli jíst?“
Jarní zelená v našich kuchyních
O léčivé síle česneku
Červená řepa a její zapojení do studené kuchyně
Pšeničné klíčky, vitamíny a minerály nabitá potravina
Potraviny, které pomohou zlepšit náladu
Potravní vláknina a její význam v prevenci onemocnění souvisejících s Metabolickým syndromem


17.08.2017
autor: Bc. Martina Korejčková, DiS.
zdroj: www.moringamix.cz
další články v rubrice: Výživa


 
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Priessnitzův obklad
Mozkové vlny: Která hladina vědomí je pro zdraví nejlepší?
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
5 tipů pro každodenní detoxikaci
Nízký krevní tlak
Hroznové víno – zásobárna přírodních látek
Očista tlustého střeva pomocí přírodních látek
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou

199,- Kč

145,- Kč
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS