Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Menopauza

09.08.2004
Menopauza se obvykle dostaví, když žena dosáhne věku okolo padesátky. Tehdy nastávají hormonální změny, které mohou být spojené s různými příznaky. Pamatujte si však, že menopauza není nemoc, je to přirozený jev v životě ženy.

Návaly tepla jsou způsobeny reakcí hypotalamu a podmozkové žlázy na pokles hladiny estrogenů. Hypotalamus je částečně zodpovědný za udržování tělesné teploty. Vedlejším produktem je uvolňování velkého množství adrenalinu, čímž se následně zvyšuje tělesná teplota. Adrenalinové zčervenání a nával tepla je pouze pokus organismu najít nějaký estrogen. Zvýšením hladiny dostupného estrogenu dává tělu signál, že návaly nejsou potřebné.

Životospráva:

  • jezte hodně ovoce a zeleniny (pokud možno čerstvé). Obsahují látky, které brání ztrátě vápníku z kostí a zvyšují hladinu estrogenu a progesteronu.
  • nedržte přísnou dietu - je lepší mít trochu nadváhu než být vyhublá. Vyvarujte se však tučných jídel a nekonzumujte moc masa.
  • vyhýbejte se jídlu z neloupaného a celozrnného obilí, rebarbory a špenátu - mohou snižovat vstřebávání životně důležitých minerálních látek.
  • vyhýbejte se nadměrnému konzumování mléčných a masitých jídel (s vysokým obsahem fosforu) - jsou spojené s osteoporózou.
  • vyhýbejte se dehydrovaným polotovarům. Chybí jim životně důležité vitamíny a minerální látky a mají vysoký obsah fosforu, který zvyšuje kostní ztráty.
  • při návalech tepla a nočním pocení - vyhýbejte se horkým nápojmů, ostrým a tučným jídlům.
  • vzdejte se kouření, alkoholu a kofeinu, zhoršují hormonální rovnováhu.
  • pijte hodně vody.
  • pravidelně cvičte - přiměřené cvičení je prokazatelně vhodné pro mnohé ženy v menopauze.
  • vyhýbejte se nadměrnému užívání alkoholu, kouření, nápojům a jídlům s obsahem kofeinu - kouření způsobuje brzký nástup menopauzy.
  • pravidelně se vystavujte přírodnímu slunečnímu světlu. To umožní tělu tvořit vitamín D, který absorbuje vápník.

 

Přírodní výživové doplňky
V období menopauzy je velmi potřebné zabezpečit dostatek vitamínů a minerálních látek. K odstranění nepříjemných příznaků mohou pomoci estrogenní byliny. Z našich přípravků pro toto období života ženy můžeme doporučit:

  1. Piimax Pro-V - Fintabs Pro - zpevňuje cévy, kosti a klouby, udržuje zdravou pleť a vlasy, zpomaluje jejich šedivění, zmírňuje bolesti páteře.
  2. Piimax DC Kalkii+Boori - výrazně snižuje vylučování vápníku = ochrana proti osteoporóze

 

 

S využitím materiálů poradního sboru FLP Velká Británie (autorka Dorne Parker)

 

Celková nabídka přípravků pro období menopauzy.


Související články:
Menopauza aneb jak na výpadek ženských hormonů i na jiné problémy s tím související
Menopauza: návalům horka můžete zabránit změnou stravování (1. část)
Menopauza: návalům horka můžete zabránit změnou stravování (2. část)
Rozevřené nůžky při hormonální léčbě žen po menopauze
Menopauza - pomoc najdete v přírodě
Bylinky a menopauza
VIDEO: Vím, co jím - chci se najíst i po padesátce!


09.08.2004
další články v rubrice: Přírodní léčba


 
Zapomenutý objev německého držitele Nobelovy ceny
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Nejčastější příčiny bolestí na hrudníku
Vladimír Kafka: „Nemoc je dluh lásky na sobě. Vlažnost nás pomalu zabíjí.“ – 1. část rozhovoru
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Priessnitzův obklad
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Vladimír Kafka: „Základem vyléčení je vytvořit si jasný obraz toho, kým chci být. Nemoc je reakce.“ – 2. část rozhovoru
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou

230,- Kč
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS