prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Joalis


Meditace probouzející radost – najděte si 5 minut denně

27.08.2015
Meditace

Při jedné nedávné terapii s mojí klientkou ke mně přišla inspirace na jednoduchou meditaci probouzející radost. Otestovala jsem ji na sobě a nemohu si ji nechat jen pro sebe, je vážně skvělá!

Předně se nebojte slova meditace, nebudete muset nečinně sedět a na nic nemyslet, ani počítat každou sekundu, abyste už mohli jít zase něco dělat. Jedná spíš o takové jednoduché dechové, vizualizační a energetické cvičení, které zvládne opravdu každý. Cvičení jsem na sobě otestovala a zdokonalila a už po prvních dnech na sobě cítím rozdíl. Pojďte do toho se mnou! Najdete si na sebe čas jednou denně na 5 minut? Na jak dlouho se do cvičení pustíte, záleží jen na vás.

 

Najděte svůj vlastní rytmus

Každý z nás máme jinou denní náplň, věnujeme se práci, rodině, dětem, kamarádům a sobě v jiný čas. Někdo si pro sebe najde klid večer před spaním, někdo ráno po probuzení, někdo během dne, když dá děti spát… Pro mě je ideální ráno. Miluji rána v příjemném duchu a meditace, rozcvička a ranní fresh dávají mým dnům úplně jiný rozměr.

 

Najděte příjemné a klidné místo

Pro někoho bude důležité najít pro sebe příjemné a klidné místo. Může jim být teď v létě park či zahrada, obývací pokoj nebo třeba ložnice. Důležité je, abyste se na tom místě cítili dobře, dýchali čerstvý vzduch a pokud možno nebyli rušeni hlukem, případně ostatními členy rodiny. Já jsem od přírody pohodlný tvor, a proto medituju hned ráno po probuzení v posteli, během dne mám plno jiných aktivit a večer při meditacích usínám.

 

Meditace radosti

  1. Vleže na zádech s rovnou páteří uvolníme celé tělo. Soustředíme se na svůj dech.
  2. Levou dlaň přiložíme na střed hrudníku (oblast 4. čakry) a pravou dlaň na oblast podbřišku (oblast 2. čakry). Kvůli toku energie je ideální spojení kůže na kůži. Nadechujeme pomyslně skrz levou ruku do oblasti hrudníku a dovnitř, vydechujeme z podbřišku skrz pravou ruku ven. Prohlubujeme dech, necháváme ho volně plynout, jakékoliv úsilí je kontraproduktivní.
  3. Po pár minutách začneme cítit jemné brnění v rukou, v obou aktivovaných oblastech i v celém těle. To je známka hlubokého uvolnění a rozproudění energie. Stále zhluboka dýcháme.
  4. S nádechem v oblasti hrudníku vlastní představivostí necháme vykvést květ, vizualizujeme si ho, užíváme jeho krásy. Není potřeba si tuto fázi vynucovat, až bude ten správný čas, květ se nám ukáže ve vší své kráse. Ať už formou obrazu, vůně, zvuku nebo pocitu. S výdechem v oblasti podbřišku opakujeme – necháme opět vykvést květ do své krásy.
  5. Pozorujeme, jak se cítíme, jak je nám krásně, bezstarostně, radostně.

 

Opakujeme dle potřeby, ideálně 21 po sobě jdoucích dní, ale záleží jen na nás.

 

A jaké jsou účinky?

Budu ráda za vaše postřehy, pocity a nápady! Cvičení působí blahodárně na emoce, které zklidňuje a harmonizuje. Spojuje nás s vlastním středem, otevírá schopnost sdílet lásku a sebe, prožívat každý den v radosti a hravosti.

 

Přeji vám dostatek odhodlání, trpělivosti, vytrvalosti a hlavně bezstarostnosti na cestě k sobě!


Související články:
Meditace klidu
Naučte se meditovat. Díl první – Jak vám meditace může změnit život
Rady jak lépe meditovat


27.08.2015
autor: Michaela Nováková
zdroj: www.simbis.cz
další články v rubrice: Filosofie zdraví


 
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Jak zajistit adekvátní příjem zinku
Zdravé vánoční cukroví
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Proč je ve většině případů dobré nedělat kompromis (psychologie vyjednávání podle FBI)
Priessnitzův obklad
Umění emocí: rady a tipy na závěr
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou

409,- Kč
(c) 2004-2016 www.celostnimedicina.cz
O násRSS