prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Joalis


Málo vitamínu A

09.01.2007

Poslední vědecká zkoumání prokázala, že z potravin, které užívají vegetariáni jako zdroj vitamínu A (mrkev, brokolice či sladké brambory), se ve skutečnosti uvolňuje pouhá polovina dosud předpokládaného množství karotenoidů, metabolických prekurzorů vitamínu A.

Na druhou stranu, se snížila doporučená denní dávka vitamínu A, a to u mužů na 0,9 g/den a u žen 0,7 g/den. Dr.Russel profesor Taftovy (USA) university, upozorňuje všechny vegetariány, že zanedbání doporučení může mít vliv na stav zraku a u žen na riziko výskytu vrozených vad plodu. Důležité je rovněž, aby byla zvýšená potřeba karotenoidů kryta zvýšením příjmu zeleniny, protože účinnost syntetických suplementů je totiž dosud velmi sporná.

Co se týče železa, zvýšil se doporučený denní příjem, a to na 8 mg/den u mužů a postmenopauzálních žen a na 18 mg u žen před menopauzou. Dostatečnému příjmu železa by měly věnovat pozornost zvláště těhotné ženy (doporučená dávka během těhotenství je 287 mg/den), které dostatečný příjem železa často podceňují a riskují tak vznik anemie. V případě potřeby je možno využít i suplementů železa, jejichž účinek je prokázán. Vegetariáni mohou čerpat železo z obilovin a zeleniny, jeho příjem je však většinou mnohem nižší než z masa.


Související články:
Test na B12


09.01.2007
autor: MUDr. Pavel ŠÁCHA
zdroj: www.reutershealth.com
další články v rubrice: Výživa


 
Bioženy ohrožují zemi
Vyvážená strava - pomoc při překyselení
Vitamín B3 – Niacin
Dýně Hokaido
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
Mládež, alkohol a oparový virus
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Priessnitzův obklad
(c) 2004-2016 www.celostnimedicina.cz
O násRSS