Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví
Zdravá výživa


Ryze ženská přitažlivost

Luštěniny ve velkém trendu

01.04.2013
Luštěniny mají pověst pokrmu pro chudé. Dnes je tomu jinak. Luštěniny jsou v současné době velikým trendem. Určitě ne bez důvodu! Kromě toho se výborně skladují a v suchém stavu se nekazí.

6 důvodů proč luštěniny jíst:

  1. Pro kvalitní zažívání: luštěniny obsahují velké množství rozpustné vlákniny, což je potrava pro střevní mikroflóru (probiotika).
  2. Pro kvalitní činnost mozku: vitaminy skupiny B jsou důležité pro zdravé nervy a myšlení. Dokonce velmi účinně pomáhají proti stresu a depresím.
  3. Stavební jednotky pro kostru a klouby: luštěniny jsou dobrým zdrojem vápníku a hořčíku.
  4. Pro krásu: zinek, který je v luštěninách bohatě zastoupen, je základem pro pevné nehty, krásné vlasy a zdravou pleť.
  5. Proti vlčímu hladu: luštěniny díky chromu přispívají k dobře stabilizované hladině krevního cukru.
  6. Rostlinná bílkovina: luštěniny jsou bohatým zdrojem rostlinných bílkovin, tedy tvoří důležitou stavební jednotku svalů. Obzvláště když k luštěninám konzumujeme obilniny, zvyšujeme využitelnou hodnotu bílkovin z obou zdrojů, protože tato kombinace má vhodnější zastoupení důležitých aminokyselin.



Jedna anglická studie s 4 680 účastníky ukazuje, že rostlinná bílkovina také výrazně přispívá ke snížení krevního tlaku. Z čehož vyplývá, že bychom měli luštěniny velmi často zařazovat do našeho jídelníčku.



Podle Tradiční čínské medicíny luštěniny posilují ledviny a jsou zdrojem tzv. postnatální získané energie. Jednoduše řečeno, luštěniny nabíjí životní energií.



TIP pro střední generaci trpící permanentní únavou, vyčerpáním popř. depresemi: konzumujte alespoň 3x týdně luštěniny (cizrna, červená a hnědá čočka, fazole adzuki, bílé a červené) v podobě zeleninových polévek, do kterých vedle jakékoliv zeleniny přidávejte luštěniny a popř. obilniny (ječné kroupy, jáhly, quinoa, rýže), dochucujte bylinkami (i sušenými).



Vedle polévek jsou vhodná obilná rizota z rýže, jáhel, quinoi, kuskusu a bulguru v kombinaci např. s cizrnou a teplou restovanou zeleninou, opět stačí dochutit bylinkami a máté výborný rychlý pokrm plný energie. Luštěniny připravujte také jako pomazánky - fazolové, čočkové nebo cizrnové (hummus).



Recept na humus (tradiční izraelská pomazánka z cizrny):

 

Do mixeru dáte všechny uvedené ingredience a rozmixujete na hladkou hmotu. Místo pečiva můžete pomazánku nabírat zeleninovými tyčinkami.


Související články:
Makrobiotika
Sójové výrobky
Sója a sójové produkty jako mimořádně vhodné potraviny pro lidskou výživu
Hubnutí nejen po svátcích
Fazol obecný (Phaseolus vulgaris)
Rostlinnou výživou s trochou sluníčka zatočíme s osteoporózou…!
Cizrna
Červená čočka a vitamín B6
Zdravé sacharidové přílohy II.
Aby nás luštěniny nenadýmaly


01.04.2013
autor: Mgr. Ivana Stenzlová
další články v rubrice: Výživa


 
Priessnitzův obklad
Hemofilové nákazy
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Proč je dobré vystavovat se nepohodlí a diskomfortu
Přetrhejte mentální vazby s nemocí. A uzdravte se…
Nejčastější příčiny bolestí na hrudníku
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Zdravé vánoční cukroví
Zdravé nepečené vánoční cukroví
Není losos jako losos
Červený čaj neboli Pu-Erh
Význam železa ve stravě
Klinický obraz nemoci dnešní doby
Jak vyčistit ucpané cévy?
Laktóza - skrytý problém
(c) 2004-2018 www.celostnimedicina.cz
O násRSS