Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví
Zdravá výživa


Ryze ženská přitažlivost

Kdo jí jogurty, přibírá méně

20.04.2006
Chcete hubnout? Jezte hodně mléčných výrobků, zejména jogurtů a kysaného mléka. Nové výzkumy ukázaly, že strava s vysokým obsahem vápníku neboli kalcia brání zvětšování tukových buněk, a tím i nabírání na váze. Zjištění publikovaná v zahraničí potvrzují i čeští odborníci. Lékařka Radka Braunerová z 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze vysvětluje, jak vápník působí - jde o pozůstatek mechanismu, který umožňoval lidem v prehistorických časech přežít.

Tehdy byla jejich strava mnohem bohatší na vápník. Lidské geny si to stále pamatují. "Jsou zvyklé na jídelníček, který obsahoval téměř dvakrát tolik kalcia než ten náš a také více bílkovin, vlákniny a méně tuku," vysvětluje lékařka.

 

Nedostatkem vápníku trpěli lidé pouze tehdy, když neměli dost jídla, tělo pak automaticky snížilo spotřebu energie. Podobně reaguje i dnes. "Původně výhodný ochranný mechanismus může přispívat ke zvýšení váhy," potvrzuje Braunerová.

 

Člověku, který se nepřejídá a přitom jeho strava obsahuje hodně vápníku, se naopak zpomaluje metabolismus. Organismus si méně energie ukládá do tukových zásob a více energie vydává ve formě tepla, protože takový stav vnímá jako dostatek jídla.

 

Jedna studie například podle Braunerové ukázala, že při zvýšení denního příjmu vápníku ze 400 na 1000 miligramů lidé zhubli během jednoho roku v průměru o pět kilo. "Sama pod vlivem těchto studií jím s radostí více mléčných produktů," přiznává psycholožka Iva Málková ze sdružení Stop obezitě.

 

Nejvíce vápníku je v mléku a mléčných výrobcích, dále v olejnatých semenech a v zelené listové zelenině. Jíst vápník v tabletách k úspěchu nestačí.


Přípravky s obsahem vápníku naleznete v naší nabídce.


Související články:
Ananas a hubnutí
Bylinky a hubnutí
Vitamíny řady B a hubnutí
Živé jogurtové kultury


20.04.2006
další články v rubrice: Výživa


 
Priessnitzův obklad
Správně dávkovaný chlad může snížit nemocnost o více jak 90 % (rozhovor s Liborem Mattušem)
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Nejčastější příčiny bolestí na hrudníku
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Jak vyčistit ucpané cévy?
Zdravé nepečené vánoční cukroví
Hemofilové nákazy
Proč je dobré vystavovat se nepohodlí a diskomfortu
Zdravé vánoční cukroví
Warfarin - co vám u lékaře neřeknou
Štítná žláza – jak se přestat „léčit“ a raději se svépomocně uzdravovat - 1. část
Červený čaj neboli Pu-Erh
Serotonin - osm přirozených způsobů, jak posílit jeho produkci a tím i dobrou náladu
Přetrhejte mentální vazby s nemocí. A uzdravte se…

348,- Kč
(c) 2004-2019 www.celostnimedicina.cz
O násRSS