Kardiolog doporučuje plavání

cm plavci

Popisovaná zdravotní témata nemohou být náhradou za odborné zdravotní vyšetření. Pro stanovení zdravotních závěrů je vždy třeba obrátit se na lékaře.

Plavání je ideální pohybovou aktivitou, při které je pohybové ústrojí v optimální souhře. Pravidelným plaváním se zvyšuje kondice srdečně-cévního, dýchacího a pohybového systému, odbourávají se tuky a spalují se kalorie, celkově se zlepšuje metabolismus. Proto jej doporučuji lidem prakticky všech věkových kategorií, zdravým, ale i trpícím různými nemocemi či tělesným postižením.

Zdravotní účinek

Rekreační plavání je ideálním kardiovaskulárním tréninkem, pokud jej jako pohybovou aktivitu vykonáváme pravidelně, tj. aspoň 3x týdně, nebo když je zkombinujeme s jinou vhodnou pravidelnou pohybovou aktivitou. Tou je například běh, turistika, cyklistika či aspoň rychlá chůze nebo chůze po schodech. Pravidelným pohybem se zvyšuje výkonnost srdečně-cévního systému a jeho rezervní kapacita – a to i v těch případech, kdy už je přítomné nějaké srdečně-cévní onemocnění: například ischemická choroba srdce, vysoký krevní tlak, skleróza tepen dolních končetin, cukrovka a podobně. Lehčeji se potom dají zvládnout i jiné fyzické výkony potřebné v každodenním životě.

Početné vědecké studie ve světě dokázaly, že pravidelný pohyb – plavání, cvičení, běh, chůze – pomáhají upravit vysoký krevní tlak, zvýšenou hladinu cholesterolu, tuků a cukru v krvi, redukovat obezitu, osteoporózu (řídnutí kostí) a podobně.


Estetický bonus

Pravidelné plavání pomáhá lidem trpícím nadváhou či obezitou zbavit se přebytečných kilogramů. Nejen že si zkrášlí postavu, ale zejména zlepší svůj zdravotní stav a tělesnou kondici. Samotné plavání výborně pomůže i lidem trpícím na pohybové obtíže, především bolesti kříže a zad; zlepší se jejich funkční stav a kondice svalstva.

Pravidelné plavání proto doporučuji téměř všem jako ideální pohybovou aktivitu, a to jak při prevenci, tak i při léčbě četných civilizačních onemocnění. Využijme období léta k plavání venku na koupališti nebo na dovolené v moři. Pokračovat v této blahodárné pohybové aktivitě potom můžeme po celý rok v krytých bazénech plováren.

Pomocníci z Energy

V souvislosti se zvýšenou zátěží pohybového systému bychom neměli zapomenout na bylinný krém Artrin, který se aplikuje na oblast bolestivých kloubů, šlachových úponů, svalů a na oblast zad, obzvlášť pokud to s pláváním na začátku sezony přeženeme a objeví se tzv. svalová horečka. Pomůže také předejít svalové únavě, bolestem kloubů a svalů.

Proti únavě, pro lepší regeneraci svalů, kloubů i celého organismu je vhodná koupel s přísadou Balneolu s obsahem blahodárně působících přírodních humátů a též Biotermal – sůl do koupele z léčivého zdroje v Podhájské.

 

Zpět nahoru

NOVÉ ČLÁNKY KAŽDÝ TÝDEN ZDARMA NA VÁŠ E-MAIL?

Přihlaste se zdarma k odběru novinek z webu Celostnimedicina.cz a už Vám neunikne ani jedna zajímavost ze světa celostní a alternativní medicíny.