Kardiolog doporučuje plavání

Plavání je ideální pohybovou aktivitou, při které je pohybové ústrojí v optimální souhře. Pravidelným plaváním se zvyšuje kondice srdečně-cévního, dýchacího a pohybového systému, odbourávají se tuky a spalují se kalorie, celkově se zlepšuje metabolismus. Proto jej doporučuji lidem prakticky všech věkových kategorií, zdravým, ale i trpícím různými nemocemi či tělesným postižením.

Zdravotní účinek

Rekreační plavání je ideálním kardiovaskulárním tréninkem, pokud jej jako pohybovou aktivitu vykonáváme pravidelně, tj. aspoň 3x týdně, nebo když je zkombinujeme s jinou vhodnou pravidelnou pohybovou aktivitou. Tou je například běh, turistika, cyklistika či aspoň rychlá chůze nebo chůze po schodech. Pravidelným pohybem se zvyšuje výkonnost srdečně-cévního systému a jeho rezervní kapacita – a to i v těch případech, kdy už je přítomné nějaké srdečně-cévní onemocnění: například ischemická choroba srdce, vysoký krevní tlak, skleróza tepen dolních končetin, cukrovka a podobně. Lehčeji se potom dají zvládnout i jiné fyzické výkony potřebné v každodenním životě.

Početné vědecké studie ve světě dokázaly, že pravidelný pohyb – plavání, cvičení, běh, chůze – pomáhají upravit vysoký krevní tlak, zvýšenou hladinu cholesterolu, tuků a cukru v krvi, redukovat obezitu, osteoporózu (řídnutí kostí) a podobně.


Estetický bonus

Pravidelné plavání pomáhá lidem trpícím nadváhou či obezitou zbavit se přebytečných kilogramů. Nejen že si zkrášlí postavu, ale zejména zlepší svůj zdravotní stav a tělesnou kondici. Samotné plavání výborně pomůže i lidem trpícím na pohybové obtíže, především bolesti kříže a zad; zlepší se jejich funkční stav a kondice svalstva.

Pravidelné plavání proto doporučuji téměř všem jako ideální pohybovou aktivitu, a to jak při prevenci, tak i při léčbě četných civilizačních onemocnění. Využijme období léta k plavání venku na koupališti nebo na dovolené v moři. Pokračovat v této blahodárné pohybové aktivitě potom můžeme po celý rok v krytých bazénech plováren.

Pomocníci z Energy

V souvislosti se zvýšenou zátěží pohybového systému bychom neměli zapomenout na bylinný krém Artrin, který se aplikuje na oblast bolestivých kloubů, šlachových úponů, svalů a na oblast zad, obzvlášť pokud to s pláváním na začátku sezony přeženeme a objeví se tzv. svalová horečka. Pomůže také předejít svalové únavě, bolestem kloubů a svalů.

Proti únavě, pro lepší regeneraci svalů, kloubů i celého organismu je vhodná koupel s přísadou Balneolu s obsahem blahodárně působících přírodních humátů a též Biotermal – sůl do koupele z léčivého zdroje v Podhájské.

 

Zpět nahoru