Jóga ulehčuje od příznaků deprese

Když se mysl dostane do sevření depresí, bývá obtížné sebrat energii k provádění dokonce i jednoduchých úkolů. Nasazení běžných léků jen zřídka přinese trvalé uzdravení – v průběhu času se mohou dokonce některé příznaky ještě dál zhoršovat. Jóga naproti tomu nabízí jednoduché řešení pro obnovení vitality tím, že vám zpřístupňuje energii z vašeho nitra.

Moderní studie nám dnes potvrzují skutečnost, kterou věrní jogíni vědí odedávna: jóga zlepšuje stav mysli i těla. Jedna z takových studií, prováděná na univerzitě v Torontu, ukázala, že pacienti, ošetřovaní terapií na snížení stresu a prohlubování relaxace, jež jim byla k dispozici k běžné lékové terapii, podléhali méně často recidivám než ti, kteří dostávali pouze léky. Kromě toho existuje mnoho odborných studií, pocházejících z the National Institute of Mental Health and Neuroscience v Indii, v jejichž rámci bylo dosaženo skvělých výsledků u pacientů s depresí, kteří trvale prováděli hluboká dechová cvičení.

Dechové techniky patří k základním principům jógy. Tím, že se naučíte pomalému a hlubokému dýchání, zvyšujete množství kyslíku, který je pak dopravován k vašim svalům a orgánům. Hluboké výdechy jsou očistnou tělesnou praktikou, pomáhající zbavit se toxinů, akumulovaných v těle během záchvatů deprese. Koncentrace na správné dýchání rovněž napomáhá soustředit mysl, což se ukázalo být velmi prospěšné i při zdolávání deprese.

Vedle dechových technik jóga také využívá tělesných pozic, které stimulují cirkulaci ve všech částech těla. To pak má mnohostranné příznivé účinky pro zdraví a také pro lepší funkčnost imunitního a nervového systému. S pomocí jógových cvičení lze rovněž docílit lepšího trávení a kloubní pohyblivosti. Tyto přínosy jsou velmi důležité pro pacienty s chronickou depresí, neboť tato nedovoluje mnoha tělesným systémům správně fungovat. Jakmile oživíte své tělo s pomocí jógy, můžete začít napravovat některé škody, způsobované depresí. Když se tělo začne uzdravovat po tělesné stránce, i duševní potíže je pak snadnější překonávat.

Mezi jedním z největších přínosů jógy je to, jak snadno s ní lze dosáhnout příznivých výsledků. Deprese bývá pacienty často popisována jako překážka, bránící k provádění běžných aktivit. Pozitivní účinek se může projevit už po několika málo minutách každodenního cvičení jógy, navíc se často zvětšuje i motivace k tomu, aby toto cvičení zůstalo pravidelné a natrvalo. Jakmile se zdokonalují duševní čilost a fyzická energie, stává se snadnějším prodlužovat doby jógových cvičení.

Deprese vždy jen zhoršuje možnost vymanit se z klesající spirály, která se zdá být nepřemožitelnou. Jóga však poskytuje způsob, jak posílit tělo i mysl; vrhá světlo na konci tmavého tunelu.

 

Zpět nahoru

NOVÉ ČLÁNKY KAŽDÝ TÝDEN ZDARMA NA VÁŠ E-MAIL?

Přihlaste se zdarma k odběru novinek z webu Celostnimedicina.cz a už Vám neunikne ani jedna zajímavost ze světa celostní a alternativní medicíny.