Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví


Jíst či nejíst? Pár slov o hladovce

07.09.2005
Jíst či nejíst? Článek upozorňuje na kladné a záporné aspekty hladovky a hubnutí. Co si představit pod občasným hladověním? Nepravidelnou stravu, kdy člověk přes den nejí a večer to dožene- ne. To nijak výhodné pro člověka není. Střevo je jako jitrnice, kterou je potřeba stále doplňovat přísunem potravy. Ale občas snížit na den až dva přísun k nule, pít vodu event. s pár kapkami citrónové šťávy kvůli zásadotvornosti – to ano.

Tělo tak dostane šanci provést podstatnější regeneraci buněk, kdy by se zabývalo např. příjmem či zpracováním potravy. Výhodné bývá držet hladovku od večeře do večeře tj. 24 hodin nebo od večeře do snídaně 3. dne (tj. 36 hodin).



Pokud cítíme potřebu po častější péči můžeme např. každý pátek vsouvat ovocný den či hladovku s pitím vody a 1-2 x za měsíc 24 nebo 36 hodin hladovky při úplňku a novu. Kromě toho lze využít třífázového rozdělení, kdy ráno (4-12 hod) se tělo čistí, odpol. do 19 hod. je stavěno na příjem podstatnější potravy a od 20 hod do 4 hod v nočním klidu probíhá největší chemická přeměna např. sójové bílkoviny v mou lidskou. Ranní čistění formou moči a stolice, potu, hlenu, kašle lze podpořit následovně. Po ranní nezbytné hygieně vypít dobrý bylinný čaj (vitalita z rostlin + voda do buněk organismu, který se probouzí), počkat cca 20 min až z žaludku postoupí dál, sníst kompot z čerstvě uvařených jablek, zase počkat asi půl hodiny a pokračovat např. čerstvým ovocem nebo zeleninou (i vařenou). Tak to střídat během dopoledne a prokládat čajem, event. skleničkou minerálky. Pro hubnutí je lépe zdvihnout si laťku na DOBRÉ ZDRAVÍ, nikoli jen na HUBNUTÍ a jíst věci výživné a kvalitní, nebýt o rohlících…



Když přidáme vytrvalost a tělesný pohyb, zformuje se během půl roku naše postava lépe a bez zdravotních komplikací. Opačně - proklamované rychlé kúry - způsobují vyplavení značného množství toxinů ukládaných do tukových podkožních vrstev + rychle do oběhu a zhoršení našeho celkového zdravotního stavu, jestliže jsou přetížena např. játra, která toxiny musí zpracovat.



Jinou formou čistění organismu je půst od masa. Masopust na jaře (od zakopání basy do Velikonoc) je velmi dobrá tradice v Čechách, která umožňuje zbavit se po zimě toxických látek z masa a regenerovat celé tělo.


Související videa:
VIDEO: Jak a proč jíst - Wlasta Hlinková (Evolution 2015)


07.09.2005
autor: PhDr. Pavla ŠÁCHOVÁ
další články v rubrice: Prevence


 
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Extrasystoly aneb bouchání či vynechávání srdce
Priessnitzův obklad
Nejčastější příčiny bolestí na hrudníku
Jak vyčistit ucpané cévy?
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Štítná žláza – jak se přestat „léčit“ a raději se svépomocně uzdravovat - 1. část
Serotonin - osm přirozených způsobů, jak posílit jeho produkci a tím i dobrou náladu
Nízký krevní tlak
Warfarin - co vám u lékaře neřeknou
Správně dávkovaný chlad může snížit nemocnost o více jak 90 % (rozhovor s Liborem Mattušem)
Hemofilové nákazy
Hemoroidy - příznaky a fotky
Zvětšené uzliny na krku
Dornova metoda
(c) 2004-2019 www.celostnimedicina.cz
O násRSS