prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Jak zdravě hubnout?

27.02.2008
Jak zdravě hubnout? Přestože se o hubnutí často mluví a obchody jsou plné odlehčených light potravin, zdá se, že český člověk se více a více zakulacuje a na pomyslném žebříčku obezity vystupuje na jedno z nejvyšších míst v Evropě. Čím je to způsobeno? Je jasné, že jsme generace nedostatečného pohybu, zavřená v betonových králikárnách a náš kontakt s přírodou je minimální. Raději trávíme čas u televize než na hřišti. Ale to by bylo příliš jednoduché vysvětlení. Vždyť v podobné situaci se nachází i zbytek Evropy. Kromě jednoznačného nedostatku pohybu je tu zřetelně na vině i naše nevhodná strava. Hodně se mluví o zdravém životním stylu a sním je spojená i zdravá výživa, proto bych se chtěla zmínit jen o několika chybách ve stravování, o kterých se, podle mého názoru, moc nemluví a snad ani neví.

Desatero zdravého hubnutí:

Zvyšte podíl zeleniny a ovoce ve stravě. Spousta lidí dělá chybu v tom, že se snaží něco omezovat. Zkuste nejdříve nahradit některé jídlo zeleninou nebo ovocem. Budete překvapeni, že Vás to i zasytí a osvěží.



Před  každým jídlem jezte vždy syrovou zeleninu nebo ovoce. V naší kuchyni je zažitý systém zeleninový salát či ovoce ano, ale s jídlem nebo po něm. A to je špatně. Pokud se konzumuje syrová zelenina nebo ovoce před jídlem, vytvoří se v žaludku trávicí enzymy na syrovou stravu a takto se stráví i strava vařená. Tělo tímto jaksi přelstíte a máte větší šanci na zhubnutí. Vědci dokonce zjistili, že denně 3-5 porcí zeleniny nebo ovoce denně je nejen skvělý pomocník při hubnutí, ale je vynikající jako prevence kardiovaskulárních a nádorových onemocnění.



Zvyšte příjem vody. Omezte i pití slazených či neslazených minerálek. Pamatujte si, že bublinky jsou Vaším nepřítelem. Denně vypít 2 litry vody denně je nutnost. Při hubnutí zvyšte příjem čisté vody na 3 litry. Jednak si tím zaplníte žaludek, takže nebudete mít pocit hladu a jednak tím výborně prospějete svému organismu.

 

Omezte smažené pokrmy na minimum. Kromě toho, že přepálené tuky mohou způsobovat rakovinu, jsou i nepřítelem hubnutí.



Začněte okamžitě používat pouze olivový olej. Vyřaďte všechny ostatní oleje i slunečnicové, jsou plné škodlivých volných radikálů a karcinogenů. Tuk je možné dodat tělu i ve formě různých ořechů a semínek.



Pozor na výrobky s 0 % tuku. Tuk byl totiž nahrazen nějakou chemickou sloučeninou, se kterou si Vaše tělo absolutně neví rady a tak je začne ukládat do tukových buněk, které jsou vždy dispozici. Raději jezte malé množství másla, než margaríny a ztužené tuky, které obsahují chemické náhražky tuků a jsou plné karcinogenů.



Zvyšte tělesnou aktivitu = cvičení. Neklaďte si vysoké cíle – jako např. od zítřka budu chodit do „fitka“ nebo se přihlásím do aerobiku, budu každý večer hodinu běhat. Většinou zjistíte, že na chození do fitnes centra nemáte čas ani peníze, do aerobiku zase nemáte vhodný oděv, no a běhání po večerech může být i nebezpečné. Raději začněte s malou aktivitou, je to lepší než nic a snadněji to splníte. Přestaňte např. používat výtah a i s nákupem schody vyběhněte, jednak budete méně nakupovat, čímž hubnutí půjde snadněji a jednak se tím procvičíte. Po pár týdnech zjistíte, že se tolik nezadýcháte a že když v té lednici nic není, tak se nedá ani nic sníst, což taky není špatné. O víkendu si místo sledování televize zajděte do přírody – 10 minut pohybu na čerstvém vzduchu nahradí hodinu dřiny v tělocvičně.



Přestaňte popojídat mezi jídly. Tu sušenka, tu bonbón či čokoládička a byli byste překvapeni, co za den nastřádáte do tukových buněk. Zkuste si celý jeden zapisovat všechno co sníte. Večer si to přečtěte místo novin nebo sledování televize. Uvidíte sami, že budete překvapení. Pokud za ten den nesníte 3-5 porcí zeleniny nebo ovovce, tak bylo všechno špatně.

 

Nedojídejte všechno, co máte na talíři. Psychologové přišli na to, že většina z nás má zafixovaný jakýsi blok z dětství. Rodiče nutící děti k dojídání všeho, co jim naložili na talíř, si ani neuvědomují, jaký to může mít později negativní vliv na jejich potomka. Zkuste tento podvědomý návyk z dětství překonat a naučte se něco nechávat na talíři, např. tu kousek brambory, trochu omáčky… Ve vašem vědomí pak spustíte další reakci a při nakládání na svůj talíř si mimoděk budete dávat menší porce.



Chcete-li zhubnout, musíte nejdřív sami uvěřit, že to dokážete. Toto za Vás nikdo neudělá. Pamatujte si, že všechno je v mozku. Pozitivní myšlení, povzbuzování sama sebe dělá divy. Vyslovím-li nahlas, že jsem šikovná a že když to opravdu chci, tak to taky dokáži, přesvědčím tím nejen ostatní, ale hlavně sebe sama. Ale funguje to i opačně, říkám-li nahlas i před ostatními, že jsem „kráva blbá“ apod., přesvědčím tím nejen ostatní, ale především sebe.



Z našeho desatera jste zajisté poznali, že hubnutí není o tom spolknout zázračnou pilulku, ale že se jedná o celý komplex malých či větších změn našeho životního stylu.

 


Celková nabídka přípravků na hubnutí.


Související články:
Desatero zdravého hubnutí
Tuky pryč - máme garcinii
Spalujeme kalorie
BMI (Index tělesné hmotnosti)
Hubnutí a cvičení
Přehled potravin a prostředků pro hlídání hmotnosti
Vitamíny řady B a hubnutí
Hubnutí a konzumace masa
Noste po dobu řízení hubnutí při sobě!
Chcete skutečně zhubnout?
Hubnutí je i práce s podvědomím


27.02.2008
další články v rubrice: Výživové doplňky


 
Bioženy ohrožují zemi
Vyvážená strava - pomoc při překyselení
Vitamín B3 – Niacin
Dýně Hokaido
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
Mládež, alkohol a oparový virus
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Priessnitzův obklad

379,- Kč
(c) 2004-2016 www.celostnimedicina.cz
O násRSS