prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Jak se sám vyléčit během 15 dní - 14. část (Těšte se z pohybu v přírodě)

07.06.2011
Jak se sám vyléčit během 15 dní V naší 15-dílné sérii jsme se dosud zabývali tématy počínaje výrobou šťáv a půstem a konče radami, jak si přestat vyrábět nemoci. Dosud jsme ale nezmínili jeden z prvků, který mívá nejčastěji spojitost se sebeléčením: jde o cvičení!

Avšak nereptejte: zde nepůjde o nějaké omílání stále stejných nudných věcí, které jste už mnohokrát slyšeli ve spojitosti se cvičením, jako např.: „potřebujete cvičit hodinu denně.“ Místo toho bych vás rád pozval, abyste přemýšleli o cvičení v úplně novém světle... jde tu o nalezení ZÁBAVY ve cvičení!



Z mého pohledu by cvičení nemělo být každodenní dřinou. Pokud z něj máte pocit, že je namáhavé, není s ním něco v pořádku. Mě zajímají způsoby cvičení, které dokonce nebudete ani pociťovat jako cvičení – jde o činnosti, které když po hodině ukončíte, tak si říkáte: „Tomu se také říká cvičení? Senzace!“



Já skutečně nemluvím o něčem, co by se podobalo dřině u šlapacího mlýnu. Samozřejmě, že šlapací mlýn dokáže spalovat kalorie a dělat zázraky s vaší životní energií a výkonností svalů, ale já to stále pociťuji jako námahu. To je důvodem, proč se pokouším najít alternativní zábavné věci. Pak je nelze ani nazývat tréninkem (WORKout) ale požitkem (FUNout)!



Co je to zábava?

Když o tom budete přemýšlet, pak nejzábavnější způsob, jak se zabývat cvičením, poskytují metody, které nabídnou vaší mysli něco, na co se může soustředit a co má jiný význam. Je skutečností, že faktor „zábavy“ versus „námahy“, který rozlišujeme u cvičení, má souvislost s vaším SOUSTŘEDĚNÍM. Pokud bude vaše mysl soustředěná na námahu, pak každý krůček cítíte jako stoupání do kopce. Avšak pokud vaše mysl prožívá něco jiného (jako je třeba scenérie kolem vás), pak náhle už vaše námaha nebude středem vaší pozornosti.



Proto je opravdové tajemství nenamáhavého, radostného cvičení až tak neuvěřitelně prosté, že je možná shledáte i zábavným. Jde o tři krátká slova, ve kterých je obsažena celá moudrost a zkušenost, jak učinit cvičení zábavným: cvičte v přírodě. Dokonce ani není důležité, jaký druh cvičení pak děláte, pokud je to venku – v přírodě. Tam můžete kráčet, jezdit, skákat, plavat, šourat se, tlačit, táhnout, valit se, zvedat, klouzat, plachtit nebo dělat cokoliv dalšího, co zahrnuje pohyb vašeho těla po dobu asi jedné hodiny.



Procházejte se po městském parku nebo pěšinou v přírodě. Házejte si s přítelem létající talíř. Pinkejte balónem přes síť nebo si zahrajte nějakou hru ve skupině na kusu trávníku. Přeskakujte přes švihadlo na chodníku nebo se houpejte na větvi stromu.



Nezapomínejte, jak si hrát

Opravdu vám takové věci zní bláznivě? Jednou z věcí, kterých jsem si u dospělých všiml, je to, že příliš mnoho dospělých už zapomnělo, jak si hrát jako děti. Všichni jsme si uměli hrát jako děti, když jsme byli ještě malí, že ano? Ale když jsme vyrostli, už si nemyslíme, že je „dospělácké“ se zapojovat do her na chodníku nebo v parku. Ale podle mého názoru se potřebujeme znovu naučit, jak si hrát jako děti, protože „hraní“ je tím nejlepším způsobem, jak se věnovat cvičení a nepociťovat je jako námahu.



To je způsob, jak jsem našel hodně zábavy v hraní, které slouží jako cvičení. Rád jezdím na akrobatickém kole po chodníku nebo pěstuji hry na trávě. Hřiště v mém okolí bývají opatřena všemožným užitečným vybavením, které mohou často používat i dospělí: od šplhání po laně až po houpání se na „opičí tyči“, jak jsme si zvykli to nazývat.



Součástí úspěšného návyku hraní je pochopitelně oddělení se od širokého zástupu lidí. Je potřeba si oblíbit činnosti, které přináší zdraví a radost – bez ohledu na to,  co si ostatní lidé se svým omezeným myšlením o tom asi říkají. Jen proto, že oni zapomněli jak si hrát, přece vy nemusíte omezovat svou radost kvůli jejich nedostatku představivosti. „Oddělení se od davu“ je samostatným bodem 7. dílu této série. Připomenout si jej můžete v článku Jak se sám vyléčit během 15 dní – 7. část (Oddělte se od davu)



Pokud se otevřete svým možnostem, zdroje radosti lze nalézat kdekoliv kolem vás v přírodě. Můžete se také učit různé cirkusové kejkle, procházet se po trávě s vaším psem nebo vyrážet do exotických přírodních míst.



Já sám provádím mnoho takových věcí pravidelně. Moje cvičení mi vždy přináší radost... a nikdy mi nepřipadá jako námaha. I když tělocvičny mohou být skvělým místem, kam zajít (hlavně v zimě), nebývají mou první volbou při hledání zábavy.

 

Proto také doporučuji každému, aby se řídil následujícími třemi prostými kroky při vyhledávání radosti pro své cvičení:

  1. Vycházejte ven. Vašim hřištěm ať je příroda.
  2. Naučte se hrám a bavte se!Hrajte si pravidelně a využívejte množství variant.



Samozřejmě také neposlouchejte lidi, kteří se neumí bavit, kteří vás odsuzují. Nebuďte tak snobští, těžkopádní, povznesení jako lidé, kteří zapomněli na prosté radosti ze hry venku.



Lidičky, do života patří i přestávky! A vy si můžete dopřát takovou přestávku každý den, Vyjděte prostě ven, radujte se, znovu se naučte hraní a vyměňte trénink za požitek!


Související články:
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 1. část (Přehodnoťte si své chápání slova "zdraví")
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 2. část (Tělo je ohromující sebeléčivý organismus)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 3. část (Jste tím, co do sebe absorbujete)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 4. část (Proměna vaší krve)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 5. část (S pomocí receptu na živý džus)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 6. část (24-hodinový půst)
Jak se sám vyléčit během 15 dní – 7. část (Oddělte se od davu)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 8. část (Přestaňte si vyrábět nemoc a raději přijměte recept na zdraví)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 9. část (Napravte svůj „přírodní deficit“)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 10. část (Očistěte svou kůži od nánosů)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 11. část (Jezte VÍCE, nikoliv méně)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 12. část (Buďte vděční)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 13. část (Obklopujte se lidmi, kteří vás podpoří)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 15. část (Naslouchejte informativním příznakům vašeho těla)


07.06.2011
autor: Mike Adams
další články v rubrice: Prevence


 
Bioženy ohrožují zemi
Vyvážená strava - pomoc při překyselení
Vitamín B3 – Niacin
Dýně Hokaido
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
Mládež, alkohol a oparový virus
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Priessnitzův obklad
(c) 2004-2016 www.celostnimedicina.cz
O násRSS