prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Jak se sám vyléčit během 15 dní - 11. část (Jezte VÍCE, nikoliv méně)

01.04.2011
Jak se sám vyléčit během 15 dní Můžete skutečně léčit sami sebe tím, že budete jíst více potravin? Asi se to zdá být podivné, ale v tomto článku, který je 11. dílem naší 15-denní série sebe-léčení, se s vámi hodlám podělit o poznatky o tom, jak může být konzumace více jídla účinným nástrojem pro urychlení přirozeného léčivého potenciálu vašeho těla.

Je tu však samozřejmě jeden háček: nevztahuje se to na konzumování zvýšeného množství nezdravé stravy, zpracovaných nebo v továrně vyráběných potravin. Zvýšený příjem takovéto stravy by samozřejmě pouze podpořil nemoc. Zde bude řeč o zvýšení konzumace některých specifických potravin a superpotravin (superfoods), se kterými vás zde chci podrobněji seznámit.



Hlavním principem tohoto přístupu „vylečte se tím, že budete jíst více“ je zklidnit se a odložit past nazývanou „vyhýbej se všemu“, která se stává psychickou zábranou pro mnoho lidí, kteří se pokoušejí zlepšit své zdraví. Požadavky na všeobecnou opatrnost se mohou jevit odstrašující a stále se opakují: vyhýbejte se alkoholu, cukru, dietním limonádám, zpracovanému masu, glutamátu sodnému atd. Pro mnohé lidi se tento seznam věcí, kterým se mají vyhýbat, stane tak rozsáhlým, že prostě vzdají jakékoliv snažení po tom, aby byli zdravější.



Proto jsem začal obhajovat naprosto odlišný přístup, který je zaměřen na konzumování zvýšeného množství správných potravin a méně už se starat o všechno ostatní. Mohlo by se to označovat jako vyváženější, uvolněnější přístup ke zdravějšímu životu pro všeobecné publikum.



Jak to ale funguje? Jak může konzumace zvýšeného množství stravy skutečně pomoci léčit vaše tělo?



Jak zvýšená konzumace jídel podporuje skutečné léčení

Jaký je princip: existuje fyzický limit množství stravy, kterou dokážete sníst za jeden den. Pokud tedy přidáte určité zdravé potraviny a zaměříte se na dosažení cíle, že budete jíst VÍCE těchto potravin, pak automaticky budete muset něco jiného z vaší stravy omezit, aniž byste se o to museli příliš snažit!



Takže jedním z takových strategických kroků může být úmysl sníst tři kusy ovoce za den; jeden před každým hlavním jídlem. Takže po vás chci, abyste každý den konzumovali tři kusy ovoce, jako jsou jablka, hrušky, broskve, manga, blumy apod. Klíčem ke všemu je však toto: musíte jíst každý kus ovoce PŘED jídlem.



Pokud budete dodržovat tuto strategii, nechci po vás, abyste se starali o to, čemu se máte vyhýbat. Jezte cokoliv, co běžně jíte, avšak přidejte si k tomu každý den tři celé kusy ovoce. (Nikoliv ale sušené ovoce. Musí to být čerstvé a celé ovoce běžné velikosti.)



Důvod, proč tato strategie účinkuje tak dobře na zlepšení vašeho zdraví, je ten, že díky tomu budete mít snahu vytlačit automaticky ze svého jídelníčku méně zdravá jídla, a to bez jakéhokoliv úsilí a bez toho, abyste si dělali starosti, čemu se vyhýbat.



Řekněme například, že máte ve zvyku si dávat každý den jídlo u McDonalda. A že to bývá nejčastěji Big Mac, hranolky a kola jako váš oběd. Pokud při aplikaci principu „jíst více“ budete jíst před takovými jídly u McDonalda jeden kus nějakého čerstvého ovoce, přihodí se dvě důležité věci:

  1. V ovoci jsou nutrienty, které vám pomohou ochránit se před nezdravými ingrediencemi hotových jídel, polotovarů nebo chemických přísad. (Protože ovoce obsahuje přírodní medicínu.)
  2. Celý kus čerstvého ovoce zabere určité místo ve vašem žaludku, což urychlí váš pocit zasycení a způsobí, že jinou potravu přestanete jíst o něco dřív. Možná nejednou zjistíte, že už nejste schopni dojíst svůj Big Mac s hranolky. Možná si hned neuvědomíte, proč to tak je, ale pak vám to dojde: „Vždyť já jsem před tímto jídlem snědl čerstvé ovoce!“

 

Přirozeně doufám, že si pro tento účel opatříte organicky pěstované ovoce, ale i když se vám to nepodaří, i konvenčně pěstované ovoce je lepší než žádné!

Jezte více potravinových doplňků

A zde je další prvek této nové strategie: měli byste sníst hrst potravinových doplňků – každý den a nejlépe v průběhu dopoledne.



Těmito doplňky míním mikroskopické řasy jako je chlorela, spirulina nebo vitamíny získávané z přírodních surovin. V průběhu dopoledne byste tedy měli spolykat hrst těchto tablet nebo kapslí a zapít je vodou. Zpočátku je můžete užívat současně s jídlem, abyste své tělo navykli na jejich příjem.



Něco takového vyvolá překvapivou odezvu ve vašem těle: nezdravé chutě začnou slábnout. Už v průběhu prvních 30 dní možná začnete cítit, že vaše chutě na nezdravé zákusky se vytrácí. Možná už nebudete cítit potřebu si dát sušenky, koblihy, zmrzlinu nebo smažená jídla, která vás kdysi tolik přitahovala.



Proč to tak funguje?

Protože mnoho vašich chutí bývá prostě jen biochemickou podobou pláče, kterým volá vaše tělo po výživě - po něčem konkrétním, co mu v ní chybí. A potravinové doplňky dodají vašemu tělu bohatství doplňků, které vám možná chyběly. A jak vaše tělo zjistí, že už mu nechybí důležité minerály a další nutrienty, vaše chutě mohou být automaticky o dost slabší a vy nabudete zpět svou schopnost řídit svá rozhodování o tom, co budete jíst.



A dalším přínosem přitom ještě bude to, že užíváním doplňků se nahradí něco jiného z vaší stravy (protože v průběhu jednoho dne může vaše tělo přijmout jen omezené množství nutrientů).  Takže návyk užívat doplňky už po ránu vyústí ve vytlačování něčeho jiného z vaší stravy, aniž byste o to museli usilovat.



Jezte více SKUTEČNÉ soli

Tato rada bude šokovat mnoho lidí. Někteří lékaři se budou zlobit, že to je špatná rada, ale to jen proto, že neuznávají rozdíly mezi skutečnou solí a zpracovanou „čištěnou“ solí. Ta druhá je pro vás nevhodná, zatímco celospektrální sůl vám prospěje!



Průmyslově zpracovaná  sůl (zbavená původních přírodních příměsí) způsobuje vysoký krevní tlak a vyvolává nemoci. Na druhé straně původní přírodní celospektrální sůl mívá právě opačný účinek. Jednou z věcí, které jsem zaznamenal v průběhu let, je to, že chutě na slané dobroty bývají často převlečené chutě na celospektrální sůl.



Když se mi sbíhají sliny na něco dobrého, zjistil jsem, že tyto chutě bývají ve 100% na slané pochutiny, jako jsou oříšky obalované v přírodní soli. Čím více provádíte tělesná cvičení, tím více soli ztrácíte pocením, takže ji potřebujete více nahrazovat. Jako člověk, který pravidelně cvičí a pije hodně čerstvých zeleninových šťáv, připravovaných z plodů vlastní zahrady, jsem přišel na to, že mívám pravidelně solný deficit. Ke své stravě tedy potřebuji přidávat ještě kvalitní přírodní sůl.



Pokud se u vás už projevují příznaky zvýšeného krevního tlaku, nepřidávejte přírodní sůl do vaší stravy, aniž byste se napřed nepostarali, aby v ní nebyla rafinovaná sůl. Proberte si tuto problematiku s vaším naturopatickým lékařem. Pokud je ovšem váš krevní tlak v normálu, pak přidávání přírodní soli do vaší stravy může být všeobecně považováno za naprosto bezpečné.



Každý den pijte míchané nápoje z čerstvých surovin

A zde je poslední položka, kterou byste měli přidat ke své stravě, abyste zlepšili své zdraví: každodenně pijte míchaný nápoj z čerstvých surovin.



A skutečně nezáleží na tom, v kterou dobu jej budete pít. Najděte si prostě nějaký způsob, jak přidat 2,5 dcl sklenici čerstvé šťávy z ovoce a zeleniny k vašemu každodennímu příjmu jídla a tekutin. Já mám v oblibě to udělat dopoledne, ale vy si můžete třeba zvolit odpoledne nebo také večer. Někteří lidé tyto šťávy pijí ke snídani.



Všechny ingredience by měly být pouze čerstvé. Mezi nimi by mohly být: celer, okurky, jablka, hrušky, meloun, řepa, kapusta, brokolice, bobuloviny apod. Také můžete do nápoje přidávat přírodní sladidlo, jako je stévie.



Bude však potřeba, abyste si připravili tento nápoj sami. Tím že to provedete, dodáte k vaší stravě velké množství živých nutrientů. Už jen takové obyčejné doplnění každodenního nápoje ze živých surovin vytlačí jiné věci z vašeho jídelníčku, které jsou nezdravé. A stane se tak úplně automaticky, bez jakékoliv skutečné námahy z vaší strany.



Nedělejte však tu chybu, že budete pokládat lahvované pasterizované produkty koupené v obchodě za rovnocennou náhradu skutečných živých produktů. Kvůli pasterizaci tyto nemohou splňovat požadavky na nápoje ze živých ingrediencí. Jsou sice lepší než různé Coca-coly a Pepsi-coly, ale zdaleka ne tak dobré, jako doma připravená šťáva.



Jíst více skutečně zabírá!



Dosud jsme tedy mluvili o potřebě konzumovat více jídla pro zlepšení vašeho zdraví:

  • Jezte tři kusy čerstvého ovoce každý den (vždy před každým hlavním jídlem).
  • Užívejte denně hrst potravinových doplňků.
  • Konzumujte více celospektrální soli (v ideálním případě jako náhradu za rafinovanou sůl).
  • Pijte denně šťávu z čerstvého ovoce a zeleniny.

 

A mějte na paměti, že během toho všeho není potřeba myslet na to, čemu se vyhýbat. Místo toho se budete zaměřovat na to, co PŘIDAT k vaší stravě! Jezte všechno, nač jste normálně zvyklí; a prostě jen přidejte výše vyjmenované kroky do vašeho každodenního stravování.



Poté, co to uděláte, zaznamenáte významné změny ve svém zdraví – i kdyby zbytek vaší stravy nebyl zrovna nejlepší na světě.



Víte, ono totiž není potřeba se zaměřit na věci, které byste neměli konzumovat. Místo toho můžete významně snížit svou stresovou zátěž a prožívat větší radost ze života – jen prostým přidáním dalších věcí k vaší běžné stravě a nechat na vaší tělesné biologii, aby je dobře zužitkovala. Zaměřte se hlavně na to, co přidáváte!



Tento přístup ke zdraví je diametrálně odlišný od toho, co by od vás běžně vyžadoval přísnější dietní režim, který ale účinkuje jen na některé lidi – nikoliv na většinu z nás. Většina lidí bude stále setrvávat u stravování v restauracích nebo se občas zastavovat u rychlého občerstvení nebo v průběhu dne do sebe hodí nějaké průmyslově zpracované jídlo. Přístup, který jsem tu načrtl, dává všem takovým lidem účinný a výhodný způsob výživy, který nahrazuje mnoho nevhodných jídel něčím mnohem lepším.



Sám jsem zjistil, že tento přístup účinkuje dokonce i u velmi zaneprázdněných lidí, kteří bývají pod velkým stresem a nemívají čas myslet na všechny detaily, kterým jídlům a ingrediencím se vyhýbat. Všechno, co je třeba si pamatovat, jsou čtyři věci pro každý den:

  • Tři kusy čerstvého ovoce
  • Hrst potravinových doplňků
  • Přírodní sůl se stopovými prvky
  • Čerstvá šťáva z ovoce a zeleniny

Související články:
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 1. část (Přehodnoťte si své chápání slova "zdraví")
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 2. část (Tělo je ohromující sebeléčivý organismus)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 3. část (Jste tím, co do sebe absorbujete)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 4. část (Proměna vaší krve)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 5. část (S pomocí receptu na živý džus)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 6. část (24-hodinový půst)
Jak se sám vyléčit během 15 dní – 7. část (Oddělte se od davu)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 8. část (Přestaňte si vyrábět nemoc a raději přijměte recept na zdraví)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 9. část (Napravte svůj „přírodní deficit“)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 10. část (Očistěte svou kůži od nánosů)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 12. část (Buďte vděční)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 13. část (Obklopujte se lidmi, kteří vás podpoří)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 14. část (Těšte se z pohybu v přírodě)
Jak se sám vyléčit během 15 dní - 15. část (Naslouchejte informativním příznakům vašeho těla)


01.04.2011
autor: Mike Adams
zdroj: Volně přeloženo z www.naturalnews.com.
další články v rubrice: Prevence


 
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Zdravé vánoční cukroví
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Jak zajistit adekvátní příjem zinku
Priessnitzův obklad
Proč je ve většině případů dobré nedělat kompromis (psychologie vyjednávání podle FBI)
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Hemeroidy - léčba, která zabírá
VIDEO: Kolikrát denně máme jíst?
(c) 2004-2016 www.celostnimedicina.cz
O násRSS