Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Joalis


Jak se bránit jarní únavě

10.04.2014
Spící žena
S nastávajícími prvními slunečními paprsky jara se řada lidí místo toho, aby se radovala z příchodu nového ročního období a probouzeli se plni energie jako jarní příroda, cítí se oslabení, unavení, malátní, chybí jim energie a síla, i když vlastně netrpí žádným konkrétním zdravotním problémem.

Jde o to, že jarní únava není vlastně medicínský problém, ale jde o celkové oslabení našeho organismu celou řadou nejrůznějších negativních vlivů, jejichž efekt se sečte a objeví se s přicházejícím jarem.

 

Jaké mohou být příčiny jarní únavy?

Je jich celá řada. Během zimního období proděláme řadu onemocnění, které jsou virového původu, a často jim nevěnujeme takovou pozornost, jakou by si zasluhovaly - různé chřipky, rýmy, virózy a podobně prostě přechodíme (zima je vždy typickým obdobím pro toto onemocnění, i když letošní zima byla výjimkou).

 

Následkem toho je náš organismus oslabený. Dalším negativním jevem je málo ovoce a zeleniny v našem jídelníčku, zejména v syrové podobě, často převažuje nadměrná konzumace masa a nadměrný přísun cukru v potravě (to cukroví). K tomu se přidává malé množství pohybu, v zimě býváme většinou zalezlí v teple našich domovů.

 

Díky tomu jsme také méně odolní vůči stresu (vánoční svátky jsou koneckonců pro většinu z nás obrovská nálož stresových situací), tím se opět ještě více oslabuje imunita, kolotoč oslabení našeho organismu se znovu rozjíždí a přicházíme o další obranné síly. Situaci ještě zhoršuje, když nevěnujeme dostatečnou péči odpočinku, nespíme dostatečnou dobu a vůbec neodpočíváme. Svoji roli hraje samozřejmě také nedostatek slunečního svitu. Nedostatek svitu podporuje u citlivějších lidí sklon k depresím, špatné náladě a snižuje i sexuální aktivitu. Svoji roli hrají i biorytmy.

 

Musíme si uvědomit, že i jarní únava, jak je všeobecně označována, je druh únavy a jako taková je signálem, výzvou, abychom si odpočinuli, doplnili síly a relaxovali. Pokud to neposlechneme, pak se následky zanedlouho projeví ve vážnější formě.

 

Jak se tomu bránit?

Jednou z možností je doplnění vitamínů, ať už pomocí výrazného obohacení jídelníčku syrovou zeleninou a ovocem nebo užívání doplňků stravy – multivitamínů. Jídelníček je dobré obohatit i o jarní zeleninu, jako je řeřicha, pažitka, hrachové výhonky a další.

 

Z vitamínů je důležité preferovat ty s antioxidačním působením, jako jsou vitamín C a E, dále ženšen, koenzym Q10 a z minerálů selen, zinek, ale také například jód.

 

Důležité jsou také léčivé rostliny ze skupiny tzv. adaptogenů, kam patří již zmíněný ženšen, ale také echinacea, rozchodnice, leuzea a další. Tyto byliny celkově posilují náš organismus v případě zvětšené fyzické námahy či stresu.

 

Dalšími kroky je dostatečné množství pohybu a dostatek kvalitního spánku. Dále je dobré se jednou denně otužovat studenou vodou a jednou týdně chodit do sauny (v obou případech pokud nám to zdravotní stav dovolí, řada nemocných to nemůže).

 

Důležitý je také pravidelný příjem tekutin - složení by mělo být pestré - od vitaminových džusů, přes bylinné čaje až k minerálkám. Rovněž podstatné je omezit kouření a konzumaci alkoholu, jak je to jen možné. Dobré je také vyzkoušet některou z jarních detoxikačních kůr nebo alespoň pít čaj z kopřivy, který má očišťující účinky.

 

Celková nabídka přípravků na únavu.

Doporučujeme produkty s obsahem Melatoninu.


Související články:
Volné radikály a antioxidanty
Adaptogeny
Pitný režim
Železem proti únavě
Jarní únava


10.04.2014
autor: PharmDr.Tomáš Arndt
další články v rubrice: Nemoci


 
Emocionální kolotoč
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Hemoroidy - léčba, která zabírá
VIDEO: Proč nízkokalorické diety nefungují?
Hořčík - symbol klidu a míru v těle
5 tipů, jak zatočit s letními obtížemi přírodní cestou: Proti pocení šalvěj, na štípance olše
Priessnitzův obklad
4+2 způsoby, jak rozproudit lymfu!
Skořice – cinsulin
TAJEMSTVÍ RELAXACE A JÓGA NA HORÁCH - Třídenní workshop
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS