prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Joalis


Jak naučit a povzbuzovat děti, aby jedly zdravě

18.06.2013
Jak naučit jíst děti zdravě
Každý rodič, který se v dnešní společnosti snaží jíst zdravě, brzy zjistí, jak nesmírně důležité je naučit i své děti zdravým principům a zvykům. Mnoho věcí lze naučit jednoduše příkladem a tady vám nabízíme několik nápadů, aktivit a tipů, jak naučit své děti jíst zdravě.

Ať se vám to líbí nebo ne, naše děti jsou součástí naší kultury. Což znamená, že je velice pravděpodobné, že jsou zvyklé na jídelníček plný sladkých, slaných a mastných jídel, které neobsahují dostatek čerstvých ingrediencí jako ovoce a zeleninu. Jestliže se tento popis nevztahuje na vaše děti, pak vám gratulujeme, skvělá práce!

 

Věděli jste, že dle nedávného výzkumu si děti do dvou let věku vytvoří chuťové preference, kterých se pak budou držet po celý život? Z velké části tyto preference ovlivňuje matka dítěte. Jestliže máma nemá ráda zeleninu a proto ji nedává ani dítěti, dítě se nenaučí ji mít rádo a jíst ji. Děti se musí naučit jíst správně od samého začátku. Osmileté děti většinou preferuji stejná jídla, jaká jedli, když jim byly čtyři.

 

Vaše děti čeká život plný trápení a zdravotních problémů, jestliže se nenaučí již v útlém věku jíst zdravě. Děti, které nemají dostatek vitamínu A, kyseliny listové a zinku, jsou velice náchylné k různým dětským nemocem.

 

Jestliže zjistíte, že byste měli předělat váš rodinný jídelníček, na tuto změnu nikdy není pozdě. Vaše chuťové pohárky se budou ze začátku muset této změně přizpůsobit, ale s troškou odhodlání a představivosti, lze změnu k zdravějšímu životnímu stylu dosáhnout. Dosažení nového uznání skutečných jídel je něco, z čeho budou mít všichni prospěch po zbytek života.

 

Tipy, jak podporovat děti, aby jedly zdravě:

  1. Snažte se přidat zeleninu do oblíbených jídel vašich dětí. Je to skvělý způsob, jak získat výživné látky a udělat jídla, která mají vaše děti rády, zdravějším způsobem.
  2.  

  3. Udělejte všechno proto, abyste z jídelníčku vašich dětí eliminovali zbytečné přídatné látky. Bylo dokázáno, že umělá barviva a příchutě mají negativní vliv na chování dětí. Například benzoan sodný, který je běžně používanou konzervační látkou, způsobuje u malých dětí hyperaktivitu, která je spojována také s nepozorností a impulsivním chováním.
  4.  

  5. Ke snídani servírujte skutečné jídlo. Připravit ovesné vločky je stejně jednoduché jako dát do misky studené cereálie. Uvařit ovesné vločky nezabere více než pět minut a vaše děti z nich budou mít užitek po celý den. Děti jednoduše po ovesných vločkách podávají lepší výkony než po jakékoliv jiné snídani. Bylo zjištěno, že přírodní látky nacházející se v ovesných vločkách podporují paměť a pozornost. K dalším prospěšným snídaním patří pravý kváskový chléb, jablka, pomeranče, grapefruity, hroznové víno, bobulové plody a jogurt.
  6.  

  7. Jestliže máte doma vybíravé dítě, zaveďte pravidlo jednoho sousta. To znamená, že bude muset ochutnat i jídlo, o kterém si mnohdy jenom myslí, že ho nemá rádo. Již několik studií potvrdilo, že nové jídlo se musí dítěti dát někdy až sedmkrát, než si ho také oblíbí.
  8.  

  9. Snažte se do co nejvíce jídel přidávat listovou zeleninu a bobulovité plody. Bobulovité plody obsahují velké množství potřebných antioxidantů. Listová zelenina je také velice důležitou součástí zdravého jídelníčku.
  10.  

  11. Zapojujte děti do vaření. Veďte je k tomu, aby vám pomáhaly i za cenu, že vytvoří hrozný nepořádek. Naučí se tak dovednostem, ze kterých budou čerpat po celý život. Mladší děti můžou pomoct s přípravou salátů nebo polévek. Nechte je, ať se samy rozhodnou, jaké zdravé jídlo společně připravíte. Dovolte, aby samy nakoupily zdravé ovoce a zeleninu, které pak použijete v kuchyni.
  12.  

  13. Připravujte jim zdravé svačiny a snažte se, aby byly něčím zajímavé. Směs sušeného ovoce s oříšky i některými semeny (loupanou slunečnicí např.) jsou skvělou svačinou, stejně jako jogurt nebo krabička s kostičkami sýru a různou nakrájenou zeleninou. Pomocí formiček na pečení dělejte sendviče různých zábavných tvarů.
  14.  

  15. Učte vaše děti svým dobrým příkladem, aby se vyhýbaly nezdravému jídlu. Lidi, kteří jsou na nezdravém jídle závislí, čeká nešťastný život plný nemocí. Proto podporujte své děti, aby upřednostňovaly zdravé jídlo a učte se to i vy sami spolu s nimi.
  16.  

  17. Vezměte své děti na nákupy a nechte je objevovat nové neobvyklé druhy ovoce a zeleniny. Povzbuzujte je, aby našly ovoce nebo zeleninu, kterou nikdy předtím neviděly a chtěly by ji ochutnat.
  18.  

  19. Experimentujte s různými chutěmi. Společně s dětmi objevujte sladké, slané, hořké a kyselé chutě různých jídel. Seznamováním se s novými chutěmi a vůněmi u svých dětí podpoříte zájem o nová jídla.

 

Celková nabídka zdravé výživy.


Související články a videa:
Zdraví rodiče - zdravé děti
Děti a snídaně
VIDEO: Patří čerstvé ovoce do obilné kaše?
Výživa dětí chutně, pestře, moderně - Výživa dítěte od 1 roku do 3 let
Aby dětem chutnalo - A co školní stravování?
VIDEO: Vím, co jím - svačiny pro děti
Tipy na svačiny pro školáky
Radost ze zdravých dětí – Pitný režim
Kašičky vyměňte za „finger food“
VIDEO: Co pro své zdraví děláš ty? 1. díl - dítě


18.06.2013
autor: přeložila Viktoria Kopecká
zdroj: www.naturalnews.com
další články v rubrice: Výživa


 
Bioženy ohrožují zemi
Vyvážená strava - pomoc při překyselení
Vitamín B3 – Niacin
Dýně Hokaido
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
Mládež, alkohol a oparový virus
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Priessnitzův obklad
(c) 2004-2016 www.celostnimedicina.cz
O násRSS