Jak na zdravé hubnutí

Mezi častá předsevzetí (nejen žen) patří zbavit se přebytečných kilogramů. Přiznejme si, kdo z nás někdy neměl záchvat hubnutí, nedržel dietu či nepropadl alespoň na čas nějakému modernímu trendu ve výživě. Štíhlost je zkrátka v kurzu a společenský diktát je neúprosný. Studie o větší úspěšnosti a šťastnějším životě štíhlých lidí plnoštíhlou populaci také zrovna nepotěší. Jak se tedy k vysněné figuře propracovat?

Zapomeňte na zázračné diety

Vypadá to lákavě, co? Paní Diana v lednu připomíná vyvrhnutého vorvaně a na fotkách z dubna je jak jednou z adeptek soutěže miss fitness… Trochu divné je, že u těchto snímků „před a po“ často chybí hlavy, či jsou focené z takového úhlu, že není poznat, o koho jde. Nenechte se unést podobnými příběhy váhových úbytků v řádu dní. S dietou si většinou opravdu něco zhubnete, ale po návratu do běžného rytmu se kila vrátí a často i s nějakými dalšími navíc jako bonus.

Zelenina a zase zelenina

Ano, její vsunutí do jídelníčku je u hubnutí skutečně nezbytné. Ale pozor, v nynějším chladném počasí je například mnohem vhodnější vychutnat si hutnou zeleninovou polévku, než k večeři zhltnout salát. Ten totiž tělo ochlazuje a zpomaluje tak metabolismus. Je potřeba si najít na všem to, co nám skutečně vyhovuje, nejen to, co se hlásá. Ideální úpravou zeleniny v zimě je pára – jídlo bude prohřáté a vitaminy a další cenné látky zůstanou.

Pomalu ale jistě

Kdo by nechtěl večer usnout a ráno se probudit ve formě, že? Ale jen pozvolné hubnutí nám vydrží, ideální je místo diet udělat několik změn životního stylu, které zapojíme do každodenního života. Nápomocná může být i rodina, která se k inovacím také přidá. Mnohdy stačí fakt malé krůčky – místo jíšky zahušťovat rozmixovanou zeleninou, vyvarovat se pochoutkám a la brambůrky, oříšky, atd. Pokud něco u večerního relaxu musíte chroupat, připravte si mrkev nakrájenou na špalíčky. Nezbytná zásada je také nedojídat po dětech!

Pohyb, bez něj to nepůjde!

Ale pozor, neznamená to, že naběhnete do fitness centra a strhnete se tam na strojích (což ostatně nyní ani nejde, když jsou sportoviště zavřená), ale opět postupné zapojení pohybu do své každodenní rutiny. Stačí se ráno protáhnout lehkou jógou, vystoupit třeba o zastávku dříve a projít se, či nepoužít výtah. Pokud zapojíte svižnou procházku třeba cestou z práce, vyčistíte si tím i hlavu, což je v dnešní době také k nezaplacení.

Pozor na skryté kalorie

O přínosech ovoce pro zdraví není pochyb, ale pokud denně vypijete několik smoothie, vězte, že spolu s vitaminy jde do těla také dost cukrů. Byť jsou to ty „dobré“ cukry, při redukční dietě musíme na tyto nástrahy myslet. Stejně tak opatrně s alkoholem, působí nevinně, ale ukrývá cukry a často i sacharidy.

Sebeláska

Zní to, že do hubnoucího procesu nic takového nepatří, ale omyl. Vždyť hubnutí začíná v hlavě a to, jak se k sobě chováme my sami, se projevuje i na našich křivkách. Hýčkejte se, naslouchejte svému tělu (i duši), případné prohřešky si nevyčítejte a především, milujte se takoví, jací jste!

Detoxikace přírodními doplňky stravy

Na pomoc můžete přizvat také informační medicínu, která dokáže odkrýt toxické zátěže, pomyslné brzdy hubnutí. Za kily navíc se mohou skrývat obtíže v hormonálním systému, potíže s lymfou či pošramocená psychika. Díky komplexnosti přípravků vám může informační medicína pomoci nastartovat metabolismus a vrátit vás tak do kondice.

Redakce Joalis

Zpět nahoru

NOVÉ ČLÁNKY KAŽDÝ TÝDEN ZDARMA NA VÁŠ E-MAIL?

Přihlaste se zdarma k odběru novinek z webu Celostnimedicina.cz a už Vám neunikne ani jedna zajímavost ze světa celostní a alternativní medicíny.