Jak na polévkové krémy

Popisovaná zdravotní témata nemohou být náhradou za odborné zdravotní vyšetření. Pro stanovení zdravotních závěrů je vždy třeba obrátit se na lékaře.

Rychlé polévkové krémy rozhodně patří mezi plnohodnotné, výživné a báječné večeře pro celou rodinu. Zahřejí i zasytí. Užijte si nekonečně variací s využitím sezónní a lokální zeleniny, bylinek i koření.

1. Tuk

Základem je tuk, ten zvýrazní výslednou chuť polévky. Nejvhodnější je použít ghí nebo olivový, sezamový, slunečnicový či řepkový olej, samozřejmě v biokvalitě. Na tuku osmahněte základ – cibuli, může být i česnek, a zeleninovou složku polévky. Osolte a okořeňte. 
Vhodné jsou nejrůznější druhy zeleniny – mrkev, červená řepa, celer, petržel, květák, brokolice, tuřín, dýně, batáty, bílý chřest. Špenát, mangold, kopřivy, zelený chřest, hrášek, jarní cibulky a ředkvičky vkládejte do polévky na posledních pár minut varu. Polévka může být jednodruhová nebo můžete kombinovat různé druhy zeleniny. Nejlepší kombinace jsou např.: mrkev a dýně, celer a špenát, červená řepa a mangold…

2. Tekutina

Přidejte vodu nebo vývar a vařte do změknutí, tak aby šla zelenina rozmixovat v hladký krém. Poté můžete krém zjemnit přidáním másla, smetany nebo rostlinného mléka.
Chcete-li polévku výživnější a opravdu silnou, přidejte k zelenině vařené nebo sterilované luštěniny a nakonec vše rozmixujte. Zde vám ke vhodné kombinaci pomůže barva surovin. Např. červená čočka nebo cizrna se hodí k dýni, mrkvi a batátům. K celeru, květáku a bílému chřestu zvolte bílé fazole. Řepné a rajské polévce sluší fazole červené.

3. Dochucení

Závěrem do polévky přidejte kyselou složku – umeocet, citron, jablečný nebo vinný ocet. Podpoříte její výslednou chuť.

4. Zdobení

Na talíři polévku zdobte dle vaší chuti a fantazie. Hodit se budou panenské oleje, oříšky a semínka, krutony, pesta a dresinky, sušená rajčata, bylinky i jedlé květy.

Tipy na 3 vložky do polévky, které si můžete udělat do zásoby

Krutony s mořskou řasou – pečivo nakrájejte na kostičky a smíchejte s olivovým olejem a nori vločkami, osmažte na pánvi nebo opečte v troubě.
Slaná granola – v misce smíchejte vločky, nasekané oříšky a semínka dle chuti, osolte a smíchejte s olivovým olejem. Upečte v troubě dozlatova.
Pesto – oblíbené bylinky rozmixujte se semínky nebo oříšky, osolte a smíchejte s olivovým olejem.

zdroj : www.countrylife.cz

Zpět nahoru

NOVÉ ČLÁNKY KAŽDÝ TÝDEN ZDARMA NA VÁŠ E-MAIL?

Přihlaste se zdarma k odběru novinek z webu Celostnimedicina.cz a už Vám neunikne ani jedna zajímavost ze světa celostní a alternativní medicíny.