Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Ryze ženská přitažlivost

Jak lépe spát a mít lucidní sny (rozhovor s Veronikou Jelínkovou)

27.04.2018
Veronika Jelínková

Dobrý spánek je základ. Lucidní sny nadstavba, díky níž můžeme doslova létat. S Veronikou Jelínkovou si dnes povídám o tom, jak úplně vypnout a v noci dobře spát. Veronika vám prozradí také svou vlastní vychytávku na lucidní sny. Prolínání realit znázorněné ve filmu Počátek zažívá sama velmi často. Jakmile totiž začneme rozvíjet svou všímavost, bdělost se zákonitě přenese i do našich snů…

Veroniko, vy se kromě Wim Hofovy metody věnujte hodně také spánku a lucidním snům. Co byste poradila našim čtenářům na to, aby se jim spalo lépe?

„No, i když o spánku hodně píšu, tak pořád experimentuji. Existuje mnoho technik všímavosti, které nám můžou pomoct s kvalitním spánkem. Nejhorší je, když dvě hodiny před spánkem řešíme hlavou něco náročného, jsme na telefonu, nebo na notebooku. Ideální tedy je, aby člověk minimálně dvě hodiny před tím, než jde spát, dělal něco úplně jiného. To znamená, aby nečetl náročnou literaturu, ale naopak něco spíše odpočinkového, aby se nedíval na televizi, nebral do ruky telefon, aby nebyl na přímém světle, ale spíše v utlumeném, aby se člověk na noc nenacpal stejkem a tak podobně. Udělat si takový noční rituál, kdy dvě hodiny před spánkem člověk věnuje sám sobě. Osobně si během těchto hodin píšu deník, kde se vypíšu. Píšu si tam, co mi udělalo radost, ale také co mě naštvalo. Zůstane to tak na papíře a já si to netahám do snů.“

 

Jak úplně nejlépe po náročném dni večer tělesně i mentálně vypnout?

„Když si člověk lehne do postele, tak je fajn se začít soustředit chvilku na svůj dech a pak postupně dávat pozornost jednotlivým částem na svém těle, které si postupně budete vypínat. Například, když dám pozornost svému palci na noze, tak si řeknu pro sebe: „VYPNI SE…“ a takhle pokračuji dále, až skončím u hlavy. Technik je mnoho, ale tato mi přijde nejvíce udržitelná.“

 

Veronika Jelínková - Lucidní sny

 

Máte nějaký trik nebo techniku, jak mít v noci tzv. lucidní sny? Jak stavu lucidity dosáhnout?

Lucidní sen je vlastně sen, kdy víte, že jste ve snu. No a jak se dostat do tohoto stavu je trénink, ostatně jako všechno ostatní. Nejdůležitějším bodem je však všímavost během dne. To znamená, že když člověk například vezme za kliku, tak si toho všimne. Může si i pro sebe v duchu říct, teď jsem vzal/a za kliku. Čím víc je člověk v přítomnosti a jeho mysl přes den nebloudí v minulosti nebo v budoucnosti, tím má větší šanci, že se do lucidních snů dostane. Náš mozek totiž potřebuje přístup k paměti a všímavostí se paměť trénuje.“

 

Jak to obvykle vypadá (probíhá), když spíte a uvědomíte si, že jste ve snu?

„Osobně jsem si řekla, že když budu v lucidním snu, tak tam budou hodiny, které se roztečou, protože v realitě se hodiny neroztečou, že? :). Takže, když jsem ve snu a mám podezření, že jsem ve snu, tak hledám hodiny. Jakmile je najdu a roztečou se, tak vím, že jsem ve snu. Problém je, že na začátku se člověk v celém svém úžasu ze snu probudí. V takový okamžik je fajn se ve snu točit dokola nebo se dívat na své ruce. Funguje to. Jen pořád vlastně nevíme proč :).“

 

Vím, že jste říkala, že se vám často děje i to, že se probudíte ze snu v dalším snu a ještě pak třeba z toho druhého snu v úplně jiném snu – že je to jako ve filmu Počátek. To zní až neuvěřitelně!

„To ano a nevím, zdali o tom vůbec mluvit. Je to totiž něco, co jsem vůbec nevyhledávala a není to vždy příjemné. Párkrát jsem se ocitla až na čtvrté nebo páté úrovni a tam jsem měla strach, že už se nevzbudím. Je to děsivý pocit. Nicméně je to zároveň velmi zajímavé. Dodnes však ještě nevím, k čemu jsou tyto sny na různých úrovních dobré. Možná jdu více do hloubky svého podvědomí, ale nemám to ještě tak prozkoumané.“

 

Pomáhá vám nějak zkušenost s lucidními sny v běžném životě?

„Určitě ano. V lucidním snu je jen jedna hranice a tou je vaše fantazie. Můžete dělat, co chcete. Osobně jsem měla velký strach ze stojky, takže jsem v lucidních snech trénovala stojku. V realitě mi to pak hodně pomohlo, protože můj mozek nerozeznal, co byl sen a co byla realita. Což může být samozřejmě dvousečná zbraň. Nicméně pokud člověk nikdy lucidní sen nezažil, tak to může být opravdu silný zážitek. Je to něco, co stojí za to vyzkoušet.“

 

Veroniko, moc děkuji za rozhovor a přeji vše dobré!

Webová stránka Veroniky Jelínkové: horpomalu.cz


Související články:
Klidové nastavení mozku – občas úplně vypnout je naprosto nezbytné
S Veronikou Jelínkovou o tom, jak zpomalit a užít si více jídlo i život: „SÍLA SEDĚT V KLIDU A JEN TAK ČUMĚT“
„Wim Hofova metoda zlepšuje funkci imunitního systému a pomáhá bojovat proti zánětům,“ říká její propagátorka Veronika Jelínková


27.04.2018
autor: Mgr. Jiří Hamerský
další články v rubrice: Psychologie


 
Čím víc léků, tím víc nemocí... aneb porozumění místo boje
Jíst jedno jídlo denně - cesta k omlazení i dlouhověkosti, která není pro každého
Priessnitzův obklad
Sušení ovoce a zeleniny
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Červená fermentovaná rýže
Jaké největší stravovací chyby děláme
Nemoc není zlo, umožňuje člověku zlepšit charakter
Nejčastější příčiny bolestí na hrudníku
(c) 2004-2018 www.celostnimedicina.cz
O násRSS