Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Joalis


Express Diet - 7 proteinových jídel

Jablko - nejen zdroj vitamínů

08.04.2015
Jablko
Jablko je snad nejběžnější druh ovoce, který známe. Je častou součástí našeho jídelníčku, ať už ho jíme syrové, či v podobě oblíbeného jablečného závinu či koláče, připravují se z něj džemy či kompoty, vyrábí se z něj oblíbený jablečný mošt a je také součástí džusů či ovocných čajů - jablko vlastně doprovází lidský rod odedávna.

Počíná to tím biblickým jablkem, které podala Eva Adamovi. O těsném sepjetí jablka s námi svědčí to, že v bibli vlastně není ani slovo o jablku, jen se uvádí, že šlo o plod ze stromu poznání dobrého a zlého. Paris v řecké mytologii měl rozhodnout právě podáním jablka, která ze tří bohyň je nejkrásnější a podal ho bohyni Afrodité, která mu slíbila nejkrásnější ženu světa, Helenu a tak začala trójská válka...

 

Nicméně i my z historie známe říšská či královská jablka, jako součást korunovačních klenotů, mimo jiné i našeho krále a císaře Karla IV. Nyní již necháme historii historií a můžeme se věnovat přínosu jablíčka pro naše zdraví. V první řadě obsahují řadu látek prospěšných našemu zdraví. Z minerálů můžeme jmenovat sodík, draslík, hořčík, vápník, fosfor, železo, měď, zinek nebo mangan, z vitamínů vitamín C, D, E, B6, B12, beta karoten, riboflavin, niacin nebo thiamin.

 

Vitamín C nebo beta karoten patří mezi antioxidanty, které pomáhají ochraňovat náš organismus před negativním vlivem volných radikálů. Důležité je si uvědomit, že velký podíl těchto látek (a rovněž vlákniny - pektinu, který tvoří 30 % jablka) jsou ve slupce jablka, takže jablko bychom měli zásadně jíst i se slupkou. Také je důležité, že jablko neobsahuje téměř žádné bílkoviny a malé množství sacharidů.

 

Kolik jablek v syrovém stavu bychom měli denně v průměru sníst? Obvykle se uvádí množství dvou jablek denně. Co všechno může pravidelná konzumace jablek podpořit? Když nashromáždíme informace ze všech různých zdrojů, dozvíme se, že konzumací jablek můžeme podpořit snížení krevního tlaku a hladinu cholesterolu, posílit imunitní systém, srdce a krevní oběh a stabilizovat hladinu cukru v krvi.

 

Díky vysokému obsahu vlákniny také pomáhají čistit střeva. V neposlední řadě můžeme zmínit, že posilují dásně. Jablka můžeme nakrájet i včetně slupky a denně si také dát do müsli k snídani.

 

Celková nabídka přírpavků obsahující výtažky z jabloně, jablečnou vlákninu a jablečný ocet.


Související články:
Vitamin C
Vláknina
Volné radikály a antioxidanty


08.04.2015
autor: PharmDr.Tomáš Arndt
další články v rubrice: Výživa


 
Přírodní prostředky proti migréně
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Priessnitzův obklad
Nízký krevní tlak
Chceme zdraví a hezkou postavu, ale chováme se tak? 6 tipů, jak to změnit
Začněte s detoxikací: právě teď!
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS