prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Jablko nebo hruška

21.04.2011
Váha Světová zdravotnická organizace varuje - po celé zeměkouli se šíří jedna chronická choroba, která napadá břicho, stehna, hýždě a nazývá se OBEZITA. Nadváha způsobuje nemoci a okrádá lidi o dobu života. Nejen kilogramy však mají na vině záněty kloubů, ucpané cévy, cukrovku, rakovinu, infarkt a další zdravotní rizika. Negativní vliv na zdraví má i nedostatek pohybu a relaxace.

Není nadváha jako nadváha. Záleží na umístění tukových polštářků v těle. U žen se častěji najde tzv. hruškovitý tvar (gynoidní typ obezity) s umístěním tuku na stehnech a hýždích. Nouzová zásoba, kterou zařídila příroda pro ochranu matky a dítěte. Zásoby tuku v těchto místech nejsou zdraví tak nebezpečné jako tuky na břiše, protože se ukládají “na horší časy”. Tukové buňky v oblasti břicha (tzv. viscerální tuk) totiž neustále vyplavují svůj obsah do krve, stoupá hladina cholesterolu a narůstá problém s vápenatěním cév (riziko infarktu, mrtvice). Tento androidní typ obezity - “jablko” nebo také “pivní břicho” či “záchranný pás” - se vyskytuje více u mužů.



Jaký rizikový typ jste?

Většinou stačí kritický pohled do zrcadla, abychom zjistili, ke kterému druhu ovoce patříme. Kdo si není zcela jistý, může si určit riziko podle:

  1. Obvodu pasu (cm): u mužů více než 94 cm je nadváha, více než 102 cm obezita, u žen více než 80 cm je nadváha, více než 88 cm obezita.
  2. WHR (Waist/Hip Ratio = obvod pasu (cm)/obvod boků (cm)): nepřekročí-li tato hodnota u mužů 0,90 a u žen 0,85, nehrozí zdraví akutní nebezpečí.
  3. BMI (body-mass-index = hmotnost (kg)/tělesná výška (m), umocněné na druhou): méně než 19 je lehká podváha, 19-25 je ideální, 25-30 je lehká nadváha, nad 30 se jedná o I. stupeň obezity.

 

Ani hmotnost, kterou udává váha, ani vzoreček BMI však nedávají jednoznačnou informaci o skutečném tělesném stavu. Protože zdánlivě hubená osoba může být podle BMI v pásmu nadváhy a na první pohled svalnatý člověk, kulturista, se může ocitnout v pásmu obezity. Proto je lepší váha, která vám ukáže i podíl tuku ve vašem těle, který by u žen neměl klesnout pod 12%, u mužů pod 7%. Pokud chcete zjistit nejen podíl tuku (zda je tuk uložen pod kůží, nebo již uvnitř mezi orgány; zda jste jablko, nebo hruška), ale i svalů, vody, množství proteinů a minerálů, zda nemáte otoky, či zpomalený metabolismus, jaká je vaše optimální kalorická spotřeba za den atd.



Pokud zjistíte zpomalený metabolismus a další hodnoty mimo zdraví, přistupte k přeměření Supertronicem v Klubech Energy, a získáte tak komplexní pohled na svůj organismus.



Na základě těchto výsledků můžete začít pracovat na zdravém a udržitelném životním stylu, který je předpokladem pro vaše zdraví a prodlouží vám život. Při zdravém životním stylu nejsou všichni ve stáří odkázáni na hůl. Je důležité "Dělat svému tělu dobře a mít z něj radost!".



Celková nabídka přípravků určených na hubnutí.


Související články:
Bylinky a hubnutí
Hubnutí a chuť na sladké
Hubnutí a cvičení
Rozhovor: Nemusím tělo trápit cvičením, mohu si dopřávat sladkosti, a přesto hubnu
Zdravá tělesná hmotnost
Příjem a výdej energie
Nadváha a "tekutá" dieta - vlastní zkušenosti
Rozdělení typů obezity


21.04.2011
autor: Mgr. Ilona Výtisková
zdroj: magazín Vitae 3/2011
další články v rubrice: Prevence


 
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Zdravé vánoční cukroví
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Jak zajistit adekvátní příjem zinku
Priessnitzův obklad
Proč je ve většině případů dobré nedělat kompromis (psychologie vyjednávání podle FBI)
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Hemeroidy - léčba, která zabírá
VIDEO: Kolikrát denně máme jíst?

379,- Kč
(c) 2004-2016 www.celostnimedicina.cz
O násRSS